2023-03-01, 22:14
Medlem
martinvaxjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Har man inte käkat middag med Wallenberg och fått sitt "manus" så att säga, så är man inte välkommen in i teatern som vi kallar för Riksdagen, eller kan få höga valresultat i övrigt. Trots att partiet har flertalet medlemmar som är involverade i frimureriet och därmed fungerar som agenter för den judiska ockupationen av vårt land. Om Kasslern är frimurare eller ej ska jag låta vara osagt, men han kan dock ej ta avstånd från det på förfrågan.

Fick tipset av Fritjof Persson i Demokratifest.nu att AfS har lite turbulens i styrelsen, men ser nu att den var relativt liten.

Tror inte på just den konspirationsteorin att Wallenbergarna styr valmyndigheten, snarare att monopolkapitalismen styr fulmedia, vilken styr svenne banans hjärna så att denne väljer likt en åsna mellan olika dåliga monopolkapitalistiska hötappar, istället för att äta friskt gräs utanför spiltan. T.o.m. V lockar in folk på bankmaffians Facebook.

Valresultaten i de allra flesta vallokaler är förmodligen korrekta, enligt egna undersökningar i samtal med folket, även om valsystemet hade kunnat göras både verifierbart och anonymt samtidigt, t.ex. genom att varje röstdeltagare skriver ett kort alias/kod t.ex. "KASSLER33" och därefter skriver sitt parti och sin kandidat.

Låga valresultat verkar snarare bero på att folket "taktikröstar" p.g.a. 4%-spärren och därmed saboterar för nya/små initiativ. Lösningen är i min mening fraktionering bort från de som inte vill är motiverade att förstå detta, samt bred valsamverkan via t.ex. Valsamverkanspartiet mellan de som förstår.

Om Yvonne Lindholm och Eva Dillner fattar snabbare än övriga styrelsen har jag ingen aning om. Jeff Ahl framstår som ganska intelligent, om än likt en arg ung man med en ilska som lätt kan fördunkla förståndet. Jag tror han med åren kommer ha potential att förstå poängen.

Huvudsaken är, i min mening, att vi inte medvetet går bankmaffians ärenden genom att skapa konflikt och krig, samt inte besmittar politiken med frimureriets hantlangare, för sådan rituell sekterism, som hotar med svärd och svär trohet, går naturligtvis stick i stäv med äkta demokrati! Undvik konfliktskapande sekterister i politik, rättssystem och fulmedier!

Evident sant, öppet, skeptiskt, hederligt och äkta demokratiskt tänkande går stick i stäv med dold pyramid-sekterism.
Citera
2023-03-01, 22:33
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Storbråk och kaos i AFS partistyrelse – fem avgår.

Citat:
En infekterad konflikt i Alternativ för Sveriges partistyrelse kulminerade i söndags under ett extrainsatt partistyrelsemöte. Enligt uppgift till Ingrid&Maria lyckades man dock inte lösa meningsskiljaktigheterna, i stället urartade mötet i ett högljutt bråk som nu fått till följd att fem tunga namn lämnar partistyrelsen.

Citat:
Under måndagen ska Yvonne Lindholm, Eva Dillner, Andreas Feymark, Mattias Dahlgren och Jeff Ahl ha meddelat att de lämnar sina uppdrag i Alternativ för Sveriges partistyrelse. Anledningen är en djup och till synes olöslig konflikt kring utformningen av partiorganisationen. Motparten i konflikten är partiledaren Gustav Kasselstrand och partisekreteraren Per Sefastsson, som enligt källor agerat tondövt och arrogant gentemot dem som velat styra upp hur arbetet ska skötas.

https://www.ingridochmaria.se/2023/0...lse-fem-avgar/

Vad händer inom AFS? Går dom på dekis?
Citera
2023-03-01, 22:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Någon som vet hur stor ersättning som Kasselstrand och Sefastsson tagit ut? Om det är några tusenlappar är det väl en sak men om det är i klassen 40K plus sociala avgifter i månaden som Troberg splittrade och sänkte Piratpartiet med efter att de åkte ur Eu-parlamentet 2014 är det en annan femma.
Det här är bara ryktesuppgifter men jag har hört 30k i månaden. Jag får nog revidera mitt försvar lite för det tycker jag låter jävligt mycket för ett parti som inte har råd med flygblad när han dessutom har ett annat heltidsjobb. Rätt sjukt faktiskt. Vad gör han för de pengarna en vanlig månad?
Citera
2023-03-01, 23:10
Medlem
Ett ytterligare bevis på att man har gett upp är att Kasselstrand inte bryr sig om att korrigera sina tidigare misstag utan obrytt fortsätter på samma destruktiva bana som tidigare.
Citat:
Våra förberedelser inför EU-valrörelsen om ett år fortsätter som tidigare. Målsättningen kvarstår: Alternativ för Sverige ska ta mandat i Europaparlamentet, vilket skulle innebära att vårt land tar ett stort steg på den långa vägen mot ett EU-utträde.
Återigen sätter han upp ett fullständigt orealistiskt mål som inte kommer att leda till någonting annat än besvikelse och en känsla av misslyckande hos väljarna. Detta har varit AfS primära misstag ända sedan de bildades, det misstag som lett till att partiet nu är i upplösningstillstånd, men som de ändå envisas med att fortsätta begå.
Citera
2023-03-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här är bara ryktesuppgifter men jag har hört 30k i månaden. Jag får nog revidera mitt försvar lite för det tycker jag låter jävligt mycket för ett parti som inte har råd med flygblad när han dessutom har ett annat heltidsjobb. Rätt sjukt faktiskt. Vad gör han för de pengarna en vanlig månad?
Stämmer det är det sanslöst. De flesta partier som inte sitter i något kommunfullmäktige eller annan politisk position avlönar väl inte ens partiledaren? Eller partisekreteraren? Säga vad man vill om vildhjärnan Falkvinge, men han tog inte ut någon lön innan Piratpartiet kommit in i EU-parlamentet och plötsligt blev stadda vid kassa, vad jag hört tog han egna lån för att finansiera partiets verksamhet i början.
Citera
2023-03-01, 23:48
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Ett ytterligare bevis på att man har gett upp är att Kasselstrand inte bryr sig om att korrigera sina tidigare misstag utan obrytt fortsätter på samma destruktiva bana som tidigare.

Återigen sätter han upp ett fullständigt orealistiskt mål som inte kommer att leda till någonting annat än besvikelse och en känsla av misslyckande hos väljarna. Detta har varit AfS primära misstag ända sedan de bildades, det misstag som lett till att partiet nu är i upplösningstillstånd, men som de ändå envisas med att fortsätta begå.

Du har fel. Det spelar ingen roll hur Kasselstrand ställer sig i någon EU fråga. Folk bryr sig mindre om sådant. Folk taktikröstar på SD för att de är rädda att deras röster går förlorade till sossarna annars. Hade inte SD funnits hade AfS fått de flesta SD-röster.
Citera
2023-03-02, 00:55
Medlem
martinvaxjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Du har fel. Det spelar ingen roll hur Kasselstrand ställer sig i någon EU fråga. Folk bryr sig mindre om sådant. Folk taktikröstar på SD för att de är rädda att deras röster går förlorade till sossarna annars. Hade inte SD funnits hade AfS fått de flesta SD-röster.

Där tror jag du har helt rätt. Det är därför jag anser att det är så viktigt med bred valsamverkan.
Citera
2023-03-02, 01:23
Medlem
Folketstempels avatar
Att ha så höga förväntningar på att ta från SD sina väljare då AfS är de som bröt sig ur partiet, det måste göra ont vid varje val, då det rör sig om max ett par tusen samt går på fel håll hela tiden nedåt.

En ryggdunkarklubb som ingen vill rösta på, då vi ser samma sak som vi gjorde med det förra utbrytarpartiet Nationaldemokraterna. Vi ser även att det är samma folk i ny förklädnad som sist fast med lite nytt blod inblandat. Du är det som du undgås med också, därför så är det övertydligt vad jag skriver och går inte att förneka med bortförklaringar.
Citera
2023-03-02, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Hade inte SD funnits så hade AfS behövt förespråka en likadan politik som SD gör för att bli lika stora.

SD och AfS vill exakt samma sak. De är båda ute efter ett Sverige i vilket det enbart bor vita, konservativa och nationalistiska människor. Den enda skillnaden mellan dessa två partier är att SD vet vad de sysslar med.

SD vet att det idag betraktas som rent omänskligt av i princip alla svenskar att vilja kasta ut människor bara för att de har fel utseende eller fel kultur. De vet att de skulle börja tappa väljare minst lika snabbt som de tidigare har vunnit dem om de skulle börja förespråka detta.

Kasselstrand fattade aldrig detta. Han fattar inte att efterfrågan i dagens Sverige på den politik han för är i princip obefintlig. Det är anledningen till att han sparkades från en lovande karriär inom SD, och det är anledningen till att AfS aldrig kommer att bli mer än ett promilleparti.
Citera
2023-03-02, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
https://www.ingridochmaria.se/2023/0...lse-fem-avgar/

Vad händer inom AFS? Går dom på dekis?

AfS har varit på dekis sedan september 2018.

Utbrytarpartier funkar inte och har aldrig gjort. Hela yttervänsterns och ytterhögerns historia är fullt av folk som hoppat av och bildat utbrytarpartier. AfS kommer gå samma väg som ND och SvP.

Men kan man lyfta 30 tusen i månaden på att sitta och twittra från Finland förstår jag att det är en fin födkrok och att Kasslern gör allt för att hålla sig kvar.
Senast redigerad av Kjome-och-Renvall 2023-03-02 kl. 07:56.
Citera
2023-03-02, 08:02
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten

De som önskar den riktningen väljer AfS. Normalbegåvade förstår att det sannolikt inte går i mål denna gång, men vill bidra till signalverkan (demokratin fungerar, det finns partier utanför regimen som faktiskt företräder ett alternativ till den rådande agendan) samt stötta och motivera de hjältar som vågar leda vägen. Genom att rösta på motståndsrörelsen AfS nu, så möjliggör man framtida segrar. Vilken annan väg finns det, om man inte vill bidra till ett framtida, totalitärt styre av nuvarande agendasättare?
Citera
2023-03-02, 09:48
Medlem
argaangelicas avatar
Våra motdemonstrationer har haft effekt! Afs imploderar från ett mikroskopiskt litet parti. Gustav ligger nog och gråter i fosterställning nu. Rasismen och hatet fann inga gränser i Afs. Fick dom 76 röster i valet? Skönt att slippa partiet, dom borde be om ursäkt och betala för skadorna dom åsamkat, polisbeskydd osv. 🤣🏳️‍🌈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in