2017-02-10, 10:19
Medlem
LekandePyromanens avatar
Hej! Jag undrar om hur lagen ser ut kring sk rocket candy. r det lagligt att tillverka och avfyra?
Citera
2017-02-10, 12:20
Medlem
Bara om du har tillverkningstillstnd och en godknd plats att fyra av dina produkter p. Sen beror det p hur hgt dina raketer kan g om det krvs ytterligare tillstnd.

All tillverkning av explosiv vara krver tillstnd nufrtiden. Det spelar ingen roll om det handlar om riktiga explosivmnen, hobbyfyrverkeri, termit, frdrjningssatser som bara glder eller tndare till gamla tndkulemotorer... Tyvrr!

Frr fanns det raketklubbar dr man kunde mtas och ladda sina raketer p plats om man var medlem men jag tvivlar p att dessa fortfarande r aktiva.
Citera
2017-02-10, 12:53
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Bara om du har tillverkningstillstnd och en godknd plats att fyra av dina produkter p. Sen beror det p hur hgt dina raketer kan g om det krvs ytterligare tillstnd.

All tillverkning av explosiv vara krver tillstnd nufrtiden. Det spelar ingen roll om det handlar om riktiga explosivmnen, hobbyfyrverkeri, termit, frdrjningssatser som bara glder eller tndare till gamla tndkulemotorer... Tyvrr!

Frr fanns det raketklubbar dr man kunde mtas och ladda sina raketer p plats om man var medlem men jag tvivlar p att dessa fortfarande r aktiva.

Synd att det ska vara s ;( Tack fr svaret dock! Vad r det man riskerar? r det bter eller?
Citera
2017-02-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Synd att det ska vara s ;( Tack fr svaret dock! Vad r det man riskerar? r det bter eller?
Frberedelse till allmnfarlig delggelse kommer klagaren vilja f det till. Max-straff, om tidsbestmt, 18 r, annars livstid. Det r rimligtvis inte det faktiska straffet man dms till, men det r vad straffskalan gr till.
B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in