Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-08, 15:24
  #1
Medlem
zamlags avatar
Hallå!

Jag vet att det finns en tråd nästan precis under som handlar som UE i Östersund, men efter att ha kollat igenom den så är det lite info om vägbeskrivningar och mycket som är oklart.
Till exempel sjukhuset i Bräcke, vissa påstår att det är övergivet medans vissa säger att det inte är det.
Vissa inlägg är äldre och platserna ser annorlunda ut nu.

Jag och en god vän är båda intresserade av foto och vill gärna fotografera lite mer spännande saker än blommor

Så det jag frågar er är om det finns någon som är aktiv nu och vill ge tips på ställen vi kan fara till?
Båda pluggar i Östersund och är ute enbart efter att fota och inte för att vandalisera.

Mvh
Citera
2017-02-08, 18:53
  #2
Medlem
sfrges avatar
Jag håller själv inte på med UE men jag vet att inne i Östberget på Frösön så finns det ett militärt sjukhus.
Det finns någon dörr vid någon av klätterväggarna på berget men den lär ju vara låst.
Någon annan kanske vet om det går att ta sig in där på nått annat vis.
Citera
2017-02-08, 20:43
  #3
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag håller själv inte på med UE men jag vet att inne i Östberget på Frösön så finns det ett militärt sjukhus.
Det finns någon dörr vid någon av klätterväggarna på berget men den lär ju vara låst.
Någon annan kanske vet om det går att ta sig in där på nått annat vis.

Det känner jag igen, vill dock inte bryta mig in någonstans när det är så pass nära civilisationen :/

Grottor är också av intresse, har redan varit i Isgrottan på Frösön
Citera
2017-02-13, 00:39
  #4
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamlag
Det känner jag igen, vill dock inte bryta mig in någonstans när det är så pass nära civilisationen :/

Grottor är också av intresse, har redan varit i Isgrottan på Frösön


Låter skoj! Är ni alla i denna tråd aktiva inom ue?

Hoppas ni svarar, skulle vara kul då det värkar ha dött ut så in i helvete
Citera
2017-02-13, 22:55
  #5
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Låter skoj! Är ni alla i denna tråd aktiva inom ue?

Hoppas ni svarar, skulle vara kul då det värkar ha dött ut så in i helvete

Jag skulle inte kalla mig för aktiv, däremot verkar det jävligt intressant! Både jag och min kompis är intresserad av fotografering, men det finns inte mycket som är intressant att fota nu när det inte är skate väder

Menar du i min tråd nu eller den andra som är död?

Har du sysslat något med ue? Isåfall kanske man kan dela lite information, den lilla jag sitter på
Citera
2017-02-26, 20:35
  #6
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamlag
Jag skulle inte kalla mig för aktiv, däremot verkar det jävligt intressant! Både jag och min kompis är intresserad av fotografering, men det finns inte mycket som är intressant att fota nu när det inte är skate väder

Menar du i min tråd nu eller den andra som är död?

Har du sysslat något med ue? Isåfall kanske man kan dela lite information, den lilla jag sitter på


Sysslar ganska mycket med UE, dock inte tunnlar för det har aldrig intresserat mig. Bor i södra Östergötland dessvärre så har ingen information om jätmland
Citera
2017-02-26, 20:36
  #7
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamlag
Jag skulle inte kalla mig för aktiv, däremot verkar det jävligt intressant! Både jag och min kompis är intresserad av fotografering, men det finns inte mycket som är intressant att fota nu när det inte är skate väder

Menar du i min tråd nu eller den andra som är död?

Har du sysslat något med ue? Isåfall kanske man kan dela lite information, den lilla jag sitter på

Btw har en exakt likadan tavla som du har som profilbild på flashback
Citera
2017-02-27, 13:22
  #8
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Sysslar ganska mycket med UE, dock inte tunnlar för det har aldrig intresserat mig. Bor i södra Östergötland dessvärre så har ingen information om jätmland
Det var ju tråkigt att höra, att du bodde så långt bort
Du har inte varit på något äventyr i den norra delen av vårat land?

Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Btw har en exakt likadan tavla som du har som profilbild på flashback
Haha, hade en poster med den jag också för ett antal år sedan.
Citera
2017-02-27, 18:27
  #9
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamlag
Det var ju tråkigt att höra, att du bodde så långt bort
Du har inte varit på något äventyr i den norra delen av vårat land?


Haha, hade en poster med den jag också för ett antal år sedan.


Jag kan kolla lite med några polare som bor uppåt i landet! Har även ett kompis gäng i närheten, vi brukar dra ut väldigt ofta och kolla övergivet mm. Vi skulle kunna åka en bra bit , skulle vara fränt att träffa några strangers och utforska lite, jag är 19 och dom andra 2 polarna är 20. Hör av dig om det skulle vara intressant!

PS. vi förstör inte osv som många andra idioter gör. Fotar och kikar näramre och tar reda på vad saker användts till mm.
__________________
Senast redigerad av Skrattgrabben 2017-02-27 kl. 18:33.
Citera
2017-04-02, 22:34
  #10
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Jag kan kolla lite med några polare som bor uppåt i landet! Har även ett kompis gäng i närheten, vi brukar dra ut väldigt ofta och kolla övergivet mm. Vi skulle kunna åka en bra bit , skulle vara fränt att träffa några strangers och utforska lite, jag är 19 och dom andra 2 polarna är 20. Hör av dig om det skulle vara intressant!

PS. vi förstör inte osv som många andra idioter gör. Fotar och kikar näramre och tar reda på vad saker användts till mm.

Pm!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback