2025-02-07, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Nej den gemensamma nämnaren är islamkritik men berätta gärna hur du lyckas få in Israel i det hela. Dårarna som påstår att Paludan får betalt av Ryssland tar jag inte på allvar.

Ja, jag sett att det skrivits i media, om att Paludan har kopplingar till RT, Kreml, KGB. Men, det vet jag ingenting om.

Jag tycker att det är uppenbart, att jag syftade på Paludans och G.K.:s stora engagemang i "Momikas" öde, vilket, mot bakgrund av "Momikas" viftande med Israelflaggor på allmän plats i Sverige, spiller över i ett engagemang som går Israels intressen till mötes. "Momika" kom till Sverige på Israels uppdrag, där han, under stor mediabevakning, under israeliskt flagg, började bränna Koraner. Han demonstrerade härigenom för Israel/judiska intressen och mot islam/muslimer. När offentliga politiska profiler, som G.K. och hans fd partikamrat Paludan, efter "Momikas" påstådda död, hyllar och sörjer honom och riktar anklagelser mot Sverige, så ansluter de sig automatiskt till "Momikas" pro-israeliska och anti-muslimska budskap. Den tolkningen är också förenlig med AfS tyska systerparti AfD:s extrema pro-judiska/israeliska hållning. Det gäller f.ö. även Marine Le Pen och hennes parti, som G.K. gillar.

G.K. skrev i ett inlägg, att han hört att "Momika" skulle vara mossadagent, men att han saknade belägg för detta. Om jag hade varit partiledare för ett parti som utger sig för att vara nationalistiskt, då hade jag aldrig gått ut offentligt med sympatier för en utlänning som jag vet misstänks vara mossadagent. Jag hade legat lågt.
Citera
2025-02-08, 17:38
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej han tycker bara illa om SD och Åkesson med hans anhang och det med goda skäl. Trump, Orban, Le Pen osv har han inget emot.

Sluta bajsa.

Förresten SD-toppen Jessica Stegrud stöjder tyska Alternativ für Deutschland. Hur arg blir du nu?

SD-toppen Stegrud skriver följande:

Citat:
VARFÖR RÖSTAR ALLT FLER PÅ AfD I TYSKLAND?

Är i Strasbourg denna vecka då jag ingår i SD:s delegation i PACE (Europarådets parlamentariska gren).

Sprang igår på en tysk parlamentsledamot som representerar AfD och jag passade naturligtvis på att fråga om det stundande tyska valet och hans syn på varför de ökat så kraftigt i opinionen?

Föga förvånande nämnde han dessa punkter:
- massinvandringen och dess konsekvenser, bland annat kriminaliteten, nu senast ett litet barn som höggs ihjäl av en invandrare med ej verkställt utvisningsbeslut.

- skenande elpriser, många tycker det var fel att stänga ner kärnkraften och vill att det byggs ny.

- orealistiska klimatmål som sänker tysk industri, särskilt bilindustrin.

- ekonomin: vanligt folk har fått det sämre bla pga faktorerna ovan.

Sedan är många tyskar, enligt honom, "trötta på woke". Ledamoten berättade exempelvis att det numer är tillåtet att byta juridiskt kön varje år. Myndigheter och företag är tvungna att ändra i alla handlingar, system, passuppgifter etc utan något mer underlag än personens önskan.
Citera
2025-02-08, 18:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Sluta bajsa.

Förresten SD-toppen Jessica Stegrud stöjder tyska Alternativ für Deutschland. Hur arg blir du nu?

SD-toppen Stegrud skriver följande:

Det har noll betydelse då SD är toppstyrt av Åkesson, Jomshof och Vinge. Det som spelar någon roll är SDs officiella hållning, vilken styrs av sagda treklöver.
Citera
2025-02-09, 18:50
Medlem
Lumbagos avatar
Ett par rader från Kasselstrand angående inskränkningar av vapenlagstiftningen:
Citat:
Tidö-partierna planerar inskränkningar av vapenlagstiftningen.

Det sker utan konsekvensanalys och i strid med deras vallöften.

Låt inte en enskild persons vansinnesdåd gå ut över landets 600 000 hederliga vapenägare.

Jakt och skytte är en svensk folkrörelse!
https://x.com/AFS_riks/status/1888120044216779009

Under gårdagen kom även en artikel i Frihetsnytt:
Citat:
Masskjutningen i Örebro ledde snabbt till en debatt om vapenlagar, och under gårdagen meddelade regeringen att de kommer gå vidare med förslag om att bland annat begränsa tillgången till vissa halvautomatiska vapen.
Citat:
Frihetsnytt kontaktade Alternativ för Sveriges partiledare Gustav Kasselstrand för att höra vad han anser om regeringens beslut. Han anser att förslaget går emot partiernas vallöften.

– Förslaget om att begränsa eller rentav förbjuda halvautomatiska vapen sker i hysteri, utan konsekvensanalys och i strid med partiernas vallöften. Sunt förnuft säger att människor med svår psykisk ohälsa inte ska ha vapenlicens överhuvudtaget, oavsett om det handlar om pistoler, traditionella eller halvautomatiska gevär, säger partiledaren och fortsätter:

– Samtidigt kvarstår en verklighet där dessa personer lätt kan få tag på illegala skjutvapen, eller använda andra metoder för att utföra vansinnesdåd, till exempel knivar, bilar eller hemmagjorda bomber.
https://frihetsnytt.se/kasselstrand-om-regeringens-vapenbeslut-sker-i-hysteri/
Citera
2025-02-11, 18:55
Medlem
Lumbagos avatar
Ett nytt avsnitt av Sunt förnuft med Gustav:
Citat:
Ta vapen från kriminella och psykiskt sjuka – inte laglydiga och stabila medborgare!
https://youtu.be/eYWawYQjH7w?si=8K_9urFZMGWEVdLd
Citera
2025-02-13, 19:54
Medlem
Ännu en AFS-topp infångad av lagens långa arm.
Tomas Lundberg, företrädare för Alternativ för Sverige, döms för att ha ofredat en muslimsk kvinna. ”Det är som en jude som får se en nazist”, förklarade han sitt beteende. Han har tidigare dömts för liknande brottslighet.
Het tagning. Muslimer som nazister och AFS-gubbar som judar...

Frågeställningar
  • Hur påverkar detta partiet? Dråpslag?
  • Är AFS fortfarande ett ungdomligt parti? Företrädaren här är 72 år gammal.
  • Har Kasslern fördömt gripandet ännu? Om inte, när? Om han inte gör det, varför inte?
  • "tidigare dömts för liknande brottslighet" - hur trovärdig är AFS kriminalpolitik?
Citera
2025-02-14, 11:11
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand gästar Det fria Sverige och samtalar om aktuella ämnen:
Citat:
Gustav Kasselstrand om konflikten i SD och det kommande kyrkovalet
I det här inslaget samtalar Dan Eriksson med Gustav Kasselstrand, partiledare för Alternativ för Sverige. Kasselstrand, som har en bakgrund som ordförande för Sverigedemokratisk Ungdom, berättar om sin syn på konflikten i Sverigedemokraterna och det uteblivna paradigmskiftet.

Vi talar sedan om AFS framgångar i förra kyrkovalet, hur arbetet gått hittills och de utmaningar man står inför när det gäller höstens val.
https://youtu.be/2EpQ3XXFWe8?si=a8E31EvIwVsL3e1C
Citera
2025-02-15, 11:41
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Efter tre års krig: Fred i Ukraina?
Donald Trump har haft samtal med både Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj och Rysslands president Vladimir Putin. Allt pekar på att freden står för dörren. Svenska politiker har länge fruktat denna dag, de har aldrig velat ha någon fred. Målet har varit evigt krig. Men nu byter de åsikt – väldigt snabbt. Till slut är fokus inte längre på kriget utan på freden. Jag ger här min analys av saken och påminner om att jag är den ende politiker i Sverige som konsekvent – under de tre år som kriget pågått – förespråkat diplomati och fredsförhandlingar. Så här uttalade jag mig redan samma dag som invasionen inleddes:

"Sveriges regering måste säkerställa att vårt land inte dras in i konflikten. Som icke-medlem av Nato har Sverige dessutom goda möjligheter att bidra till diplomatiska samtal med målet att alla krigshandlingar ska upphöra och att Ukrainas territoriella integritet respekteras. Varken Nato eller EU har någon legitimitet när det gäller att verka för fred och diplomatiska lösningar, utan har tvärtom bidragit till att situationen eskalerat."

För att jag stod fast vid en traditionell och genuint svensk utrikespolitisk linje, har jag blivit kallad extremist, putinist och landsförrädare. SvD:s reportrar Torbjörn Nilsson och Maggie Strömberg, som skrivit flera böcker om Nato, menar att Nato- och Ukrainafrågan blivit "den nya åsiktskorridoren". Debatten har varit så extrem att nästan ingen vågat öppna munnen. Alternativ för Sverige är enda parti som har tyckt annorlunda i denna fråga, säger de i ett poddavsnitt.

Nu intar dock etablissemanget gradvis den linje som jag har haft – men nu är det plötsligt en fullt legitim åsikt att ha.

Ukraina tvingas till en betydligt mer smärtsam fred än om man hade ingått fred våren 2022. Det blir tydligt att etablissemangets politik misslyckats fullständigt. Ukraina blev inte starkare eller Ryssland svagare. Tvärtom. Den "Ukrainavänliga" politiken har berövat Ukraina betydligt mer territorium och makt än en mer pragmatisk och medlande politik hade gjort.
https://youtu.be/YItV5bZsCso?si=GI2W98apo8BXY-y6
Citera
2025-02-15, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Kasselstrand gästar Det fria Sverige och samtalar om aktuella ämnen:

https://youtu.be/2EpQ3XXFWe8?si=a8E31EvIwVsL3e1C

Vad obildad G.K. är. Semla kallas fastlagsbulle även på svenska. Hur kan man inte veta det? Fastlagen är dagen före fastan. Dessutom fylls semlan eller fastlagsbullen inte med marsipan, utan med mandelmassa.
Citera
2025-03-01, 15:24
Medlem
Lumbagos avatar
Ett par AFS-relaterade filmer från denna veckan:

Kasselstrand är med hos Frihetsnytt:
Citat:
Gustav Kasselstrand, partiledare för Alternativ för Sverige (AfS), riktar skarp kritik mot Sverigedemokraterna (SD) och menar att SD inte kan skylla på någon annan för misslyckandet som Tidöavtalet har visat sig vara.
https://youtu.be/wP9kgNV2qks?si=5UPPjSTvs0R3MqnF

Kasselstrand samtalar med Stefan Korte (AfD) om valresultatet i Tyskland:
Citat:
Diskussion om AfD:s framgångar och om det tyska valet i stort.
https://www.youtube.com/live/Lzvj-Cqykes?si=yDYDt8i1vquhsrN1
Citera
2025-03-02, 09:40
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Vad är det som händer i Rumänien? Genomför EU en statskupp?
När landet höll presidentval i november förlorade etablissemangets globalistiska kandidat Elena Lasconi i den första valomgången. Flest röster fick istället nationalisten Călin Georgescu, som lovat att kasta ut George Soros lobbynätverk redan första dagen som president.

Allt pekade på att Georgescu skulle segra i den andra och slutliga valomgången. Då ställdes valet in och första omgångens valresultat ogiltigförklarades. Konstitutionsdomstolen påstod plötsligt att ”rysk påverkan” låg bakom Georgescus fenomenala framgångar, dock utan att presentera några bevis för det och utan att det nämnts något om detta under hela valrörelsen.

En EU-kommissionär har skrutit om hur det var de som ställde in valet.
Nyval är utlyst till maj och nu trakasseras Georgescu av polis. Han har även åtalats för ”antisemitism”, ”rasism” och ”spridande av falsk information”…

Har ni hört ett enda svenskt riksdagsparti protestera mot att EU genomför statskupp i ett medlemsland? Nej. Inte ens SD har sagt ett ord. Däremot fortsätter de att tala allvarligt om ”det som händer i Ungern” trots att det inte händer något alls där, åtminstone inga stulna val och andra brott mot demokratin.
https://youtu.be/eZgI48o3pw8?si=2MkmBVU2ZAX9VHrd
Citera
2025-03-05, 11:12
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Reportage: Europas förenta stater – Så planerar makthavarna för en EU-utvidgning
I höstas lyckades jag ta mig in på konferensen Europe Talks där den svenska riksdagens EU-nämnd träffade sin finska motsvarighet.

På plats fanns också flera så kallade experter, men det jag fick uppleva var något helt annat än ett politiskt seminarium. Det här påminde om ett sektmöte. I fokus stod hur EU ska bli större och mäktigare, och framför allt hur EU ska utvidgas till ännu fler medlemsstater.

Dagen inleddes med ett seminarium av tre så kallade "experter" som våra politiker fick lyssna på. I detta avsnitt granskar jag om de verkligen agerar som neutrala experter, eller om de i själva verket är agendasättande politiska aktivister med uppgift att påverka våra politiker.

Deltagarna i seminariet var:

⚫️ Ricardo Borges de Castro (via videolänk), en portugis som arbetat hela sitt liv i eller kring EU, och som här deltog som "gästforskare" på College of Europe. Men vad är det egentligen för ett universitet och vilken funktion fyller universitetet för att förverkliga makthavarnas dröm om ett Europas förenta stater? Spåren går tillbaka ända till 1940-talet...

Borges de Castro är även direktör på "tankesmedjan" European Policy Centre (EPC), som i själva verket är en lobbygrupp som finansieras av multinationella företag, i synnerhet amerikanska sådana. Dessutom finansieras EPC av ökända globalistiska stiftelser, så som George Soros Open Society Foundation. Att Borges de Castro arbetar för EPC och är lobbyist, framgick dock aldrig under seminariet.

⚫️ Heidi Hautala, som varit EU-parlamentariker i flera mandatperioder och även varit vice talman för EU-parlamentet. Under den tiden representerade hon De gröna, Finlands motsvarighet till Miljöpartiet, och tillhör partiet än idag, vilket inte framgick under seminariet. Idag är hon EU-lobbyist inom klimatfrågor mm.

⚫️ Göran von Sydow, som jag också intervjuade efter seminariet. Han är chef för den svenska myndigheten Sieps, Svenska Institutet för Europapolitiska Studier, som endast arbetar med EU-frågor. Han livnär sig således indirekt på EU.

Samtliga tre "experter" är i beroendeställning till EU och propagerade för en ännu större och mäktigare union. Våra politiker utsattes för en utstuderad påverkan utan att de själva begrep det.

Jag intervjuade Göran von Sydow efter seminariet, om EU:s planerade utvidgning, och han tog sig tid att svara på mina frågor på ett korrekt och trevligt sätt. Stort tack för det!
https://youtu.be/fQKZnQa7WIk?si=7sieAK0HymNgeYL2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in