Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
edit: en annan lustig grej är att man på sina torgmöten gör en stor sak av att den och den är senilingenjör, han har en kandidatexamen i si och så, hon är jurist - sen kör man på med en gapig och aggressiv retorik som trumfar NMR. Viss diskrepans och underlig tankegång kan man tycka. Det senare undergräver ju det förra helt.
Ja, det här var en annan grej jag också klagade på, att de gjorde en så stor sak av deras utbildning och arbetserfarenhet... Ärligt talat, vem fan bryr sig om sånt? Ingen bryr sig om ett gäng som står och självaggrandiserar med deras utbildning och yrkesliv. Det säger precis ingenting om kompetens. En fem minuters intervju och hur bra personen ifråga kan svara på komplicerade frågor och i sin tur bevisa hur insatt han är i olika ämnen, säger för min del, tusen gånger mer om hur kompetent han är, än att han har någon ointressant utbildning eller har jobbat här och där.
Kan du inte förklara något bra, så förstår du inte heller ämnet ifråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Jo, men här visar sig ju vår skillnad i perspektiv. Eftersom Elias inte tycker att skatter är nån speciellt viktig fråga är han inte så smart som han tror enligt eftersom du anser att skatter är en högt rankad fråga. Ett ekonomiskt och materialistiskt tänkande.
Jo, men ingen vill leva i ett land som är påtagligt ineffektivt vad månde anledningen än vara, men skatter och liknande är en rätt så lågt prioriterad fråga idag. Det viktigaste är att stoppa invandringen, skicka hem så många svartskallar så möjligt och att säkra det svenska folkets överlevnad. Hade det inneburit 99% skatt enligt nordkoreansk modell hade jag sagt ja.
Hur som helst är allt det här hypotetiskt (varför skattesatser är skitsamma). Europa står inför ett kommande raskrig.
Det är inte det att skatter är en oviktig fråga. Jag anser snarare att tjafsa om skatter är ett typiskt i-lands beteende. När ett folk bara sitter och tjafsar om höga eller låga skatter, så beror det på att det folket inte har några riktiga problem. Det är alltså i-lands problem att sitta och tjafsa om skatter. Sedan är skattetrycket ett riktigt jävla tråkigt gubbämne också. Tänk dig att du är på en ungdomsfest där med dina arbetskollegor, och helt plötsligt börjar alla tjafsa om höga/låga skatter? Detta hände mig en gång; alla mina svenska arbetskollegor började tjafsa om hur högt eller lågt skattetrycket ska vara, när vi satt där en kvart tidigare och rökte på och skrattade och hade kul. Hela stämningen förstördes av vad som egentligen är ett efterblivet gubbämne, och alla gick hem inte långt därefter att kvällen förstördes av skattefrågan.
Jag är osäker på vilken skattepolicy AfS borde ha valt, men platt skatt är en korkad idé, faktiskt mer korkat än både höga och låga skatter. Personligen anser jag att skatter bör vara så låga som möjligt, helst 0% i skatt,
men, skatten borde höjas ifall det finns ett socialt behov för det, vilket innebär att skatten aldrig kan vara 0%. Finns det ett behov för ett skattetryck på 99%, ja då borde skatten vara 99%. Skatten bör helt enkelt vara dynamisk och anpassad för att möta det sociala behovet som finns för stunden.
Jag är med andra ord helt pragmatisk när det kommer till skattetryck. Men AfS gjorde ju en stor sak av deras platt skatt förslag, som om platt skatt vore the be-all, end-all mirakelkuren, och som om platt skatt hade kunnat locka en massa väljare. I själva verket är platt skatt inget relevant eller ens märkvärdigt.
Hade jag startat ett nationalistiskt parti så hade det sett upp typ så här:
1) Någon form eller dos av rasnationalism, men inte dogmatisk/fanatisk i den här frågan. Just "rasnationalism" kanske är fel ordval här, mer demografisk kvalitetkontroll så att säga. Alltså inga muslimer och negrer, viss tolerans av gulingar som arbetskraft men i mycket små mängder (de är bra på att sköta thaibuffé-restauranger, de är intelligenta och hederliga rent allmänt, de bidrar med mycket bra inom tekniska företag, Bruce Lee var grym som fan osv, men ingen import av thailuder!), ingen återvandring för nuvarande mängder europeiska invandrare, men givetvis inte massinvandring av europeiska invandrare så att säga.
2) Fanatisk miljövänlighet (alla riksdagspartier, inklusive Miljöpartiet och SD, suger i miljöfrågan, och AfS var inget vidare här heller), förbud mot petroleum (arabsvin ska inte ha några oljepengar). Övergång till förnybar energi, främst hampabränsle (se nedan) och byt ut uranium mot thorium. Strikt, totalitärt förbud med drakoniska straff mot kött och komjölk; övergång till veganism. Jordbruk övergår till vertical farming. Importförbud mot matprodukter som har krävt skövling av regnskogar. I fanatisk miljövänlighet ingår också en massa regleringar av företagen, t.ex. blyförbud (vi MÅSTE verkligen minska på utsläppet av bly, skitviktigt!).
3) Cannabislegalisering och legalisering av en del andra droger, främst psykedeliska droger. Strikt och fanatiskt alkoholförbud, cigarettförbud också, men inte snusförbud. Storskalig odling av industrihampa och massproduktion av olika resurser från industrihampa (biodegraderbar hampaplast, hampakläder, hempcrete, hempoline osv).
4) Skattetrycket bör möta de sociala behoven som finns för stunden.
Det finns fler punkter men ingen idé att lista allt. Dessa punkter tycker jag hur som helst att AfS inte var någon höjdare på. Deras starkaste punkt, punkt 1, stod de relativt nära mig skulle jag tro, men de var inte bra på att förmedla detta. T.ex. verkar de hänga en hel del med iranier, men varför var de inte tydliga med att de inte har något emot skötsamma mellanösterninvandrare? Varför var de inte tydliga med att de inte har något emot andra europeiska invandrare? De framstod mer eller mindre som etnocentriska nazisttribalister så att säga. Jeff Ahl skrek hela tiden att Sverige är svenskarnas land och Sverige åt svenskarna. När de höll på så, ja då förstörde de för sig själva mer än att MSM undvek att skriva något om dem. Jag förstår att de inte kan rakt ut säga, "vi vill främst slänga ut araber, somalier och andra svenskfientliga och kvinnohatande muslimska invandrare", men de fick ju en onödig demoniserande rasiststämpel på sig, som de enkelt hade kunnat motbevisa.