2017-02-07, 20:17
Medlem
Permafrostens avatar
Vem är kirurgen i Uppsala som uppenbarligen inte fattar nånting?

Och vad jobbar hen nu?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/unga-patienter-invalidiserade-efter-operationer
Citera
2017-02-07, 20:22
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Ingen aning men säkerligen anställer något annat landsting denna "stjärnkirurg" och låter denne begå fler tjänstefel tills dess att media får nys om det
Citera
2017-02-07, 20:23
Medlem
könsstympning?
Citera
2017-02-07, 21:12
Medlem
Läskigt att man inte kan lita på vår Svenska sjukvård längre.. varför betalar vi ens skatt????
Citera
2017-02-07, 21:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat från artikeln:

Citat:
Det var under hösten 2015 som ledningen vid det aktuella sjukhuset i Uppsala län upptäckte ett ökat antal komplikationer efter höftoperationer. En granskning av fallen gjordes under våren 2016 och efter den stoppades operationerna. Läkaren belades med operationsförbud och lämnade det aktuella sjukhuset.

Citat:
Kirurgens nya arbetsplats har blivit informerade muntligt om anmälan.
Senast redigerad av Trolltestet 2017-02-07 kl. 21:27.
Citera
2017-02-07, 22:01
Medlem
Gäller en läkare som då jobbade på Elisabethsjukhuset i Uppsala.
Operationerna det gällde var höftoperationer via artroskopi.
Citera
2017-02-08, 00:01
Medlem
blir ledsen när jag läser sånt här
Citera
2017-02-08, 11:52
Medlem
LucioFontanas avatar
Helt sinnessjukt! Måste ju få ett namn på denna jävel. Stjärnkirurgen som nån skrev tidigare i tråden, hahaha!
Citera
2017-02-08, 12:01
Medlem
LucioFontanas avatar
Bara tanken att nån människa kallar sig kirurg och opererar en annan människa utan att riktigt veta vad han gör? Hur fan e det möjligt? Ok, systemet har ju felat och inte hittat denna jävla tomte. Men hur i helvete kan man göra så mot andra människor. Det måste va fråga om en sjuk sadist? Ok om man ljuger om sin utbildning jobbar som mäklare lr nåt utan o va mäklare det är väl en sak. Men ljuga sig in inom vården och öppna andra människors kroppar. Det har jag så svårt o ens föreställa mig att man kan göra.
Citera
2017-02-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Det har jag så svårt o ens föreställa mig att man kan göra.

Det är ju det som är skillnaden. Denna människa lär med allra största säkerhet lida av någon form av personlighetsstörning, om nu detta stämmer etc. Som du är inne på opererar ingen vettig människa då den är osäker utan att be en mer erfaren kollega vara med.
Citera
2017-02-09, 20:36
Medlem
ElvisFans avatar
Kan det vara en svensk läkare? Verkar som sjukhusen tar in en del tveksamma utövare från andra länder för forskning. Tänker på läkaren som gjorde egna struprör vilket var mindre lyckat.
Citera
2017-02-09, 20:43
Medlem
I det här fallet så är det inte kirurgens operationskunskap som är problemet, utan bedömningen innan op och då om patienten är i skick för att den ska vara en kandidat till denna typ av kirurgi.

Höftartroskopier är en ganska avancerad typ av kururgi och skicket av höften innan op är avgörande ifall den ens ska ha chansen att bli bättre, och ännu värre den riskerar att bli mycket sämre ifall skicket innan är för dåligt.

Det var här det felade på Elisabethsjukhuset, man blundade för tydliga tecken som sa klart och tydligt
-Operera inte!

Ja och då gick det som det gick många patienter blev opererade helt i onödan och några utav dom blev så förstörda att dom i väldigt ung ålder tvingas till höftprotes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in