2017-02-10, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Det verkar som det är en olycka och det rör sig om icke Svenskar. Har fått Namn som inte är från Europa via PM.

Det är inte första gången folk vänder sig till mig via PM man kan inte skriva här när man är nyreggad.

Jag fattar inte varför jag ska vara den som ska förmedla info nu skrev någon som är nyreggad att det rör sig om Ziggar och läser man namnen så låter dom som Finska Zigenare? Ett namn som nämns är Vayrynen.

Jag började skriva här 2006. (senaste Pmet känns mer trovärdigt)

Vi har ännu inget svar på vad som hänt jag loggar inte ut än så du som skrev senast hör av dig.
Trollar du så känner jag det direkt
Citera
2017-02-10, 21:36
Medlem
Citat:
Jag fattar inte varför jag ska vara den som ska förmedla info nu skrev någon som är nyreggad att det rör sig om Ziggar och läser man namnen så låter dom som Finska Zigenare? Ett namn som nämns är Vayrynen.

Jag började skriva här 2006. (senaste Pmet känns mer trovärdigt)

Vi har ännu inget svar på vad som hänt jag loggar inte ut än så du som skrev senast hör av dig.
Trollar du så känner jag det direkt

Horvath är också ett känt namn bland zigenarna.
Citera
2017-02-10, 21:45
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noagendashow.com
Hybridbil i garaget som är i förbindelse med bostaden som autostartat bensinmotorn när batteriets laddning sjunkit, har hänt ett flertal gånger i USA.

Fristående dubbelgarage gör det inte möjligt...om det inte finns en öppen kulvert in till huset då
Citera
2017-02-10, 22:22
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Gissar att det är detta poliserna mött och dragit sina slutsatser på plats. Rättsmedicinsk undersökning gör man ju för att se så att det inte är andra konstiga gifter. Det kunde ju finnas överraskningar även om det verkar rätt uppenbart för blotta ögat.

Det görs först en rättsteknisk undersökning. Den rättsmedicinska undersökningen börjar man först med när kropparna förts till rättsmedicin.

Finns det t.ex. skotthål och synliga skador så märks det direkt vid den rättstekniska undersökningen.

Nu verkar det ju som de legat döda ett tag och då kan man ju se hur nedbrytningsprocessen börjat och därmed se ungefär när de dog.
Citera
2017-02-10, 22:28
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Lutar mer och mer åt kolmonoxidförgiftning.
Man har lagt in en rejäl brasa för att hålla värmen innan man går och lägger sig.
Har man inte eldat på länge i huset kan skorstenen vara nästan tät av fågelbon.
Kajor är rent otroliga på att bygga bon i skorstenar. Dom kan klättra flera meter ner och bygga bo och lägga ägg. Fråga en sotare så får ni höra!

Får man igång elden såpass att det inte ryker in så brinner fågelboet snart upp. Det är inga problem att elda bort fågelbon men man får lätt rök i huset och lär vädra rejält då..

Möjligen kan det vara frågan om att man använt en etanolkamin och eldat på ordentligt utan ventilation. En etanolkamin rymmer normalt inte så mycket bränsle just för att syret i luften inte skall ta slut när man eldar (etanol innehåller syre och förbrukar därför inte så mycket syre som t.ex fotogenkaminer). Men om man fyller på flera gånger så finns det risk att syret tar slut.
Citera
2017-02-10, 22:29
Bannlyst
Det låter verkligen inte som ett traditionellt våldsbrott. Att döda en hel familj eller grupp tyder på att man vill döda vittnen. Det gör dessa typer av brott så mycket sorgligare.
Citera
2017-02-10, 23:01
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Säger en hel del! 1.25 miljoner är det nog ett av Sveriges billigaste hus.
Tycker det säger mycket, måste vara ett totalt vreck, och värdet är nog bara tomten?

Finns mängder av hus i Sverige som kan köpas för under 500 000 Kr, vissa till och med för under 250 000. Du visar dig sanslöst okunnig med ditt inlägg.
Citera
2017-02-10, 23:10
Bannlyst
Expressen

Tre vuxna män hittades på fredagen döda i en villa.
– Man vill ha reda på vad det handlar om. Det är hemskt, oavsett, säger en granne.

Polisen misstänker i nuläget inget brott bakom händelsen.

Polisen fick larmet klockan 11.07 på fredagen om att tre personer hittats avlidna i en villa i Skivarp, utanför Skurup.
– Allmänheten larmade polisen, säger Fredrik Bratt, informatör vid polisens ledningscentral i region syd.
Knackade dörr i området

Ambulans skickades till området. Polisens tekniker sökte spår på platsen och polis knackade dörr för att få mer information. Även rättsläkare kallades till platsen.

Polisen rubricerade inledningsvis händelsen som dödsfall med oklara omständigheter.
– I nuläget finns det ingen misstanke om brott. De avlidna förs till rättsmedicin för att fastställa dödsorsaken som vi inte vet just nu. Jag har inga uppgifter om att fler personer funnits i byggnaden, säger Åsa Emanuelsson vid polisens ledningscentral.

Polisen gick på eftermiddagen ut med att de döda är tre vuxna män. Anhöriga var då inte underrättade.
Grannar: "Har varit någon där ibland"

Enligt grannar är det ett lugnt område där de flesta på den aktuella gatan känner varandra. Många har bott i sina hus under en stor del av sina liv. Det gäller dock inte personen som nu bor det hus där de avlidna personerna anträffats.
– Man vill ha reda på vad det handlar om. Det är hemskt, oavsett, säger en granne.

Personen har enligt grannar bott i huset några år, men är ofta bortrest.
– Man har hälsat då och då, säger en granne.
– Det har varit någon där ibland men huset har ofta sett tomt ut. Det har varit lugnt på gatan och jag har aldrig sett något konstigt, vare sig vid huset eller på gatan, säger en annan.

Det stämmer bra med att det inte var A-Lagare eller knarkare snarare med någon som var där sällan?
Citera
2017-02-10, 23:34
Medlem
Citat:
Jag får rena svar via PM men jag säger inget det känns så oseriöst just nu.

Via PM så skriver någon att dom döda legat ett tag flera dagar och jag tror på den som skriver PM.

Jag är inte den som vill vara med på sån här skit. Metallica har varit i Köpenhamn flera personer skulle möta upp och åka och se dom?? Vissa kom aldrig?

Nu säger jag som jag skrev 2015 har du uppgifter som intr Polisen ring in och är du super noga med sanningen men är rädd köp en kontantkorts telefon och säg det du säger till mig.

Jag vill ABSOLUT inte hjälpa dig mer. Sorry och detta är på riktigt.

Alla dina ''uppgifter'' du kommit med ikväll har funnits i tråden hela dagen
Citera
2017-02-10, 23:49
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Känns som om Trump och/eller Putin måste ha något finger med i spelet... Skurup ligger ju relativt nära Gotland som Putin har intressen i och Skurup är ju även Trump-fästet nummer 1, i Sverige.

On topic: troligtvis en olycka då männen skapat något som kvävt dem till slut. Hade det varit ett brott hade polisen redan gått ut med detta... Grillat inne, tänt en brasa utan nog med syretillförsel (bara så att elden kunnat pyra), och/eller dåligt hembränt...
Citera
2017-02-11, 02:24
Medlem
skazzis avatar
Eftersom någon info om själva dödsorsaken inte hamnat i pressen än, kan vi med ganska stor sannorlikhet utesluta uppenbara dödsorsaker då sådan information läcks snabbt. Med uppenbara syftar jag till spekulationerna kring läckande gas eller eldning innomhus. Om där är en gas spis som läckt hade det dels luktat dels hade ett område kring huset spärrats av av säkerhetsskäl. Om det är så att personerna har eldat av en eller annan anledning innomhus är även detta något som hade märkts så fort blåljuspersonal kommit in i byggnaden.
Citera
2017-02-11, 02:38
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
1. Koldioxidförgiftning av dålig ventilation eldat på grill inne? 2. Eller experimenterande av droger tjack benzo sömntabletter alkohol?. Som nummer 3 tror jag fader som kvävt sina barn o dödat sin mor o sen tagit sitt eget liv av daga. Mittemellan Ystad och Malmö i Skivarp.
Kolmonoxid isåfall. Det är en inert gas, och vi har ingen biologi som kan känna av den, till skillnad från koldioxid som är en huvudsaklig del i vår andningsprocess. Håller du andan och känner andnöd är det hjärnan som känner av höga koldioxidmängder i lungorna.

Kolmonoxidförgiftning är förrädisk då den är helt luktlös och blandas lätt med den vanliga luften. Dock måste det vara rätt dålig ventilation samt hög produktion av gasen för att den ska bli dödlig. "Lyckligtvis" är det humant om man råkar ut för den. Ingen smärta inblandad, utan du somnar bara.

Uppstår som redan nämnt om du eldar inomhus. Någon invandrarfamilj har t.ex. grillat inomhus, men det finns även maskiner som tillverkar kolmonoxid. Bensin/dieseldrivna generatorer t.ex. Läste om ett äldre par som hade strömavbrott och satte sig i rummet med generatorn, förmodligen för att det var varmt.
Senast redigerad av Ree81 2017-02-11 kl. 02:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in