2017-02-10, 14:48
Bannlyst
Av någon anledning började min dator skrika på mitt barn. Jag tror det är något slags virus. Det låter som ett litet barn runt 10 år gammalt. Är an fast i datorn? Hur får jag ut honom i så fall. Eller är det ett virus? Och hur får jag bort honom?

PS Jag är en äldre person och skrikandet skrämmer barnen.
PPS Bara seriösa svar då jag verkligen behöver hjälp.
PPPS Detta är mitt äldre barns konto.
Citera
2017-02-10, 14:56
Medlem
Du ominstallerar datoren från scratch, alternativt förgör datoren
Citera
Medlem
frozendragons avatar
Slutate skolan tidigt idag? Inte ens bra troll tråd.
Citera
Medlem
ozznujens avatar
Om det sittet fast ett barn i datorn, så bör du släppa ut det, för att få bort skrikandet. Pröva att skruva bort skalet, och se om du ser barnet. När du hittat barnet, försök att prata med det, och se om det vill komma ut självmant, annars får du försöka att dra ut det själv. Ring sen polisen, de kommer säkert hjälpa dig att hitta föräldrarna till barnet.
Citera
2017-02-10, 14:58
Medlem
Denna tråd har vart här förut
Citera
2017-02-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Om det sittet fast ett barn i datorn, så bör du släppa ut det, för att få bort skrikandet. Pröva att skruva bort skalet, och se om du ser barnet. När du hittat barnet, försök att prata med det, och se om det vill komma ut självmant, annars får du försöka att dra ut det själv. Ring sen polisen, de kommer säkert hjälpa dig att hitta föräldrarna till barnet.
Jag hoppas att du inser att TS inte var seriös, din äckliga jude
Citera
2017-02-10, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Jag hoppas att du inser att TS inte var seriös, din äckliga jude
Snälla använd inte sådant språk, det påminner min man om dåliga tider
Citera
2017-02-10, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Tack för svaret. Jag försökte skruva av skalet, men där var inte något barn. Ska jag ringa polisen?
Citera
2017-02-10, 15:09
Moderator
Protons avatar
Eftersom man inte fattade vinken vid förra korgningen hoppas jag varningen får avsedd effekt. Sluta tramsa nu.

IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod --> Papperskorgen
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in