2025-02-06, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vet inte hur stor nytta ännu ett litet nationalistparti skulle göra. Vad skulle de kunna göra som inte AfS skulle kunna göra?

Då tror jag mer på idén som Marcus Allard som driver Örebropartiet var inne på. Att slå ihop flera små partier till ett stort parti och ställa upp i riksdagsvalet.

Utan att veta någonting om ND, är det synd att partiet lades ned. Nu när ND inte finns, låter Allards idé väldigt intressant. Vi har ju ingen nationalistisk opposition alls i Sverige. ND hade kunnat och Allards "storparti" skulle kunna sätta press på AfS att tydliggöra vad de står för och även sin hållning gentemot SD. Det skulle säkert AfS vinna på, eftersom det skulle leda till debatter som synliggjorde AfS i media. Kanske skulle även medlemmar inom AfS väcka intressanta diskussioner.
Citera
2025-02-06, 14:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Utan att veta någonting om ND, är det synd att partiet lades ned. Nu när ND inte finns, låter Allards idé väldigt intressant. Vi har ju ingen nationalistisk opposition alls i Sverige. ND hade kunnat och Allards "storparti" skulle kunna sätta press på AfS att tydliggöra vad de står för och även sin hållning gentemot SD. Det skulle säkert AfS vinna på, eftersom det skulle leda till debatter som synliggjorde AfS i media. Kanske skulle även medlemmar inom AfS väcka intressanta diskussioner.

Eller att AfS skulle ingå i storpartiet.
Citera
2025-02-06, 17:22
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Eller att AfS skulle ingå i storpartiet.

Det kommer aldrig att bildas ett sådant ihopslaget parti. Allard har själv sagt att "jag tänker inte gå med i något jävla Afs".
Citera
2025-02-06, 18:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det kommer aldrig att bildas ett sådant ihopslaget parti. Allard har själv sagt att "jag tänker inte gå med i något jävla Afs".

Nu var det inte tal om att Allard skulle gå med i AfS utan att AfS eventuellt kunde ingå bland de ihopslagna partierna. Och jag ser inte varför det skulle vara någon omöjlighet. Allt fler är trötta på SDs kappvändande, vurmande för Israel och att de låter sig ständigt bli hunsade av regeringen. Folk saknar ett riktigt nationalistiskt alternativ.
Citera
2025-02-06, 18:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nu var det inte tal om att Allard skulle gå med i AfS utan att AfS eventuellt kunde ingå bland de ihopslagna partierna. Och jag ser inte varför det skulle vara någon omöjlighet. Allt fler är trötta på SDs kappvändande, vurmande för Israel och att de låter sig ständigt bli hunsade av regeringen. Folk saknar ett riktigt nationalistiskt alternativ.

Inga partier kommer att slås ihop. MED, Allard och Afs är för olika. Dessutom så hade Afs 0.0 procent i senaste Sention enligt Riks.

Vad tycker du förresten om Trump då? Ingen vurmar mer för Israel än honom.
Citera
2025-02-06, 18:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Inga partier kommer att slås ihop. MED, Allard och Afs är för olika. Dessutom så hade Afs 0.0 procent i senaste Sention enligt Riks.

Vad tycker du förresten om Trump då? Ingen vurmar mer för Israel än honom.

Vi får väl se. Jag tror inte alls att det är någon omöjlighet.

Vill du diskutera Trump så får du göra det i någon av de femtioelva trådar som handlar om honom. Den här tråden handlar om AfS.
Citera
2025-02-06, 18:28
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Vi får väl se. Jag tror inte alls att det är någon omöjlighet.

Vill du diskutera Trump så får du göra det i någon av de femtioelva trådar som handlar om honom. Den här tråden handlar om AfS.

Med tanke på att Gustav Kasselstrand tycker illa om alla bra partier och politiker, så kommer han inte att få vara med.

Afs är snart utplånat. Enligt Jeff Ahl är Afs "ett dött projekt".
Citera
2025-02-06, 20:18
Avslutad
Citat:

Jag tar tillbaka mitt intresse för Allard. Jag har läst på här och ser att han är kommunist och har haft/har koppling till Revolutionära Fronten, samt kretsen Frick, Springare, Janousch... En veritabel mardröm.
Citera
2025-02-06, 21:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Med tanke på att Gustav Kasselstrand tycker illa om alla bra partier och politiker, så kommer han inte att få vara med.

Afs är snart utplånat. Enligt Jeff Ahl är Afs "ett dött projekt".

Nej han tycker bara illa om SD och Åkesson med hans anhang och det med goda skäl. Trump, Orban, Le Pen osv har han inget emot.
Citera
2025-02-07, 03:58
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Det är ingenting symboliskt över att Paludan var medlem i AfS och att självaste partiledaren hälsade honom välkommen i partiet. Det är kalla fakta. Det som däremot kan ses som symboliskt är att både G.K. och Paludan bor i utlandet, varifrån de fördömer Sverige offentligt för att inte ha tagit tillräckligt väl hand om den irakiske mossadagenten "Momika", som båda sörjer och hyllar med påtagligt engagemang. Paludan är narcissist och vill säkert köra sitt eget race, men han delar uppenbarligen G.K.:s "värdegrund". I den meningen var hans kortvariga medlemskap i AfS symboliskt.
Ja Salwan Momika viftade med Israelflaggor vid sina manifestationer men man blir inte mossadagent för det.
Citera
2025-02-07, 07:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Ja Salwan Momika viftade med Israelflaggor vid sina manifestationer men man blir inte mossadagent för det.

Ingen har påstått att "Momika" är mossadagent för att han viftade med Israelflaggor. Däremot bekräftar det att Israel är den gemensamma nämnaren mellan "Momika", G.K. och Paludan.
Citera
2025-02-07, 17:05
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ingen har påstått att "Momika" är mossadagent för att han viftade med Israelflaggor. Däremot bekräftar det att Israel är den gemensamma nämnaren mellan "Momika", G.K. och Paludan.
Nej den gemensamma nämnaren är islamkritik men berätta gärna hur du lyckas få in Israel i det hela. Dårarna som påstår att Paludan får betalt av Ryssland tar jag inte på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in