Citat:
Ursprungligen postat av
Tercio
Tvärtom ganska dålig intervju. Det är ganska svårt att lyssna på Ingrid och Maria och deras jobbiga radioröster, men ännu värre är att Gustav blev helt svaret skyldig när de frågade hur afs skulle slå igenom. Han började gagga om hur det fungerade i andra länder där det är lättare för nya partier att slå sig in. Jo Gustav, det vet vi redan men nu handlade det liksom om Sverige.

Där kunde Ingrid och Maria gott pressat honom lite för ett svar. Men problemet är väl att han inte har något att ge. Men vill afs få min röst igen nästa val behövs det nog allt någon strategi här. För att köra samma upplägg igen kommer alldeles uppenbart inte att räcka till.
Gustav pratade också mycket om platt skatt som det mest rättvisa. Det kan man ju verkligen diskutera och är väldigt långt ifrån något självklart. Enligt min mening är det ett förslag man borde ompröva helt.
Äsch AFS är ju redan bäst, de säger folk konstant här i tråden, så det så...
Kasselstrand lyssnar jag aldrig på och läser inte det han skriver i t.ex. Nya Tider, för det ger inget.
Det är som Henrik Vinge sa om Kasselstrand en gång (parafraserar): "Problemet är att han ständigt gör putslustiga uttalanden istället för något konstruktivt".
Däremot är Olle Felten förvånande intressant i Nya Tider. Synd han saknar all karisma för han kunde vara bra talare annars.
Erik och Matti i Swebb TV håller iaf ställningarna. Kul att vi har två så sympatiska politiker för det finns inte många sådana i Sverige.
De nämnde Jonas Nilsson och Palaestra Media senast. Nilsson är förvisso en gammal nazist, om jag förstår det rätt, men jag har inget emot man nämner honom för han är ordentlig och beläst. Det är kul med de här samarbetena inom alt-media. Så länge man håller Nordfront ute.
Jag ska ändå rösta AFS oavsett. Om de nu får säg 2% så visar det ju blattarna vad vi tycker om dem. Det är allt vi kan göra.
Att rösta SD är inte lönt för de åstadkommer inget.