2017-02-07, 11:40
Bannlyst
https://www.facebook.com/lotta.groni...98112420205446

Citat:
Lotta Gröning
41 mins ·
Sammanbrottet inom polisen är nära. Nu har Peter Springare en av landets mest erfarna poliser slagit larm. Hans utspel vållar svallvågor åt alla håll. Frågan är oerhört känslig men det går inte att låtsas som om den inte finns. Det är dags för statsministern att stiga fram och ta till orda! Ygeman är tyvärr redan överkörd.
LikeShow more reactionsShare
Citera
2017-02-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Just det där fattar jag inte. Alla vet väl att män begår mer brott, det är väl knappast någonting som tystas ner eller inte får sägas. Dessutom är det svenska rättssystemet helt och hållet uppbyggt efter premissen att män begår de allra flesta brotten. Man måste va riktigt jävla blåst för att hålla på att tjata om nåt annat.

Det är en fulllomligt efterblivet statement imo. Det är ju absolut inga som helst problem med att nämna att män begår mer brott än kvinnor. Med hennes logik - så skulle polisen alltså jobba mot att förebygga våldtäkt genom att lägga lika mycket resurser på att förebygga att kvinnor begår våldtäkt som att förebygga att män gör det?
Jag är rätt övertygad om att de flesta åtgärder för att förebygga våldtäkt är riktade mot män som förövare och kvinnor som offer. Som man har jag absolut inga problem med det eftersom jag ändå har en något väl fungerande verklighetsuppfattning..

Vad skulle hon säga om det startades självförsvarsgrupper där män lär sig försvara sig mot brunstiga honor??
Citera
2017-02-07, 11:41
Medlem
Stones avatar
Det här hoppas jag inte dör ut. Undrar om inte Opinion Live kommer att bjuda in Springare? Olle brukar ju inte vara den som inte vågar vara lite kontroversiell. Men nu har vi ju Aftonbladets propagandachef som programdirektör så det kan vi ju glömma.
Citera
2017-02-07, 11:57
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Norges största tidning toppar idag med artikel om Springare.

http://www.aftenposten.no/

http://www.aftenposten.no/verden/Sve...t-614592b.html

Det är anmärkningsvärt och skrämmande att inte de svenska stora dags- och kvällstidningarna skriver om Springare-gate. Mainstream-medias selektiva nyhetsrapportering visar hur sjukt och äckligt det här landet är.
Citera
2017-02-07, 11:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De försöker vilseleda oss.

Vi har känt till att invandrare är överrepresenterade i brott. Men inte omfattningen av detta. Det är just det som de vill att vi inte ska veta.

En person som råkade ha samma etniska bakgrund som Jerzy Sarnecki, men på en helt annan intellektuell och hederlig nivå, nämligen Sigmund Freud, skrev

Förnuftets röst är lågmäld, men den ger sig inte förrän den vunnit gehör.

Till slut kan inte förnuftets röst bli vilseledd och tystad. Allt kommer fram till slut.
Citera
2017-02-07, 12:15
Medlem
Expressen har en debattartikel som ger svar på tal..

http://www.expressen.se/debatt/jag-k...ynt-och-modig/

"Häromdagen exploderade en "klarsynt och modig polis" i Örebro på Facebook och hängde ut alla från vissa länder och med vissa namn som om de alla vore våldskriminella. (Va..!? Vilka "alla från vissa länder" hängde Springare ut?)

Jag kan också vara klarsynt och modig!
Jag är så jävla trött. Det jag skriver nu kommer inte att vara politiskt korrekt. Men det skiter jag i. Vi ser att Erik, Lars, Karl, Anders och Johan är mycket vanligt förekommande i våldsstatistiken.
Faktum är att de förekommer fem till tio gånger så ofta som Kent, Rune, Sebastian, Viktor och Anton, både i våldtäkter och misshandel. Ja, till och med barnmisshandel! Erikarna är värst, särskilt vad gäller pedofili! Det här vet varenda polis och åklagare i hela landet! De ser det varje dag när de haffar buset, men ingen vågar säga något.
Det är ju rent ut sagt för jävligt. Borde vi inte ta och bura in alla Erik, Lars, Karl, Anders och Johan i rent preventivt syfte?"

Undrar om facebookgruppen packar ihop och lägger ner nu när denna otroligt klarsynta och informativa text publicerats på Expressen?
Citera
2017-02-07, 12:19
Medlem
Facebacks avatar
Gruppen kommer nog passera 100,000 strecket i dag.
Citera
2017-02-07, 12:26
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Expressen har en debattartikel som ger svar på tal..

http://www.expressen.se/debatt/jag-k...ynt-och-modig/

"Häromdagen exploderade en "klarsynt och modig polis" i Örebro på Facebook och hängde ut alla från vissa länder och med vissa namn som om de alla vore våldskriminella. (Va..!? Vilka "alla från vissa länder" hängde Springare ut?)

Jag kan också vara klarsynt och modig!
Jag är så jävla trött. Det jag skriver nu kommer inte att vara politiskt korrekt. Men det skiter jag i. Vi ser att Erik, Lars, Karl, Anders och Johan är mycket vanligt förekommande i våldsstatistiken.
Faktum är att de förekommer fem till tio gånger så ofta som Kent, Rune, Sebastian, Viktor och Anton, både i våldtäkter och misshandel. Ja, till och med barnmisshandel! Erikarna är värst, särskilt vad gäller pedofili! Det här vet varenda polis och åklagare i hela landet! De ser det varje dag när de haffar buset, men ingen vågar säga något.
Det är ju rent ut sagt för jävligt. Borde vi inte ta och bura in alla Erik, Lars, Karl, Anders och Johan i rent preventivt syfte?"

Undrar om facebookgruppen packar ihop och lägger ner nu när denna otroligt klarsynta och informativa text publicerats på Expressen?
Politiskt korrekt var just vad hans artikel var. Det vill säga förljugen, antisvensk och absurd. Han har inte förstått de här med PK så han lär inte få några hyllningar från de PK-befriade, såsom polismannen fick.
Citera
2017-02-07, 12:27
Medlem

Helt otroligt att folk inte förstår detta! Repeterar ett inlägg i en annan tråd där frågeställaren undrar om man ska kategorisera på kön eller etnicitet. Svaret är självklart att:

"Man ska kategorisera så mycket det bara går, ju mer meta-data man har, desto bättre kan man hitta gemensamma faktorer som kan påverka att man hamnar i den ena eller andra svårigheten. Kanske ger en viss kombination av svårigheter extra risker. Vet man vilka riskgrupper som finns så kan man sätta in insatser där det behövs.

Med dagens teknik borde analys av en databas dessutom kunna vara mer eller mindre automatisk. Undersökningar skulle kunna vara live uppdaterade och baserade på dagsfärsk fakta, med alla möjliga infallsvinklar och kombinationer. Det viktigaste torde vara trender. Vart är vi på väg? Fungerar de åtgärder vi sätter in? När man har begränsat med pengar är det bättre att satsa 100.000 på att hjälpa 100 personer man vet är i riskzonen, än att satsa 0.001kr per person. Det är omöjligt att förstå hur politikerna inte kan fatta detta. "
Citera
2017-02-07, 12:30
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
hets mot folkgrupp blev det.
https://www.na.se/logga-in/peter-spr...gt-ointressant

Repressionen är närmast som i det forna DDR, som också hade fullständig yttrandefrihet för alla medborgare (men man fick inte kritisera tillståndet i DDR)
Citera
2017-02-07, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Att det här ens är rasistskit är fan helt otroligt.. Karln säger ju bara det han ser varje dag i jobbet. Det är som att säga att det regnar ut när det väl regnar.

Sverige och vänsterfolk är fan så jävla butthurt. Otroligt kränkta
En polis skall inte spela rasisterna i händerna. Hoppas han får sparken!
Citera
2017-02-07, 12:34
Medlem
HGs avatar
Bodins debattartikel i Expressen är minst sagt ett stort skämt och totalt nonsen, men han hoppas väl på att själv få lite blommor 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in