2026-09-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Okej. När kan de små partierna förvänta sig ett svar?

Mot slutet av veckan kanske.
Citera
2026-09-15, 13:50
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Okej. När kan de små partierna förvänta sig ett svar?
100% blir om c:a 2 veckor, men sluträkningen hoppas de vara klart på Torsdag. Sista kontroll räkningen brukar ge väldigt små skillnader.
Citera
2026-09-15, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Örebropartiet ligger på 1% just nu.

Om det skulle stå sig så är tiden inne för att ombilda partiet och då borde afs ansluta sig dit istället. Öp och afs blir Sverigepartiet på 1,5% inför nästa val. Kan äta MYCKET av sd och ta sig in i riksdagen på 5+ procent.

Partiordförande Markus Allard och partisekreterare Gustav Kasselstrand?

Tyvärr skulle det aldrig ske även om jag också gärna skulle se det.
En av de måste vinna över den andra.
Citera
2026-09-15, 15:18
Medlem
Citat:
Expressen har en artikel om småpartierna.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sa-gick-det-for-smapartierna-i-valet/

AFS gör ett uselt val. GK måste väl för fan ledsna. Han lägger dyrbar tid på något som inte ger effekt.
Pinsamt.

Var fick de siffror ifrån som vi inte har?
Citera
2026-09-15, 15:52
Medlem
Fot.Notens avatar
Personröster https://resultat.val.se/val2026/RD?r=S
Under ogiltiga röster

/ Ingrid
Citera
2026-09-15, 16:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Personröster https://resultat.val.se/val2026/RD?r=S
Under ogiltiga röster

/ Ingrid

Haha ganska talande att JÅ är överlägsen 1a där... sen följt av övriga Tidö! sedan Allard! ingen av den rödgröna sörjan ser man där
Citera
2026-09-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha ganska talande att JÅ är överlägsen 1a där... sen följt av övriga Tidö! sedan Allard! ingen av den rödgröna sörjan ser man där
Glöm inte att Mikail Yüksel fick 7 röster också.

Men allvarligt talat. Det är nog mest SD-väljare som inte fattar att man inte behöver personrösta på partiledaren som står på plats 1.
Citera
2026-09-15, 17:12
Medlem
baggebo1s avatar
Idag ser det mycket bättre ut. AFS kommer att öka trots mediapropagandan för ÖP. Många starka AFS-fästen har inte ens börjat räknas än. Det kan faktiskt bli en halv procent.
Citera
2026-09-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Det är för tidigt att dra några slutsatser förrän alla rösterna är räknade och då vill jag veta hur många som räknas som ogiltiga röster om man ska bli misstänksam om skuggmakten riggat spelet emot den riktiga oppositionen, nä SD är inte det, de är light-globalister vare sig de tycker det själva eller ej.

Men skulle tex AFS,ÖP, Ambition som är profilerade invandringskritiska och nå över 1,0 % eller mer tillsammans, då kanske samarbete kan bli ett alternativ även om jag ryser emot det personligen och förmodligen partierna själva iaf AFS VS ÖP.

Men med 1,0%+ så står man ju som en utomparlementarisk kraft tillsammans emot massinvandring och knackar på dörren till riksdagen, men det är ändå föga hoppgivande med tanke på att SD backade och de rösterna gick inte främst till det här blocket, några enstaka kanske.

Men lugn nu, det är inte ens säkert ÖP behöver det! För lär Allard bara sina "dumma" väljare nästa gång att pricka rätt med gul valsedel så kommer de in via valkretsen 2030! Dock 4 år senare än beräknat men det är alltid något ... Och jag tror säkert att osäkerheten över vilket val det gällde spelar roll som behövde kryssas för ÖP. Vilket är huvudorsaken varför Allard inte har ett mandat i Riksdagen idag och kan agera vågmästare. Gnällbältet missade öppetmål, så de får fortsätta gnälla på!

Dessutom fick Allard snålskjuts från lögnmedia för extra uppmärksamhet, det har asbsolut boostat sina siffror jämfört med AFS.

Kanske är det så simpelt att småpartierna inte når ut till så många väljare som man vill tro med sina hjärtefrågor eller ens alls trots tillgången till sociala medier tack vare filterbubblorna vi lever i idag.

Jag tror faktiskt inte majoriteten svenskar vill konverta till att bli muslimer trots man kan elakt tolka den icke klanröstande delen av svenskar för att vilja det när de röstar globalistiskt. Utan de förstår inte bättre, saknar kunskap, indoktrinering, övertro på systemet att det är rättvist, orkar inte sätta sig in i den tråkiga politiken trots nalkande ödesfrågor, etc.

Svenskarna har det fortfarande för bra, men jag vill ändå hävda att accelerationism inte är lösningen på det problemet men visst det påskyndar alltid processen för folk att tänka radikalt för överlevnad! Fast svensken är inte förberedd på ett inbördeskrig praktiskt, möjligvis lite mentalt. Det är de som röstar på SD dock eller dylikt, förrutom ett fåtal nationalister och preppers men inte den stora massan.

Som sagt vi får se när sista rösten är räknad, om det först finns några konstigheter jämfört med tidigare val, bl a ovanligt många ej giltiga röster, om det är en faktor som riggat det demokratiska skådespelet.
Jag hoppas att folk inte är så dumma att det var förvirringen kring riksdag/region/kommun-val som hindrade ÖP från att komma in.

Jag måste medge att det hade svidit att se clownen Allard komma in i riksdagen före Kasselstrand, men det hade ändå varit bättre än inget.
Citera
2026-09-15, 17:31
Medlem
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Idag ser det mycket bättre ut. AFS kommer att öka trots mediapropagandan för ÖP. Många starka AFS-fästen har inte ens börjat räknas än. Det kan faktiskt bli en halv procent.

O,5% eller dubblering av antalet röster är klart godkänt, det kan man bygga vidare på eller prata med ÖP om ett ev. samarbete men jag vet inte egentligen vad ÖP har av att vinna på det om inte AFS får ett kommunalt mandat.

Just nu är Gustav Kasselstrand mer populär än valets stora vinnare Centerparties Elisaberth Thand Ringqvist!

Gustav Kasselstrand

Alternativ för Sverige

925

Elisabeth Thand Ringqvist

Centerpartiet

827

Legenden om Kasslern lever vidare i folkmun, Slaget om Kungsan 2018 som vanns på bredfront på slagfältet där och då! En vinst som gynnat SD och ÖP fram till idag!
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2026-09-15 kl. 17:33.
Citera
2026-09-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
O,5% eller dubblering av antalet röster är klart godkänt, det kan man bygga vidare på eller prata med ÖP om ett ev. samarbete men jag vet inte egentligen vad ÖP har av att vinna på det om inte AFS får ett kommunalt mandat.

Just nu är Gustav Kasselstrand mer populär än valets stora vinnare Centerparties Elisaberth Thand Ringqvist!

Gustav Kasselstrand

Alternativ för Sverige

925

Elisabeth Thand Ringqvist

Centerpartiet

827

Legenden om Kasslern lever vidare i folkmun, Slaget om Kungsan 2018 som vanns på bredfront på slagfältet där och då! En vinst som gynnat SD och ÖP fram till idag!

Men på riktigt? Normala människor kryssar inte alls om man håller med om partiets föreslagna ordning.

Det är bara rejält obildade som sätter ett kryss på förstanamnet på valsedeln.
Citera
2026-09-15, 18:09
Medlem
1 %

Som det ser ut i rådande stund verkar AFS vara näst största parti utanför riksdagen. Om det inte hade varit för Örebropartiet, hade kanske de fått ihop 1%?
Senast redigerad av RedScorpion 2026-09-15 kl. 18:10. Anledning: glömde % efter 1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in