Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-05, 00:00
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja, men det finns mer än 10 miljoner människoliknande varelser i Sverige. Det var givetvis det jag avsåg.

Min bedömning är att det absolut inte finns mer än 7 miljoner etniska svenskar i Sverige, förmodligen är antalet äkta och någorlunda rena etniska svenskar mycket lägre än så.

Antalet icke-vita och rasblandade i Sverige lär uppgå till minst tre miljoner idag. Sen finns det ju ganska många vita i Sverige som inte är etniska svenskar, som finnar, balter, polacker, juggar, danskar m.fl.

Instämmer. Vi lär säkerligen ligga på runt 6milj+250-500.000 etniska svenskar.
Sedan har vi finlandssvenskar samt utvandrande svenskar.
Dock är det många som glömmer att titta på åldersfördelningen bland vår svenska etniska befolkning.
Otroligt många etniska svenskar är boomers och äldre.
När de trillar av pinnen och detta massiva köttberg försvinner, så lär vi svenskar ligga någonstans runt 3-4 milj år 2040.
Skrämmande utveckling!
Citera
2018-08-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vad säger publiken om detta utspel från SD?

(FB) SD lanserar repatriering vill att migrationsverket skall bli "återvandringsverket"

Personligen litar jag inte på dem. Det är sällan som de pratar om återvandring. Det är snarare assimilering/integrering man hör. Så länge SD vill fördubbla antalet kvotflyktingar, förnekar etniska svenskars existens och inte ens vill tvärstoppa den utomeuropeiska invandringen så kommer jag aldrig att ta dem på allvar. Och även om de skulle tvärvända i den frågan så måste man fråga sig varför man helt plötsligt ska börja lita på dem igen? Jag kan rösta en gång var fjärde år, och då lägger jag rösten på ett alternativ som jag upplever som trovärdiga. Och tyvärr finner jag inte SD trovärdiga. Paula Bieler är deras migrationspolitiske talesperson, det säger liksom allt.
Citera
2018-08-05, 00:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Personligen litar jag inte på dem. Det är sällan som de pratar om återvandring. Det är snarare assimilering/integrering man hör. Så länge SD vill fördubbla antalet kvotflyktingar, förnekar etniska svenskars existens och inte ens vill tvärstoppa den utomeuropeiska invandringen så kommer jag aldrig att ta dem på allvar. Och även om de skulle tvärvända i den frågan så måste man fråga sig varför man helt plötsligt ska börja lita på dem igen? Jag kan rösta en gång var fjärde år, och då lägger jag rösten på ett alternativ som jag upplever som trovärdiga. Och tyvärr finner jag inte SD trovärdiga. Paula Bieler är deras migrationspolitiske talesperson, det säger liksom allt.

Ja. För bara några månader senare...kom detta från Jimmie /glasögonormen / Åkesson:

(FB) När kollapsar AFS?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-08-05 kl. 00:10.
Citera
2018-08-05, 00:12
Medlem
Citat:
Det måste vara långt över 2 miljoner. Jag tror att det rör sig om mer än 3 miljoner i denna grupp.

Det är dock ingen idé att binda sig vid antal som ska ut eller som ska få stanna. Det som räknas är att man sätter igång saker som återvandring överhuvudtaget och får folk att börja tänka på att det finns etniska svenskar och att svenskarna som kollektiv har ett intresse av att överleva och styra sitt eget land.
Ja alltså andelen ickesvenskar eller de med utomsvensk bakgrund är ju över 2,4 miljoner. Men om vi ska se till utomeuropéer och ickevita så blir det nog nånstans mellan 1,5-2 grovt räknat. AfS har lagt sig på en bra startnivå, som kan gå hem i öronen. Det låter inte övermäktigt att säga 500 000 så det är där vi får börja.
http://www.migrationsinfo.se/fragor-och-svar/hur-manga-utrikes-fodda-sverige/
Citera
2018-08-05, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ja. För bara några månader senare...kom detta från Jimmie /glasögonormen / Åkesson:

(FB) När kollapsar AFS?

SDs ställning i olika frågor påminner lite om bibeln, där kristna (SDare) väljer ut delar som passar dem för ögonblicket (i debatter), och när andra påpekar uppenbara motsägelser i andra delar så är det som att tala med en vägg. SD och deras politik är verkligen som en skål där SD-botar plockar ut det goda och ignorerar allt bajs som också ligger däri, och i många fall gör det detta medvetet i hopp om att övertyga någon stackare till deras sekt där inget får ifrågasättas och "allt är bra".
Citera
2018-08-05, 00:53
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
SD skulle kunna skriva in Bondeförbundets gamla grundprogram
och jag skulle ändå inte lita på dem så länge de har Mattias "Expo" Karlsson i partiet. Att den jävla förrädar-horan inte har blivit utsparkad, eller nedsparkad, är helt jävla otroligt. Man doxar inte andra nationalister.
Citat:
Ibland kommer andra typer av brev. Som det där som damp ner i slutet av 2013. Mot bakgrund av det som hänt den senaste tiden finns det anledning att publicera det. För att vidden av Sverigedemokraternas dubbelspel ska bli uppenbart för alla. I slutet av 2013 hörde Mattias Karlsson, då riksdagsledamot och chefsideolog, nu vikarierande partiledare, av sig. Han ville ha Expos hjälp att ta fram information om de så kallade identitärerna. Vi hjälpte inte till. Det är inte vår roll.
https://www.nordfront.se/expo-mattias-karlsson-ville-ha-hjalp-av-oss.smr
Citera
2018-08-05, 08:29
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
SDs ställning i olika frågor påminner lite om bibeln, där kristna (SDare) väljer ut delar som passar dem för ögonblicket (i debatter), och när andra påpekar uppenbara motsägelser i andra delar så är det som att tala med en vägg. SD och deras politik är verkligen som en skål där SD-botar plockar ut det goda och ignorerar allt bajs som också ligger däri, och i många fall gör det detta medvetet i hopp om att övertyga någon stackare till deras sekt där inget får ifrågasättas och "allt är bra".

Håller helt med. Det spelar ingen som helst roll om man ändrar sin politik. De försvarar den lika fanatiskt ändå. Tydligt sektbeteende. Föreställ dig om AfS en dag säger att vi skippar återvandringen och inför dubblering av kvotflyktingar istället. Kan inte tänka mig att vi skulle sluta upp runt partiet lika fanatiskt som många gör i SD när de gjorde helomvändningen.
Citera
2018-08-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Håller helt med. Det spelar ingen som helst roll om man ändrar sin politik. De försvarar den lika fanatiskt ändå. Tydligt sektbeteende. Föreställ dig om AfS en dag säger att vi skippar återvandringen och inför dubblering av kvotflyktingar istället. Kan inte tänka mig att vi skulle sluta upp runt partiet lika fanatiskt som många gör i SD när de gjorde helomvändningen.

Dom som har lämnat 7klövern och gått över till SD så finns det inget annat att rösta på. Dom kommer aldrig gå tillbaka till sina tidigare partier så det enda som finns att rösta på är just SD.

AfS är naturligtvis ett alternativ, ett bättre alternativ än SD, men partiet är nytt och folk vet ännu inget om partiet. Vissa har aldrig hört talas om AfS, andra tror att det är ett nytt NS SvP, Vissa anser att partiet inte kommer in och vill inte slösa bort sin röst.

Och vad vi AfSare än tycker så är ändå SD ett bättre alternativ än 7-klövern.
Citera
2018-08-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ja alltså andelen ickesvenskar eller de med utomsvensk bakgrund är ju över 2,4 miljoner. Men om vi ska se till utomeuropéer och ickevita så blir det nog nånstans mellan 1,5-2 grovt räknat. AfS har lagt sig på en bra startnivå, som kan gå hem i öronen. Det låter inte övermäktigt att säga 500 000 så det är där vi får börja.

Vad baserar du dina siffror på? Bara antalet importerade thai-horor och deras rasblandade barn torde uppgå till minst 100 000 st i dagsläget.

Det har kommit många tiotusentals blattar varje år i flera decennier och det senaste decenniet har det väl kommit i genomsnitt ca 100 000 svartskallar per år. Alla dessa som har kommit har ju förökat sig kraftigt i Sverige, sedan flera decennier tillbaka. Det måste rimligtvis vara minst 3 miljoner icke-vita och rasblandade (alltså människor som inte kan räknas till gruppen vita) i Sverige idag och förmodligen är de ännu fler. Bara alla som har kommit sedan år 2000 och den avkomma de har producerat i Sverige lär ju överstiga 1.5 - 2 miljoner. Det fanns väldigt många icke-vita i Sverige även innan år 2000 och alla som kom från 1970-talet och framåt har ju också förökat sig.

Man måste som sagt också se till åldersfördelningen. En stor andel av det totala antalet svenskar i Sverige idag är gamla människor som inte kommer skaffa fler barn. De fyller liksom bara upp plats i statistiken i väntan på döden. I de relevanta åldersgrupperna, alltså barn, ungdomar och vuxna i barnalstrande ålder, så kommer majoriteten inom en snar framtid bestå av icke-vita, om så inte redan är fallet...
Senast redigerad av Tumidanda 2018-08-05 kl. 09:58.
Citera
2018-08-05, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
AfS har lagt sig på en bra startnivå, som kan gå hem i öronen. Det låter inte övermäktigt att säga 500 000 så det är där vi får börja.

Jag anser personligen att det är lite dumt och onödigt att gå ut med en siffra som en halv miljon. AfS sitter inte i riksdagen och när de eventuellt gör det kommer de inte ha någon makt. Man begränsar sig själva i onödan när man går ut med såna siffror. Jag tycker det är bättre att hålla sig till allmänna formuleringar om att alla som har ljugit, fuskat, begått brott eller inte haft egentliga skäl ska tvingas att återvandra. Eller "alla som inte borde vara här, alla som aldrig borde ha släppts in".
Citera
2018-08-05, 09:59
Medlem
Sperssons avatar
.
Vad är de senaste opinionssiffrorna för AfS, så här en månad innan valet??
Finns det någon chans att min röst tar dem in i riksdagen?
Citera
2018-08-05, 10:34
Medlem
Citat:
Jag anser personligen att det är lite dumt och onödigt att gå ut med en siffra som en halv miljon. AfS sitter inte i riksdagen och när de eventuellt gör det kommer de inte ha någon makt. Man begränsar sig själva i onödan när man går ut med såna siffror. Jag tycker det är bättre att hålla sig till allmänna formuleringar om att alla som har ljugit, fuskat, begått brott eller inte haft egentliga skäl ska tvingas att återvandra. Eller "alla som inte borde vara här, alla som aldrig borde ha släppts in".

Jag efterlyser snarare MER hårda siffror från de andra partierna än allmänna formuleringar från AfS....

Det jag GILLAR med AfS är det faktum att de inte kör med de allmänna FLYTANDE formuleringarna som bara är till för att säga en sak och göra en annan... AfS säger saker rakt ut där andra partier sitter och uttrycker sig i "allmänna formuleringar" och således inte säger ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in