Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-08, 01:32
  #1
Medlem
http://konstakademien.se/den-tankande-handen/

Bara ett tips. Tre stipendiater kommer tilldelas hundra lax var.
Vad tror ni dom premierar för stilar och så? Det är ju klurigt numera, känns som en duktig tecknare har lika stor chans att vinna som nån som gör "nyskapande" teckningar som ser ut som dom är gjorda av barn...
Citera
2017-02-08, 04:01
  #2
Avstängd
TB12Ps avatar
Skvätttmålning eller rundism ligger nog bra till......
Citera
2017-02-08, 07:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
http://konstakademien.se/den-tankande-handen/

Bara ett tips. Tre stipendiater kommer tilldelas hundra lax var.
Vad tror ni dom premierar för stilar och så? Det är ju klurigt numera, känns som en duktig tecknare har lika stor chans att vinna som nån som gör "nyskapande" teckningar som ser ut som dom är gjorda av barn...

För att vinna denna tävlingen måste man kunna symbolik och historia.
Citera
2017-02-08, 07:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
För att vinna denna tävlingen måste man kunna symbolik och historia.

Det säger du. Hur menar du då, och vad baserar du det på? Jag ser inget på sidan som stöder det påståendet. Det verkar mer som det handlar om att dom vill se någon slags konstnärlig process.
Citera
2017-02-08, 07:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Det säger du. Hur menar du då, och vad baserar du det på? Jag ser inget på sidan som stöder det påståendet. Det verkar mer som det handlar om att dom vill se någon slags konstnärlig process.


Det är ingenting som jag har stöd för, utan mina egna teorier men alla får ha sin egen tolkning och ritning helt enkelt.

Jag kan tyvärr inte rita eller måla för fem öre.
Citera
2017-02-08, 07:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
Det är ingenting som jag har stöd för, utan mina egna teorier men alla får ha sin egen tolkning och ritning helt enkelt.

Jag kan tyvärr inte rita eller måla för fem öre.

Jo det är klart men nu var jag ju nyfiken till hur du kom fram till den tolkingen
Citera
2017-02-08, 07:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jo det är klart men nu var jag ju nyfiken till hur du kom fram till den tolkingen

En hel del egen forskning, samt egna erfarenheter
Citera
2017-02-08, 11:01
  #8
Medlem
I och med att det är ett svenskt pris gissar jag att det hjälper att ha ett osvenskt namn. Kludda ihop något feministiskt eller möjligen homoerotiskt så höjs säkert chanserna rejält. Lycka till.
Citera
2017-02-08, 15:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
I och med att det är ett svenskt pris gissar jag att det hjälper att ha ett osvenskt namn. Kludda ihop något feministiskt eller möjligen homoerotiskt så höjs säkert chanserna rejält. Lycka till.

Haha, självklart var det också en tanke jag fick. Det är ju tre personer som kommer få stipendiet så en av dom måste ju självklart vara en inkvoterad lite "spännande" klottrare från förorten med kriminellt förflutet och en annan en handikappad transkvinna som ritar på feministiskt "tvärt om"-maner där pappa har kjol och mamma har snopp och skägg.
Citera
2017-02-09, 15:23
  #10
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
Det är ingenting som jag har stöd för, utan mina egna teorier men alla får ha sin egen tolkning och ritning helt enkelt.

Jag kan tyvärr inte rita eller måla för fem öre.

Du kan teckna om du kan rita två punkter på ett papper och dra en rak linje mellan punkterna utan linjal. Titta på objekt runt om dig och se endast linjerna, var de börjar och slutar. Sluta tänk på vad det är du ritar av. Varje linje i sig har ingen mening, men tillsammans skapar de din teckning.
Citera
2017-04-10, 08:23
  #11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
För att vinna denna tävlingen måste man kunna symbolik och historia.
Ah, som heraldik? Om man vore heraldisk konstnär så skulle man ju försöka.
Citera
2018-08-01, 16:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ah, som heraldik? Om man vore heraldisk konstnär så skulle man ju försöka.


Lycka till. Heraldikens motsättning verkar stå högre i kurs än obajsätningens kvarvarande ovetande..

Om du fattar vad jag menar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback