2026-09-07, 23:31
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det som ni rysstroll inte fattar är att diplomati för ryssen är "fullständig kapitulation". Så det går inte att tala med dem.
Sverige höll sig utanför andras krig i 200 år, inte av feghet utan av strategisk kalkyl. Det kallas utrikespolitisk suveränitet, och det är något Sverige nu offrat på NATO:s altare.

Det är exakt samma sunda, kalla realism som Sveriges rike hållit i 200 år... alliansfrihet för att hålla sig utanför andras krig, behålla egen handlingsfrihet och inte bli bricka i stormaktsspel. Inte av feghet. Av strategisk kalkyl som litet land. Det kallas utrikespolitisk suveränitet.

Det är precis vad Rumpkorven missar. Hälften av världens befolkning, Indien, Indonesien, Brasilien, Turkiet, Saudiarabien och Kina, gör exakt samma kalkyl just nu. Är de alla rysstroll? Eller är de helt enkelt länder som sätter sina egna folks intressen före rollen som västvärldens moralpoliser?

Den verkliga frågan som ingen verkar vilja ställa:
Varför sanktionerar vi Ryssland för Ukraina, men inte USA för Iran,Venezuela,Cuba, Israel för Gaza, västbanken och Libanon, eller Saudiarabien för Jemen? Antingen tillämpar man principer konsekvent, eller så är det inte principer. Selektiv moral är inte klädsamt.

Och medan vi ändå pratar moral: fler civila har dött i Gaza och Libanon än i Ukraina, i ett bråkdels så stort område och på kortare tid. Ändå bojkottar vi rysk handel men bjuder in israeliska artister till Melodifestivalen. Logiken lyser med sin frånvaro.

Sverige bytte 200 år av beprövad handlingsfrihet mot en plats längst ned vid NATO:s bord och en växande nota till den amerikanska försvarsindustrin. Det är inte säkerhetspolitik, det är underkastelse med flaggviftning.

Rumpkorven påstår att det inte går att tala med ryssar. Sverige talade med dem i 200 år och slapp krig. Precis som det är pinsamt dubbelmoraliskt att bojkotta israeliska representanter i Mello medan fler civila dödats i Gaza och Libanon än vad som verifierats i Ukraina, så är det är inkonsekvent och ologiskt att bojkotta rysk handel och vanliga ryssar och ryskor som inte deltar i kriget, om vi inte applicerar dessa principer generellt. Det är därför mest logiskt att undvika hets, satsa på diplomati och handel istället för sanktioner och att tävla i vem som kan visa mest aggression.

Vi vet att sanktioner inte fungerar, men de känns tydligen varmt och skönt när man tar besluten utan något realistiskt-endgame, när man kissar i byxan med sjuttielfte sanktionspaket hos våra "folkvalda"
Citera
2026-09-07, 23:38
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men USA och Israel får attackera allt och alla de vill? Som sagt, oavsett vad man tycker om Ukraina och Ryssland så finns det viktigare frågor på hemmaplan.

Let's be real man...föreställningen om ”mänskliga rättigheter” och internationell rätt bygger på en grundläggande myt: att lagar har ett egenvärde utan en överordnad makt som verkställer dem.

Internationell politik är i grunden anarkisk. Utan en global polis med monopol på våld reduceras all rättvisa till ren maktpolitik... precis som Thrasymachos hävdade redan i antiken: rättvisa är den starkares intresse.

Detta blir smärtsamt tydligt i fallet med stormakter som USA. Ingen domstol i världen har ett militärt övertag som kan tvinga dem till underkastelse vid krigsbrott. Så länge internationella institutioner saknar divisionsstyrkor förblir brottmålsdomstolar och konventioner en moralisk fasad, medan det verkliga utfallet alltid avgörs av vem som har det största våldskapitalet.
Citera
2026-09-08, 08:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Varför vill du inte prata om frågan?

Tycker inte den är relevant för Sverige helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Let's be real man...föreställningen om ”mänskliga rättigheter” och internationell rätt bygger på en grundläggande myt: att lagar har ett egenvärde utan en överordnad makt som verkställer dem.

Internationell politik är i grunden anarkisk. Utan en global polis med monopol på våld reduceras all rättvisa till ren maktpolitik... precis som Thrasymachos hävdade redan i antiken: rättvisa är den starkares intresse.

Detta blir smärtsamt tydligt i fallet med stormakter som USA. Ingen domstol i världen har ett militärt övertag som kan tvinga dem till underkastelse vid krigsbrott. Så länge internationella institutioner saknar divisionsstyrkor förblir brottmålsdomstolar och konventioner en moralisk fasad, medan det verkliga utfallet alltid avgörs av vem som har det största våldskapitalet.

Fast nu är vi inne på en juridisk aspekt. Jag pratade mer moraliskt. Att det är hyckleri att förfasa sig över Rysslands attack på Ukraina samtidigt som man inte har några problem med att USA bombar vilka de vill, hur de vill och när de vill.
Citera
2026-09-08, 09:11
Medlem
Citat:
Ryssland har attackerat Ukraina. Det får de inte göra. Därför ska man hjälpa Ukraina. Svårare än så är det inte. Men det spelar ingen roll vad man säger till er rysstroll

Några miljoner muslimer i Sverige utgör ett betydligt större hot mot vårt land än Ryssland.

Hur ska man kunna ta politikernas bedömningar av Rysslands hotbild på allvar? När de inte ens är intresserade av att identifiera och hantera de verkliga hoten mot Sverige?
Citera
2026-09-08, 10:03
Avslutad
https://m.youtube.com/watch?v=b9CHvGtoXoU

Jag har aldrig sett Lindh tidigare i något sammanhang och måste säga att han framstår som betydligt mer genuin än GK. Hade jag bott i Gullspång, skulle jag antagligen ha röstat på AfS för CL:s skull. Men det skulle inte spela någon roll för Sveriges framtid. CL säger att en "marxistinfluerad politik förts". Det är möjligt att han tror på detta själv, men politiken är inte influerad av marxism, utan den är marxistleninistisk-trotskistisk-judisk. Noterbart, att CL inte har någon invändning mot att hans parti spelar en marxistleninistisk-trotskistisk kampsång på dess torgmöten och partiledaren i judiska Swebbtv, Han förmår heller inte beskriva orsaken bakom den medvetna samhällsomstörtande massimporten av främmande raser, samarbetet mellan politiska partier-media- org. kriminalitet, grundlagsändringar. Jag såg nyligen att GK sagt att AfS inte har någon ideologi. Dess enda ideologi är "sunt förnuft". Han har också sagt att AfD och AfS är "systerpartier". AfD är ett renodlat judiskt parti. Det ger dels, att AfS ideologi är judiskt sunt förnuft=marxismleninismtrotskism, dels att AfS politik redan förs av SD=dess politiska överbyggnad, vilket är anledningen till att man inte har några politiska ambitioner. AfS är mer av samma, helt enkelt. Det enda konkreta GK åstakommit under sin valrörelse är att genom sina uppträdanden ha ökat trafiken till judisk media.
Citera
2026-09-08, 10:37
Medlem
Mattias Wåg har offentligt gått ut och stött AFS.

Uppmanar så många som möjligt att rösta på dem. Vad trevligt!
Citera
2026-09-08, 15:17
Medlem
Offerviljas avatar
Lokaltidningen TTELA intervjuar Gustav Kasselstrand på torgmötet i Trollhättan:

https://www.youtube.com/watch?v=OLaRosEjI6A

Gustav är här som vanligt otroligt bra, medan han som intervjuar honom känns lite dum i huvudet.

Det är inte många dagar kvar till valet nu. Alternativ för Sverige kommer bara att hålla sju stycken torgmöten till. De torgmötena kommer att vara i Falun, Borlänge, Eskilstuna, Motala, Jönköping, Skövde och Stockholm. Jag tror att torgmötet i Sveriges huvudstad (världens vackraste stad) dagen innan valet kan bli enormt välbesökt och hett.
Citera
2026-09-08, 15:43
Medlem
Lumbagos avatar
Ett litet filmklipp ur en dokumentär som Kasselstrand arbetar med.
Det skulle inte förvåna, om det kommer en polisanmälan från regnbågsflaggeviftarna...
Citat:
Gustav Kasselstrand konfronterar dragqueen efter sagostund med barn
Sveriges största dragqueen-grupp "Bland drakar och dragqueens" läser sagor för barn. Gruppens direktör Petter Wallenberg är en av Sveriges mest hyllade HBTQ-aktivister och inledningstalade på Stockholm Pride tidigare i år.

Men vad som inte är allmänt känt, är att han och de olika drag-artisterna har en lång bakgrund som sexualaktivister – och än idag bedriver ett omfattande barnförbjudet program.

På sina öppna sociala medier lägger de upp hundratals inlägg med grova sexuella anspelningar.

Jag arbetar nu med en omfattande granskning av gruppen – och personerna bakom den. Jag hittade så mycket material, med både öppna och dolda sexuella anspelningar, att det kommer att ta lång tid att sammanställa detta till en färdig dokumentär.

Men jag vill redan nu dela med mig av vissa fynd – och den konfrontation jag gjorde av dragqueen-artisten Inga Tvivel i Helsingfors i januari 2025.

Gruppen bedriver nästan all verksamhet i Sverige, men har även haft uppträdanden i Finland flera gånger. Det var efter en sagoläsning som jag ville ställa frågor till Jan Ericson, mannen bakom Inga Tvivel.
https://youtu.be/08-nHAGgY2o?si=bHfeRs7p1_wAnDH3
Citera
2026-09-08, 15:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Hur kommer det sig tror ni att det är så pass många invandrarkillar på AfS:s torgmöten?
Citera
2026-09-08, 16:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hur kommer det sig tror ni att det är så pass många invandrarkillar på AfS:s torgmöten?

Israel-Palestinafrågan är en stor del.
Citera
2026-09-08, 16:20
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Mattias Wåg har offentligt gått ut och stött AFS.

Uppmanar så många som möjligt att rösta på dem. Vad trevligt!
Jag är kanske helt trög i huvudet nu som inte fattar något sorts skämt eller ironi, men var någonstans har Mathias Wåg gått ut med detta? Loggade på grund av ditt inlägg nyss in på X för att läsa vad Wåg den senaste tiden skrivit där. Hittade ingenting om några uppmaningar om att rösta på Alternativ för Sverige. Vad menar du, experten10?
Citera
2026-09-08, 16:30
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag gissar att de har fått sina egna länder söderbombade av USA.

Politikerna i 8-klövern applåderar det USA gör.
Kasselstrand har tillräcklig ryggrad för att tydligt ta avstånd.

Invandrarna verkar gilla att någon vågar att ha en egen åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in