2017-02-08, 17:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Att peter säger att hans jobb består av att mest bura in kriminella invandrare är inte samma sak som att säga att alla invandrare är kriminella. Media blir galna och politiker blir galna och säger att man inte får generalisera och sen säger dom att alla invandrare är högutbildade och då går det att generalisera.. Sen har Tino redan informerat att det finns många invandrare inom läkarkåren och lärare på universitet i sverige men nästan alla har arbetskraftinvandrat och det är inte samma sak. Dom är invandrare absolut och dom har kommit för jobb och har inte flytt från krig, fattigdom, osv. Många som ställer till det i sverige nu är inga duvungar och har aldrig varit duvungar och kommer aldrig bli något annat än en belastning.
Citera
2017-02-08, 18:14
Medlem
Drozds avatar
Och vem fan är "Kajjan" att uttala sig? Nån medioker bloggare som inte har en aning om varken polisens vardag eller brottsstatistik bör hålla feministflabben stängd. Sen att hon springer Bonniers ärenden för att få klick på sin sketna blogg visar hur billigt hon är beredd att sälja sig.

Kajjan, ta dina judaspengar, men visa lite respekt framöver för dem som står i det mångkriminella kaosets frontlinje varje dag!
Citera
2017-02-08, 18:17
Medlem
Mikojans avatar
Hon gör den klassiska att som ointressant okänding hoppa på ett namn som just nu är det mest omtalade. Hon använder Springare för att själv skapa sig ett namn. Expressen står gärna till tjänst.

Resultatet blir att den totalt irrelevanta bloggerskan kommer att få plats i morgonsoffor där den hyllade polismannen från Örebro inte kommer att rymmas.
Citera
2017-02-08, 18:23
Medlem
Ratads avatar
Ledordet "problematisering" är populärt bland journalister som vill ha ryggdunk från Södermalm. Med det menar jag inte att alla på Södermalm är journalister. Fick jag till det där?

Att problematisera är något journalister gärna gör, peka på missförhållandena och varför de är ett problem. Poliser är däremot en yrkesgrupp som på pappret ska uppnå resultat. Oavsett om Kajjan blir kränkt eller problematiserad av de förnamn Springare räknade upp så förväntar hon sig nog att hon ska kunna gå runt i Vivalla utan att bli antastad, utan att bli erbjuden narkotikum (fast fan vet) eller få smaka skitcool butterfly i låret. När någon ur en yrkesgrupp rapporterar sådant som känns jobbigt att läsa måste man väga det mot att vara ödmjuk eller själv komma på lösningar så att man får rapporter som man mår bättre av.

Kajjan verkar vilja skriva av sig och skjuta meddelaren för han berättar något som hon redan vet om men mår dåligt av att uppleva. Kajjans verklighet är att brottslingarna är män och Springares verklighet är att han är mer specifik och ser en grav överrepresentation av män från MENA. Klart att båda kan ha rätt men om uppfattningarna ska kritiseras vill jag se bättre argument än det sövande blajet om "De Bruna Krafterna" som regeringar och Arnstad försöker skrämma olydiga skattebetalare med. Inte heller att man personligt tycker det är jobbigt att läsa om andras uppfattning av verkligheten är ett hållbart argument. Kajjan måste dessutom utveckla på vilken nivå man ska sluta analysera delar av befolkningen innan det blir kränkande.

Är Kajjan för gratis tamponger och bindor? Ska alla kvinnor få det rakt av eller ska man välja de som har mest behov av det? Narkotikabrukare och sprutbyten, föräldrar som för bort sina barn (där kvinnor faktiskt är överrepresenterade) eller att män säljer mest sex och borde få lejonparten av hjälpen. Hur långt får man gå innan det räknas som dålig smak och är Kajjan representativ eller ens önskvärd som ledstjärna för hur detaljerat man får beräkna.
Senast redigerad av Ratad 2017-02-08 kl. 18:25.
Citera
2017-02-08, 18:41
Bannlyst
Vem fan bryr sig om vad en FET vänstervriden feminist tycker?
Kakans syrra kan börja jobba på ett flyktingboende som asylhora, om dom nu inte ha några högre krav!
Citera
2017-02-08, 18:57
Medlem
Konstigt. Resonerar hon likadant om Trump? Eftersom alla redan vet att han är idiot, narcissist, psykopat osv så slutar vi helt sonika att prata om det.
Citera
2017-02-08, 19:19
Medlem
Man måste ställa sig frågan hur de som försvarar invandring och invandrare har för förväntningar på framtiden i Sverige? Nu har vi fått den "kulturella" mångfald som ni önskade. Hur nöjda är ni med tvångsgiften, omskärelse, gängvåld och attacker mot räddningspersonal och poliser?
De partier som debatterat för fri invandring, hade ni innan tänkt på de resurser som saknades som t.ex. bostäder, utbildning och arbeten. Jag tror inte nu är dumma i huvudet, utan det är medvetna tankar för att skada vårt svenska samhälle. Hur många terrorister med huvuduppgift att skada vårt samhälle, tycker ni kan vara ett "acceptabelt" antal, den frågan måste ni väl ställt er, för ni är inte dumma i huvudet.
Ställer samtidigt ytterligare konkreta frågor om hur många tvångsäktenskap, omskärelser och attacker mot räddningspersonal som ingår i era kalkyler, för sådana har ni väl?

I bakgrunden finns en stort aggressivt land som allt detta gagnar, men det vet ni också eller hur?
Citera
2017-02-08, 19:26
Medlem
Om nu alla redan vet om de här sanningarna som Springare levererade så undrar jag varför de blir så upprörda?

Om nu alla vet om de här sanningarna som Springare levererade så undrar jag varför man inte fått ordning på detta problemet? Istället har det bara blivit värre, varför?
Citera
2017-02-08, 19:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Bodin körde i diket direkt och misslyckades med sin usla debattartikel att ironisera bort Springares inlägg.
Nu slänger Expressen in nästa kvinna till rakning, pga de inte har förmåga eller vilja att debattera i sak så blir resultatet samma platta fall.
Citera
2017-02-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Man måste ställa sig frågan hur de som försvarar invandring och invandrare har för förväntningar på framtiden i Sverige? Nu har vi fått den "kulturella" mångfald som ni önskade. Hur nöjda är ni med tvångsgiften, omskärelse, gängvåld och attacker mot räddningspersonal och poliser?
De partier som debatterat för fri invandring, hade ni innan tänkt på de resurser som saknades som t.ex. bostäder, utbildning och arbeten.

Detta är huvudet på spiken! Jag ställer mig denna fråga hela tiden.
När anser de som försvarar denna politik (M, S, L, MP + V) att Sverige har fått nog. Ska det gå så långt att dessa anhängare är nöjda när Sverige inte är Sverige längre.

Om man vill dra det ett steg längre, så undrar jag varför vi ska ha kulturell mångfald. Vem säger att det är bra? Jag trivdes bra som det var.
Senast redigerad av retina 2017-02-08 kl. 19:35.
Citera
2017-02-08, 19:42
Medlem
Vedklyvens avatar
Tja vad kan man vänta sig. Medias PK-fjollor har väl inget grepp om pölisernas verklighet.

Om någon frustrerad polis tappar tålamodet och avslöjar verkligheten blir han genast uthängd och anklagas för främlingsfientlighet o rasism. Och det värsta av allt, SD-sympatier och bör avskedas.
Citera
2017-02-08, 19:42
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bodin körde i diket direkt och misslyckades med sin usla debattartikel att ironisera bort Springares inlägg.
Nu slänger Expressen in nästa kvinna till rakning, pga de inte har förmåga eller vilja att debattera i sak så blir resultatet samma platta fall.

Måste säga att jag blev lite förvånad. "Debatt" antyder ju annars att olika sidor ska få svara varandra. Nu känns det ganska ensidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in