2021-02-13, 02:20
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En fördel med Jeff Ahl är ju att han åtminstone inte hymlar. Här får vi höra hur de stalinistiska folkfördrivningarna ska gå till, direkt från hästens mun.

AfS har som mål att tvångsdeportera en halv miljon människor under de första sex åren vid makten. I den första fasen handlar det om utländska medborgare med tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd. AfS vill deportera 95% av dessa, och man avser att göra det i en takt av 100 000 människor om året.

Efter fyra år kommer man att ha ändrat grundlagen så att man kan börja deportera svenska medborgare. AfS räknar med att kasta ut 100 000 av dessa under år fem och sex.

AfS har ju tidigare talat om att deportera totalt en miljon människor, men i den siffran ingår tydligen även "frivillig" utvandring. Man räknar nämligen med att många kommer att lämna Sverige "frivilligt" när de inser att de annars kommer att kastas ut med våld.

Stalin?! Det är väl snarare att likna vid när de forna kolonierna reste sig mot kolonialmakterna.
Citera
2021-02-13, 12:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Stalin?! Det är väl snarare att likna vid när de forna kolonierna reste sig mot kolonialmakterna.

Tvångsförflyttning (deportation) av stora folkgrupper användes i mycket stor omfattning av Josef Stalins sovjetiska regim för att motarbeta potentiellt fientligt inställda etniska och religiösa grupper.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5ngsf%C3%B6rflyttningar_av_befolkningsgrupp er_i_Sovjetunionen

Se också den engelska sidan för mer detaljer om detta:

https://en.wikipedia.org/wiki/Population_transfer_in_the_Soviet_Union

Även Hitler sysslade med deportationer i stor skala, men där var ju syftet folkmord:

https://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_trains

Såvitt jag förstått har AfS inga planer på det.
Citera
2021-02-13, 14:09
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Tvångsförflyttning (deportation) av stora folkgrupper användes i mycket stor omfattning av Josef Stalins sovjetiska regim för att motarbeta potentiellt fientligt inställda etniska och religiösa grupper.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5ngsf%C3%B6rflyttningar_av_befolkningsgrupp er_i_Sovjetunionen

Se också den engelska sidan för mer detaljer om detta:

https://en.wikipedia.org/wiki/Population_transfer_in_the_Soviet_Union

Även Hitler sysslade med deportationer i stor skala, men där var ju syftet folkmord:

https://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_trains

Såvitt jag förstått har AfS inga planer på det.

Det stalinistiska ligger väl snarast i de uppehållstillstånd som delats ut. Du vet, något som faktiskt har inträffat. Ett land som hade färre än 9 miljoner invånare, fylldes de kommande 20 åren på med 1 miljon invandrare netto.

Att du hellre gnäller om ett tämligen nytt och ännu litet parti, istället för att uppmärksamma de verkliga stalinistiska handlingarna och dåden, säger något om din (brist på) intellektuella hederlighet.
Citera
2021-02-13, 17:42
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Det du förbiser är att även invandrare kan byta åsikt och stödja ett nationalistiskt alternativ desto längre tiden lider av mångkultur. För ingen är så påverkad av mångkultur än dem som personligen erfar densamma i sitt eget bostadsområde. Kanske är invandrare rentav mer nationalistiska än svenskar ju mer förfallet breder ut sig på deras bekostnad.

Han är tydlig i videon att det är tvingande återvandring som krävs för att få till storskalig återvandring. MENA-invandrare skall rösta på ett parti som vill utvisa dem - eller hur tänker du? Nog för att IQn är rätt låg i Mellanöstern och i Nordafrika, men jag tror de åtminstone är kloka nog att begripa att det inte ligger i deras intressen.

Citat:
En fördel med Jeff Ahl är ju att han åtminstone inte hymlar. Här får vi höra hur de stalinistiska folkfördrivningarna ska gå till, direkt från hästens mun.

Att likställa med stalinism och Sovjets rättsvidriga deportationer av folkgrupper är en hyperbol jämförelse från din sida. En bättre jämförelse är att det redan idag sker utvisningar, bara det att AfS vill skala upp och vidga kriterier samt kunna återkalla PUT och medborgarskap.

Moralen kring det är ganska enkel att förstå om man accepterar att Sverige har bedrivit för omfattande invandring, samt att svenskar är ett folk som har ett gemensamt språk, lång historia i landet och kan med rätta göra anspråk på Sverige - något diverse araber, västasiater och afrikaner inte kan. Det är upp till oss svenskar att själva bestämma vem vi vill ha i landet, vem vi vill ha som granne och inte. Något det svenska etablissemanget förvägrat svensken. AfS kör då en pragmatisk linje där folk som inte kunnat anpassa sig skall återvända.

Alternativet är inte så trevligt heller måste väl även du erkänna? Minns att jag läst att du, trots att du är liberal, erkänt att Sverige har stora problem med invandrare. Hur kommer Sverige att fungera om 20-30 år med en majoritetsbefolkning som inte är svensk? Hur kommer tillvaron arta sig för den traditionella majoritetsbefolkningen? Vad tror du? Vore intressant att veta. De problem vi redan har idag kommer att eskalera och bli värre. Det är en fråga om extrapolering av siffror avseende brottslighet etc.

Min invändning är mer av praktisk natur när det kommer till hur man skall nå stöd för detta parlamentariskt när media, skolan e t c är i vänsterns händer. Det är på den punkten man är naiva optimister där man överskattar gravt hur mycket man kan åstadkomma genom att bygga ett parti när klockan dessutom är sen. AfS befinner sig utanför Sveriges snäva åsiktskorridor och det kommer inte ändras av att man håller tal på torgen i Växjö och Filipstad om att kasta ut folk.
Citera
2021-02-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det stalinistiska ligger väl snarast i de uppehållstillstånd som delats ut. Du vet, något som faktiskt har inträffat. Ett land som hade färre än 9 miljoner invånare, fylldes de kommande 20 åren på med 1 miljon invandrare netto.

Att du hellre gnäller om ett tämligen nytt och ännu litet parti, istället för att uppmärksamma de verkliga stalinistiska handlingarna och dåden, säger något om din (brist på) intellektuella hederlighet.

Korrekt. Det stalinistiska är att med migration politiskt försöka slå sönder nationer för att de ska bli lättare att styra. Andra liknande exempel är kinesisk demografisk förändring av Tibet eller Xinjiang. Eller dagens Israel eller britternas andra imperieförflyttningar av människor.

Återvandring är antistalinism syftande till återupprättad folkrätt.
Citera
2021-02-15, 21:46
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang

Sverige låg på 7 miljoner, sen startade insläppandet av de bruna tjuvarna och vips så är vi snart 11 miljoner, det på långt mindre än en generation.

En helt galen ökning, nu är det brist på sjukvårdsplatser, fängelseplatser, lärare, sjukhus, fängelser, skolor, brandmän, sjuksystrar, poliser, militärer och en jävla massa annat, det är bara fylla på listan av brister. I stort sett allt i Sverige är dimensionerat för runt 7 miljoner, det är 3-4 miljoner för många människor här nu, med tanke på hur stor den svarta ekonomin och de många illegaler som gömmer sig i Sverige så är vi nog redan uppe i 11 miljoner, det är ju inte så att gränsskyddet fungerar, folk som utvisats är tillbaka någon vecka senare och hittas av snutarna då och då.

Gränserna läcker som såll, det är intressant då Sverige som har bron, ett par färjelägen och ett par flygplatser skulle kunna hermetiskt tillslutas och inte en jävel hade kunnat komma in om man inte kände för det.

Och det är människor som de som hatar AfS som skapat situationen. Galgen borde vara deras nya hemvist.
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2021-02-15 kl. 21:51.
Citera
2021-02-15, 21:50
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Korrekt. Det stalinistiska är att med migration politiskt försöka slå sönder nationer för att de ska bli lättare att styra. Andra liknande exempel är kinesisk demografisk förändring av Tibet eller Xinjiang. Eller dagens Israel eller britternas andra imperieförflyttningar av människor.

Återvandring är antistalinism syftande till återupprättad folkrätt.

Och de alla lärde sig av Assyrierna och deras migrationspolitik.

Mass deportation: the Assyrian resettlement policy
https://www.ucl.ac.uk/sargon/essentials/governors/massdeportation/

den som säger att det inte går att förflytta miljontals människor ljuger eller är idiot.
Inga större problem, speciellt inte om man använder spjut för att driva dessa framför sig till den nya platsen som anvisats dessa.

Här kan man även se massinvandringen som skett, den har ju med våld skapats, Statens våldsmonopol har använts mot folk som motsätter sig detta, vidare så använder kaosvarelserna som importerats massutvisningspolitik själva i de olika förorter de tagit över, de använder allt från hot till våld för att UTVANDRA alla från Ooooorten/Byn.

Rinkeby är ett bra exempel där somalierna specifikt använt sig av etnisk rensning.

Att det inte skulle gå att rensa är ju bara nys. Liberaler ljuger som vanligt.
Citera
2021-02-16, 20:35
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Är det inte ovanligt mycket kvinnor i AFS ändå? Jag har inte gjort några större efterforskningar om det hela...men det finns en hel del kvinnliga AFS konton på twitter. Något som jag måste erkänna förvånar mig lite, nationalistiska ideologier verkar annars ha lite svårt locka till sig kvinnor (baserar jag mest på SD så återigen...inga vetenskapliga undersökningar här).

Hur ser andelen kvinnor ut i partiet? Någon som vet?
Citera
2021-02-16, 21:43
Medlem
Galaxvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Är det inte ovanligt mycket kvinnor i AFS ändå? Jag har inte gjort några större efterforskningar om det hela...men det finns en hel del kvinnliga AFS konton på twitter. Något som jag måste erkänna förvånar mig lite, nationalistiska ideologier verkar annars ha lite svårt locka till sig kvinnor (baserar jag mest på SD så återigen...inga vetenskapliga undersökningar här).

Hur ser andelen kvinnor ut i partiet? Någon som vet?
Jag tyckte det var konstigt att kvinnorna fram till februari 2015 var mer negativa till framtiden än männen. Efter detta har de varit mer positiva än männen. Det talar lite emot dina Twitter-observationer.
Vad hände då, som även om fler kvinnor var negativa än positiva, gjorde dem lite ner positiva än männen?
Citera
2021-02-16, 22:52
Medlem
Är det någon som vet vad afs har för åsikter om abort? Jag lyckades inte hitta något om det på deras hemsida.
Citera
2021-02-17, 14:18
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamJacksWastedLife
Är det någon som vet vad afs har för åsikter om abort? Jag lyckades inte hitta något om det på deras hemsida.

Har för mig att de inte har någon officiell hållning, men att alla medlemmar får ha sin egna syn i frågan? Har något vagt minne av att ha hört det, kan ha nämnts i den gamla insomande podden Den Kokta Grodan. Någon som vet säkert får gärna komma med faktan i frågan.
Citera
2021-02-17, 14:25
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Någon som noterat texten längst ner på varje sida av den här tråden?

Denna diskussion har blivit helt eller delvis blockerad i Europa från Googles sökresultat.
Se fler diskussioner som blivit blockerade av Google

https://www.flashback.org/googleblock.php

Alternativ för Sverige är alltså ett så stort hot mot Google att AfS censureras.
Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in