Citat:
Ja, jag sett att det skrivits i media, om att Paludan har kopplingar till RT, Kreml, KGB. Men, det vet jag ingenting om.
Jag tycker att det är uppenbart, att jag syftade på Paludans och G.K.:s stora engagemang i "Momikas" öde, vilket, mot bakgrund av "Momikas" viftande med Israelflaggor på allmän plats i Sverige, spiller över i ett engagemang som går Israels intressen till mötes. "Momika" kom till Sverige på Israels uppdrag, där han, under stor mediabevakning, under israeliskt flagg, började bränna Koraner. Han demonstrerade härigenom för Israel/judiska intressen och mot islam/muslimer. När offentliga politiska profiler, som G.K. och hans fd partikamrat Paludan, efter "Momikas" påstådda död, hyllar och sörjer honom och riktar anklagelser mot Sverige, så ansluter de sig automatiskt till "Momikas" pro-israeliska och anti-muslimska budskap. Den tolkningen är också förenlig med AfS tyska systerparti AfD:s extrema pro-judiska/israeliska hållning. Det gäller f.ö. även Marine Le Pen och hennes parti, som G.K. gillar.
G.K. skrev i ett inlägg, att han hört att "Momika" skulle vara mossadagent, men att han saknade belägg för detta. Om jag hade varit partiledare för ett parti som utger sig för att vara nationalistiskt, då hade jag aldrig gått ut offentligt med sympatier för en utlänning som jag vet misstänks vara mossadagent. Jag hade legat lågt.