2026-09-23, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är verkligen synd. Katastrofalt. Det betyder att Grodfrityr inte kommer att posta fler länkar till Matikainens boomer-tagningar i den här tråden.

Det förvånar mig att fler inte kommenterat det här. Matikainen lämnar AFS. Och inte bara det...
Lennart Matikainen slänger Gustav Kasselstrand under bussen (med video)

Matikainen är ju en av Sveriges viktigaste influerare. Topprankad!
Och det var många som uppskattade alla länkningar till Matikainens boomer-tagningar i den här tråden. Det är slut med det nu!

Det här måste ju vara en fullständig katastrof. Eller?
Senast redigerad av experten10 2026-09-23 kl. 11:14.
Citera
2026-09-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Sverige är i en extremt allvarlig situation. Då kan man inte nöja sig med marginella förändringar.

Tidelaget delade ut över 200 tusen medborgarskap. Bland annat fick Vänsterpartiets senaste stjärnskott sitt svenska medborgarskap av er så sent som i år. Och du kallar oss för stödhjul?

Att AFS nu äntligen nått 0,4% men fortfarande är andra största parti utanför riksdagen innebär inga förändringar alls.

Det är en annan sak jag lagt märke till. Många har postat på olika plattformar om hur man tar tillbaka Sverige genom att rösta AFS så att de får 0,4%. Tror folk verkligen på detta? Att förändringar kommer på grund av det? Det kan väl inte vara så dumt? Men, jo, det är det. Det är så dumt.
Citera
2026-09-23, 10:40
Medlem
Citat:
Sverige är i en extremt allvarlig situation. Då kan man inte nöja sig med marginella förändringar.

Tidelaget delade ut över 200 tusen medborgarskap.

Det handlar inte om marginala förändringar. Tidöpartierna var först med att rulla ut kontroversiella reformer som tidigare regeringar rört vid. Medborgarskapsreglerna skärptes 6 juni 2026, vilket ledde till ett ras i godkännanden och strikt tillämpning på väntande ärenden.

Citat:
Och du kallar oss för stödhjul?

Det är inte jag som kallar så, det är vår system. Bortkastade röster gynnar motstående partier. En bortkastade röst till AfS gynnar de rödgröna partierna som står för massinvandring.
Citera
2026-09-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Det handlar inte om marginala förändringar. Tidöpartierna var först med att rulla ut kontroversiella reformer som tidigare regeringar rört vid. Medborgarskapsreglerna skärptes 6 juni 2026, vilket ledde till ett ras i godkännanden och strikt tillämpning på väntande ärenden.

Det är inte jag som kallar så, det är vår system. Bortkastade röster gynnar motstående partier. En bortkastade röst till AfS gynnar de rödgröna partierna som står för massinvandring.

Så det tar dem fyra år att göra en liten förändring? Hur kan man stötta ett sådant tafatt parti? Om sossarna vill ha igenom något går det på en timme.

Ingen vet längre vad SD egentligen står för och ännu mindre vem de faktiskt arbetar för.
Citera
2026-09-23, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Att AFS nu äntligen nått 0,4% men fortfarande är andra största parti utanför riksdagen innebär inga förändringar alls.

Det är en annan sak jag lagt märke till. Många har postat på olika plattformar om hur man tar tillbaka Sverige genom att rösta AFS så att de får 0,4%. Tror folk verkligen på detta? Att förändringar kommer på grund av det? Det kan väl inte vara så dumt? Men, jo, det är det. Det är så dumt.

Spelar väl ingen roll kommer fortfarande inte lägga en röst på någon SD landsförrädare.
Citera
2026-09-23, 10:59
Medlem
Tavastehuss avatar
Skulle vara intressant att veta hur många som har AfS som andraparti. Troligtvis en del SD:are.

Ser rätt kört ut med i princip samma antal röster tre riksdagsval i rad. Vad är det som säger att det funkar fjärde gången? Får de inte över 1% 2030 kan de lägga ner.

Vad gör GK mellan valen? Javisst, EU-val och kyrkoval infaller däremellan men nog blir det mycket fritid? Har han något annat jobb? Ett RIKTIGT jobb?
Citera
2026-09-23, 11:00
Medlem
Citat:
Så det tar dem fyra år att göra en liten förändring?

Förändringern leder till endast 100 beviljad medborgarskap per månad. Jag är super nöjd eftersom med V, MP i regering skulle aldrig hända.

Förstår du detta eller inte?
Citera
2026-09-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Skulle vara intressant att veta hur många som har AfS som andraparti. Troligtvis en del SD:are.

Ser rätt kört ut med i princip samma antal röster tre riksdagsval i rad. Vad är det som säger att det funkar fjärde gången? Får de inte över 1% 2030 kan de lägga ner.

Vad gör GK mellan valen? Javisst, EU-val och kyrkoval infaller däremellan men nog blir det mycket fritid? Har han något annat jobb? Ett RIKTIGT jobb?

Enligt GK är det riksdagsinträde 2030. Han är skribent under pseudonym.
Citera
2026-09-23, 11:24
Medlem
Citat:
Förändringern leder till endast 100 beviljad medborgarskap per månad. Jag är super nöjd eftersom med V, MP i regering skulle aldrig hända.

Förstår du detta eller inte?

Jo jag förstår att du är nöjd med nuvarande massinvandring.
Citera
2026-09-23, 12:44
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Rödgröna sörjan tackar nyttiga idioternas bortkastade röster
Jag har hört dina åsikter framföras ända sedan valet 2014 då jag valde att rösta på Svenskarnas parti. Vi nationalister ska enligt er "taktikrösta" på SD därför att en röst på ett litet parti utanför riksdagen är en bortkastad röst. Tre stycken frågor till dig:

När är det dags för oss nationalister att börja rösta på ett riktigt nationalistisk parti som Alternativ för Sverige?
Hur ska ett nationalistiskt parti som Alternativ för Sverige kunna växa om ingen någonsin börjar rösta på dem?
Hur ska ett nationalistiskt parti som Alternativ för Sverige orka att fortsätta existera om de under en massa val aldrig får några röster?
Citera
2026-09-23, 12:58
Medlem
Citat:
Jag gör, läs mitt tidigare inlägg:

Jag tycker dessa saker är mycket bra.
Dessa saker bör man försöka motivera C och S-väljare med, samt de SD-väljare man förlorade till soffan och ÖP.

MEN INTE AFS-VÄLJARE!!!
Citera
2026-09-23, 13:05
Medlem
Citat:
Jo jag förstår att du är nöjd med nuvarande massinvandring.

Tidöpolitik leder till den lägsta antal beviljade uppehållstillstånd i 25 år.
Och max 100 beviljade medborgarskap per månad, lägsta någonsin.
Det skulle vara mycket värre med V och MP migrationspolitik som alla AfSare och Örebroparster stödröstar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in