2017-02-09, 23:46
Medlem
Hej!

Det är så att jag behöver ta ut pengar från ett konto där mina föräldrar lägger in pengar varje månad, tror det heter "förmånskonto" via Nordea. De jag undrar är hur man gör det? Är det bättre att gå till en Nordea bank eller kan man göra det genom internet?

Mvh
PS: är 18+
Citera
2017-02-10, 00:07
Medlem
Det är ditt sparkonto, jag skulle personligen inte röra det..

Men om du nu MÅSTE ha pengarna eller ska köpa något du sparat till så får du bara föra över pengarna till ditt konto som ditt kort är kopplat till. Går att gå in till nordea också om du tycker det är lättare
Citera
2017-02-10, 00:28
Medlem
SvartaBjorns avatar
Lättare är definitivt att göra denna överföring via internet.
Citera
2017-02-10, 08:42
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desanctlor
De jag undrar är hur man gör det? Är det bättre att gå till en Nordea bank eller kan man göra det genom internet?
Om du går till ett kontor så gäller det att du väljer ett som fortfarande har kontanter.
Vilka konton kommer du åt på din internetbank?
Citera
2017-02-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Lättare är definitivt att göra denna överföring via internet.

Hur gör man?
Citera
2017-02-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Om du går till ett kontor så gäller det att du väljer ett som fortfarande har kontanter.
Vilka konton kommer du åt på din internetbank?

Kommer åt mitt "personliga konto" och "förmånskonto"
Citera
2017-02-10, 12:43
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Kommer åt mitt "personliga konto" och "förmånskonto"
Okej men då borde du kunna göra en överföring från ditt förmånskonto till ditt personliga om det inte är låst på något sätt.
Citera
2017-02-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Okej men då borde du kunna göra en överföring från ditt förmånskonto till ditt personliga om det inte är låst på något sätt.

Såg nu att mina pengar som mina föräldar har sparat till mig är i en fond, förändrar det något?
Citera
2017-02-10, 14:05
Medlem
Citat:
Såg nu att mina pengar som mina föräldar har sparat till mig är i en fond, förändrar det något?
Du måste sälja andelar i fonden innan du kan ta ut pengarna. Hur man säljer fondandelar på Nordea vet jag inte men det borde du kunna göra enkelt genom internet om du klickar runt lite och letar. Tar normalt sett några dagar tills du har fått andelarna sålda och har pengarna på kontot.
Citera
2017-02-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Du måste sälja andelar i fonden innan du kan ta ut pengarna. Hur man säljer fondandelar på Nordea vet jag inte men det borde du kunna göra enkelt genom internet om du klickar runt lite och letar. Tar normalt sett några dagar tills du har fått andelarna sålda och har pengarna på kontot.

Okej, tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in