2026-09-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
När är det dags för oss nationalister att börja rösta på ett riktigt nationalistisk parti som Alternativ för Sverige?

1. Börja lokalt. Jag själv röstar ett lokalt parti i kommunalvalet som har växt från noll till nu 5%.
När AfS växer lokalt och i regionerna, kommer det bli lättare att växa på riksdags också.
2. Rösta AfS på ett ojämnt val. Valet 2018 avgjordes med enat 8000 röster, valet 2022 med endast 42 000 röster och valet 2026 med endast 49 000 röster. En bortkastade röst är katastrofalt vid ett ojämnt val.
Citera
2026-09-23, 13:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Tidöpolitik leder till den lägsta antal beviljade uppehållstillstånd i 25 år.
Och max 100 beviljade medborgarskap per månad, lägsta någonsin.
Det skulle vara mycket värre med V och MP migrationspolitik som alla AfSare och Örebroparster stödröstar på.

Med Tidö fick vi 200.000 medborgarskap under fyra år. Negrer som nu lyckats personkryssa sig till riksdagen med hjälp av valfusk från andra negrer som fick medborgarskap tack vare Tidö. Med AfS politik skulle inte en enda neger få svenskt medborgarskap.

Men du tycker väl inte det gör något att en massa negrer får svenskt medborgarskap. Dessa negrer är ju svenskar enligt Jimmie Åkesson och det gör inget om de etniska svenskarna byts ut mot negrer.
Citera
2026-09-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
MEN INTE AFS-VÄLJARE!!!

Många AfSare röstade på Tidö år 2022 och 2026. Jag känner till många av dem.
Citera
2026-09-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Med Tidö fick vi 200.000 medborgarskap under fyra år. Negrer som nu lyckats personkryssa sig till riksdagen med hjälp av valfusk från andra negrer som fick medborgarskap tack vare Tidö. Med AfS politik skulle inte en enda neger få svenskt medborgarskap.

Men du tycker väl inte det gör något att en massa negrer får svenskt medborgarskap. Dessa negrer är ju svenskar enligt Jimmie Åkesson och det gör inget om de etniska svenskarna byts ut mot negrer.

Det här är nonsens, gubben. Hade Maggans gäng vunnit förra gången hade det blivit ännu fler sådana medborgarskap. Så det är inte "tack vare Tidö".

Lägg ner det här med "byts ut"-tramset. Både du, jag och min Tidö-vän är kvar i Sverige allra högsta grad. Ingen av oss har bytts ut.
Citera
2026-09-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det här är nonsens, gubben. Hade Maggans gäng vunnit förra gången hade det blivit ännu fler sådana medborgarskap. Så det är inte "tack vare Tidö".

Lägg ner det här med "byts ut"-tramset. Både du, jag och min Tidö-vän är kvar i Sverige allra högsta grad. Ingen av oss har bytts ut.

så är det. Rödgröna skulle aldrig leda till endast 100 beviljade medborgarskap per månad och lägsta beviljade uppehållstillstånd i de senaste 25 år. Det är Tidö som gjorde detta och AfSare och Örebropartister fortfarande stödröstar på MP och V. Detta är helt sjukt.
Citera
2026-09-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Frihetsnytt om vilka kommuner och län där det har gått bäst och sämst för Alternativ för Sverige i riksdagsvalet:

https://www.youtube.com/watch?v=r5fujc3PTaQ

Kärlek till Gnosjö kommun och till Norrbottens län, hat till Dorotea kommun och till Gotlands län!

Komiskt att det är just Dorotea och Gotland med tanke på att de tillhör de platser som har minst utomeuropeiska invandrare i hela landet.
Man borde alltså eg flytta till Gotland. Å andra sidan skulle jag störa mig outhärdligt extremt på alla woke-kommunister där som önskar att Sverige ska bli MENA.
Citera
2026-09-23, 15:58
Medlem
Citat:
Komiskt att det är just Dorotea och Gotland med tanke på att de tillhör de platser som har minst utomeuropeiska invandrare i hela landet.
Man borde alltså eg flytta till Gotland. Å andra sidan skulle jag störa mig outhärdligt extremt på alla woke-kommunister där som önskar att Sverige ska bli MENA.

Kan vara ett litet kompisgäng i lilla Dorotea som charmats av den gode Kasslern. Kanske gymnasielever. Jag säger det eftersom nyreggadjude beskrivit Kasslern som gymnasial, vilket jag tycker passar alldeles utmärkt på honom.
Citera
2026-09-23, 16:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Så det gör det ok att Tidö beviljade 200.000 nya medborgarskap? Bara för att Maggan hade beviljat ännu fler? De hade chansen att införa moratorium på medborgarskap, men de valde att inte göra det.

Än så länge ja. Vad tror du händer när negrerna och araberna får majoritet? För det är precis vad de kommer att få så småningom. Och SD har sagt att de inte ser några som helst problem med det.
Citera
2026-09-23, 20:33
Medlem
Citat:
Många AfSare röstade på Tidö år 2022 och 2026. Jag känner till många av dem.

Så om jag röstar S två riksdagsval i rad så kan jag ändå kalla mig moderat?
Citera
2026-09-23, 20:40
Medlem
Citat:
Så om jag röstar S två riksdagsval i rad så kan jag ändå kalla mig moderat?

Hur kopplas detta med de som röstade AfS år 2018 och Tidö år 2022, 2026?
Finns även de som röstade på AfS år 2018 och sen Tidö 2022 & 2026
Senast redigerad av liapunov13 2026-09-23 kl. 20:43.
Citera
2026-09-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Nu har jag röstat AfS två val i rad, men 50 000 medborgarskap per år med nedåtgående trend och samtidigt en mer fördelaktig fördelning av etniciteter bland de invandrarna(fler Ukrainare och IT-pakis än somalier och islamister) är ju bättre än alternativet; 100 000 bruna mussar per år helt utan försörjningskrav. Vilka siffror hade vi haft med fyra år till av tidö? Ca 20 000 per år varav i princip noll bruna mussar?
Nä just den kritiken är smått överdriven tycker jag.
När vi däremot lägger till sveken i NATO, EU, globalistiska krig, murkyssande, ultraliberal abortpolitik etc så tippar bägaren över.
Citera
2026-09-23, 22:20
Medlem
Citat:
1. Börja lokalt. Jag själv röstar ett lokalt parti i kommunalvalet som har växt från noll till nu 5%.
När AfS växer lokalt och i regionerna, kommer det bli lättare att växa på riksdags också.
2. Rösta AfS på ett ojämnt val. Valet 2018 avgjordes med enat 8000 röster, valet 2022 med endast 42 000 röster och valet 2026 med endast 49 000 röster. En bortkastade röst är katastrofalt vid ett ojämnt val.

Nej rösta alltid på AfS om det är den politiken du vill se bedrivas.
Antingen skickar det en signal till Bögern att en större del av svenskarna är trött på EU och bögeriet och att man är trött att betala för en massa babbar och negrer och att gästfriheten är slut. Det är dags att åka hem. Eller så kommer man att växa och till slut få reellt inflytande.

De där med att "taktikrösts" är det mest cuckiga beteendet som finns. De om något är att kasta bort sin röst.
Rösta på nått man inte vill ha? Låter du din fru knulla med andra män om du inte är tillgänglig när hon är sugen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in