2017-02-08, 21:49
Medlem
EeeTops avatar
Hej.
Har en Volvo s80 2.4l 170hk -02
Mätarhuset började slockna och tändas för ett tag sedan.
Idag är den helt död, inget där fungerar, dock fungerar allt annat i bilen som vanligt.
Det är bara att hastighetsmätaren, bensinmätare och allt som hör till mätarhuset som slutat att fungera.

Undrar vad problemet kan vara?
Kanske är det ett känt fel på Volvo?
Citera
2017-02-08, 22:01
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EeeTop
Hej.
Har en Volvo s80 2.4l 170hk -02
Mätarhuset började slockna och tändas för ett tag sedan.
Idag är den helt död, inget där fungerar, dock fungerar allt annat i bilen som vanligt.
Det är bara att hastighetsmätaren, bensinmätare och allt som hör till mätarhuset som slutat att fungera.

Undrar vad problemet kan vara?
Kanske är det ett känt fel på Volvo?

Vanligt förekommande och det finns gott om företag som kan renovera kombiinstrumentet för en billig peng...

Jag har t.ex. skickat instrument till actronics.eu och digasoft.se med perfekta resultat... Men det finns ju fler företag än dom som sysslar med sådant.
Citera
2017-02-08, 22:12
Medlem
Det är lödningarna i mätarhuset som pajar. Jag skickade mitt till en firma i Karlstad kostade ca2000kr. MDB tuning tror jag dom hette.
Citera
2017-02-08, 22:40
Medlem
EeeTops avatar
Jaha ok.
Går det att köpa nytt mätarhus annars och bara sätta dit? Eller behöver den nåt specifikt sen för att fungera normalt?
Citera
2017-02-08, 22:47
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodycacke
Det är lödningarna i mätarhuset som pajar. Jag skickade mitt till en firma i Karlstad kostade ca2000kr. MDB tuning tror jag dom hette.
Inte riktigt rätt namn. Men låt TS söka själv då jag åkte på repressalier från de som bestämmer, senast jag skrev ut namnet.

Den firman som ligger i Karlstad är experter på ditt fel, TS. På deras sida hade de iaf förr en film som visar hur man demonterar mätarhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in