Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-13, 16:35
Medlem
Grandesporross avatar
var nog för tidigt att likvidera mina possar, men har gjort bra affärer. Ser inga bra lägen nånstans. tittar till USA stängningen senare så får vi se. GBP/EUR tog jag hem. Vill se 1,18 brytas då kan jag nog sitta med långa och hänga med upp men här tar jag hellre hem dom med 50 pips +.
Senast redigerad av Grandesporros 2017-02-13 kl. 16:40.
Citera
2017-02-13, 16:41
Medlem
TradingDudeskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
har tagit hem allt. var nog för tidigt ute, men har gjort bra affärer. Just nu likvid. Ser inga bra lägen nånstans. tittar till USA stängningen senare så får vi se. GBP/EUR tog jag hem. Vill se 1,18 brytas då kan jag nog sitta med långa och hänga med upp men här tar jag hellre hem dom.
Alltid skönt att vara likvid!
Vet inte om du handlar guld och olja, men enligt mina charts har de mer nersida innan de finner support. Guld ner ytterligare 5 dollar, olja 30 cent. Sälj på retracements.
Citera
2017-02-13, 16:54
Medlem
TradingDudeskis avatar
Kort guld här
Citera
2017-02-13, 17:15
Medlem
TradingDudeskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TradingDudeski
Kort guld här
Kort en till guld (2x)
Lång en Nasdaq här
Citera
2017-02-13, 17:26
Medlem
TradingDudeskis avatar
Citat:
Kort en till guld (2x)
Lång en Nasdaq här
Take profit Nasdaq här +$100
Citera
2017-02-13, 17:32
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
var nog för tidigt att likvidera mina possar, men har gjort bra affärer. Ser inga bra lägen nånstans. tittar till USA stängningen senare så får vi se. GBP/EUR tog jag hem. Vill se 1,18 brytas då kan jag nog sitta med långa och hänga med upp men här tar jag hellre hem dom med 50 pips +.

Massiv statistik i morgon, UK, EU, Tyskland, USA, förväntningarna är högt uppskruvade.
Citera
2017-02-13, 17:45
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Massiv statistik i morgon, UK, EU, Tyskland, USA, förväntningarna är högt uppskruvade.

Det var skönt att realisera endå. för övrigt stängde DAX gapet från 27-29 jan vid 11812
Citera
2017-02-13, 18:10
Medlem
TradingDudeskis avatar
Citat:
Kort en till guld (2x)
Alltid jobbigt att korta en marknad som har en stigande trend i den dagliga chart. Helst ska man ligga lång då. När priserna fallit under dagen i en produkt med stigande daglig trend så vill priserna oftast stiga igen innan stängningen. Något att komma ihåg.
Sätter SL 7p över aktuell nivå.
Citera
2017-02-13, 18:19
Medlem
TradingDudeskis avatar
Lång Dow
Citera
2017-02-13, 18:22
Medlem
TradingDudeskis avatar
Citat:
Alltid jobbigt att korta en marknad som har en stigande trend i den dagliga chart. Helst ska man ligga lång då. När priserna fallit under dagen i en produkt med stigande daglig trend så vill priserna oftast stiga igen innan stängningen. Något att komma ihåg.
Sätter SL 7p över aktuell nivå.
Utstoppad i guldjäveln. Aurghhh
Citera
2017-02-13, 18:42
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Det var skönt att realisera endå. för övrigt stängde DAX gapet från 27-29 jan vid 11812

Om det blir minsta besvikelse över siffrorna i morgon så blir det söderut, eftersom förväntningarna är så höga. Så kanske klokt att plocka hem en del.

11.660 nivån som vi pratade om innan helgen var iaf en lyckad ingångsnivå.
Man får inte vara otålig och kräva av sig själv att hitta en sådan om dagen.
Det räcker med en gång i veckan .
Senast redigerad av senapslamm 2017-02-13 kl. 18:45.
Citera
2017-02-13, 18:47
Medlem
Sneks avatar
Inte mycket intressant att köpa idag. Några affärer i biotechbolag. Väntar mest på en rejäl sättning i marknaden generellt. Småtradar mest "i väntan" på kraschen. Har hakat upp mig på att en krasch kommer komma.

Tror vi har bull-ish marknad kanske till maj-juni för att sedan, förhoppningsvis få en negativ trend.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in