Citat:
Ursprungligen postat av
J39
Roligt att se "Sverigevänerna" få panik efter att AFS redan ligger på 2% efter 2 veckor.
Citat:
Ursprungligen postat av
rikastistorstan
Ojoj! Paniken växer hos sverjevännerna/Heja jimmy-dårarna. Kul att se.
Om man för en stund skall bortse från att SD är ett mjäkigt och fegt etablissemangsparti med dålig politik så kan man säga att Afs eventuella inträda i riksdagen är en garant för att slippa se SD liberaliseras ännu mer. SD:are som önskar att SD behåller någon sorts låga och nationalism bör alltså välkomna att dom får konkurrens från Afs. Bara Afs bildande har redan tvingat SD "högerut".
Ja, oj så mycket panik jag får!
Vad jag snarare får panik över är att vissa av er inte fattar allvaret i att slösa bort röster på AfS!
Anledningen till att SD har "mjuknat", åtminstone till synes, är att de inte har någon större chans att komma över 15-20% om de är allt för "radikala". Det är endast det SD's "mjuka" linje beror på. Men ni tror väl inte att de kommer mesa och dalta och mjäka om de väl kommer till makten!?!
De är däremot illa tvungna, p.g.a naiva idioter som Sverige är fullt av, att "tagga ner lite" så att säga, för annars har de ingen chans!
Hade exempelvis AfS funnits i Ungern, så hade de bara framstått som en hög med mesiga, mjäkiga snorungar. Men vi lever i Sverige, och både AfS och SD finns i Sverige!
Och i PK-Sverige har partier som AfS INGEN chans! INGEN chans i helvete vill jag påstå.
Den som påstår annat vill jag mena är dumma i huvudet. Hur fan kan ni tro att AfS, med bibehållen "radikal" politik, eller kalla det vad man vill, skulle kunna komma upp i 20, 30, 40 kanske 50%????
Det är ett UNDER om de kommer ovanför 10% när SD nu finns!
7-klövern tycker att SD är rasister och nazister, SD! SD som NI tycker är veka och mjuka och värsta vänsterpartiet enligt vissa av er. Vad i helvete tror ni 7-klövern kallar AfS, om SD är nazister och rasister?
Enligt 7-klövern är väl AfS värre än Hitler x 100.
Med SD har vi åtminstone en chans, innan helt landet går åt helvete - och vi är på god väg mina damer och herrar!
Skall vi nu kasta bort röster på AfS som kanske hamnar precis under 4%? Då är det ju riktigt kört.
Visst, om AfS får 4% eller mer, så är det en annan sak, men det är en stor chansning.
SD:are/AfS:are i regel vill jag påstå är ganska intelligenta och logiska, eftersom de förstår allvaret. Men skall ni nu rasera SD som nu har byggts upp så fint?
Ni fördärvar både för er själva och oss andra som är trötta på idiotpartier som tror att Sverige kan ta hand om hela jordens befolkning och ge alla bidrag så de slipper arbeta.
Bästa är att göra som Almqvist och Ekeroth och flytta till Ungern. Där har invånarna hjärna i alla fall och vet hur man röstar! Får inte SD inflytande de kommande 4 åren heller, så är det kört med Sverige.
Och att AfS skulle få inflytande är ju bara ren utopi i dagens Sverige. U T O P I !