Citat:
Håller helt med, om man är lugn och stilla i sinnet kan man ibland få fram vad man verkligen är nyfiken över, och inte vad man vill göra för andra vill det. Håller med dig .
Jag vill mest bara peka ut att lycka existerar men många vill visa en falsk väg att man måste skaffa utbildning och pengar för att sen bli lycklig.
Jag själv vet hur jag blir lycklig och nyttig, men världen gillar inte se mig lycklig och nyttig.
Jag dansar också! haha samma inställning
Dock dansar jag mest framför en kamera och kollar videon för att förbättra mig, håller också på med en egen kampsport som jag kör framför kamera.
Jag vill mest bara peka ut att lycka existerar men många vill visa en falsk väg att man måste skaffa utbildning och pengar för att sen bli lycklig.
Jag själv vet hur jag blir lycklig och nyttig, men världen gillar inte se mig lycklig och nyttig.
Jag dansar också! haha samma inställning

Dock dansar jag mest framför en kamera och kollar videon för att förbättra mig, håller också på med en egen kampsport som jag kör framför kamera.
Vad jag försökte förklara med att man kommer vara likadan livet ut är att känslor inte förändras, även om din personlighet, intellekt och kropp förändras har bara din oro över idrotten i femman gått över till en oro över det politiska klimatet (exempelvis). Våra känslor stannar den samma genom hela livet och jag vet att jag alltid kommer må mer eller mindre likadant livet ut, det finns ju självklart undantag där miljön sätter djupa spår i individen, men i det stora hela kommer din känsla av att "enas med alltet" som vi konstant strävar efter (och som dessutom inte går att förklara eftersom språk bara kan förklara en begränsad del av allt) sitta hela ditt liv och du kommer antagligen aldrig att nå en långvarig känsla av att "nu är jag framme, detta 'nu' är perfekt", vilket endast sker ytterst temporärt för mig och den längsta långvariga var efter en rejäl svampshake i Thailand.
Det är därför livet känns hopplöst ibland, "är detta allt?", kan jag ibland känna. Mitt liv kommer inte bli ett enda stort ecstasy av att jag får mitt drömjobb eller en partner jag verkligen tycker om. Jag kommer dras med oro, sorg, ensamhet och stress hela mitt liv. Men med det följer säkerhet, glädje, sällskap och bekvämlighet - de ger upphov till varandra som ljus ger mörker eller rum gör till objekt. Självklart går det att förminska reaktionerna du får av miljön, det är onödigt att bli arg över trafik exempelvis, men samtidigt kan man då undra att om dessa olika dualistiska kännslor definerar och ger upphov till varandra så måste jag väl ändå vara ledsen för att var glad?
Jag känner mig inte depprimerad, mer känslolös när jag är ensam, jag blir irriterad eftersom jag vill känna mig levande, jag tänker mycket på ögonblick som jag vill befinna mig i. Dom är inte alltid nödvändigtvis bra - dom är fyllda med känslor. Jag vill inte vara känslolös, jag vill uttrycka mig totalt känslomässigt hela tiden, men samtidigt vet jag att det kräver rätt extrema situationer som oftast inte är fördelaktiga. Tror nog bara jag behöver hitta några nya hobbies att göra när jag är ensam!
Senast redigerad av Matte931 2017-02-10 kl. 04:00.
Senast redigerad av Matte931 2017-02-10 kl. 04:00.