Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-10, 20:19
  #1
Medlem
Vic878s avatar
Det fanns tidigare en periodvis mycket livaktig tråd om Spelberoende/ Spelmissbruk i delforumet för Poker, spel och dobbel. Nu har tråden placerats i forumdelen Psykologi: allmänt.

(FB) Spelberoende/ Spelmissbruk ( Officiell )

Visst handlar det om psykologi, men jag vill nog påstå att diskussionerna skulle må bättre av om tråden fått ligga kvar i i delforumet för Poker, spel och dobbel. Krasst så har tråden flyttats från den forumdel där väldigt många med egna erfarenheter av Spelberoende/ Spelmissbruk hänger, och i mina ögon har tråden fyllt en bra funktion för många som har problem eller peppar andra som är på väg ut ur spelträsket.

Jag tror att resultatet blir en mindre livaktig debatt, och många framtida trådlåsningar i stil med den nedan. Korrekt då tråden flyttats, men debatten dog ut.

(FB) Fd spelmissbrukare svarar på frågor!!!

Gör man en jämförelse med forumdelen som diskuterar droger ur olika aspekter så finns t.om en separat avdelning för drogrehabilitering, vilket är alldeles utmärkt. Nu känns det som att spelandets negativa effekter för en del människor har sopats undan till Psykologi: allmänt. Det känns som att mycket färre Spelberoende/ Spelmissbrukare uppmärksammar tråden efter flytten.

Man kanske kan hoppas på en omprövning av beslutet att flytta tråden?
2017-02-10, 20:36
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Kan inte annat än instämma. Dålig flytt och inte bara ur perspektivet att folket som besöker forumsdelen och kan bidra med insyn nu inte kommer se tråden utan även eftersom den huvudsakligen handlar om spel istället för psykologi.
2017-02-10, 22:32
  #3
Medlem
mjps avatar
Det här är inte ett nytt fenomen !
Jag tror att moderatorerna som själva har liknade problem inte pallar att läsa om sin sjukdom så dom tar bort det från sitt ansvar!!
Själv har jag skrivit om anabolas steroider och blivit nedtystad och avstängd pga det!!
Får väl en varning nu med😘
2017-02-11, 15:41
  #4
Medlem
Emerains avatar
Tråden låses och ts får en varning för brott mot regel 0.06. Detta är en specifik moderatorsåtgärd som diskuteras och ska tas upp med berörd moderator. Tråden låses upp när ts följt riktlinjerna och sedan hört av sig till mig.

Tråd låst
/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback