• 1
  • 2
2017-02-04, 18:51
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Känns ju enligt mig inte särskilt troligt att talibanerna skulle förgifta det dem tjänar pengar på med mjältbrand. Speciellt inte eftersom inte en jävel bryr sig om några heroinister kolar vippen. Väldigt dåligt planerat terrordåd i så fall. Tror inte dem är så korkade.
Precis. Ser ingen mening med att dom ska det. Dom ser bara vinsten i heroinet.
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
CIA själva som säljer! Är det inte för pengar så någon politisk agenda eller forskning.
Haha, göra av med jordens överbefolkning
Citera
2017-02-04, 19:19
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Precis. Ser ingen mening med att dom ska det. Dom ser bara vinsten i heroinet.

Haha, göra av med jordens överbefolkning

Då borde det varit i större utrsträckning kan jag tycka.

Det första fallet är från 2000 och det senaste är 2012, när artikeln är skriven. Har det förekommit efter det? I vilket fall som helst så känns det spontant som att någon sorts forskning pågår/pågick
Citera
2017-02-04, 19:34
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2017-02-04, 19:49
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:

Det första fallet är från 2000 och det senaste är 2012, när artikeln är skriven. Har det förekommit efter det? I vilket fall som helst så känns det spontant som att någon sorts forskning pågår/pågick
Jo du har en poäng. Finns säkerligen fler fall som ingen har rapporterat bara.
Citera
2017-02-04, 22:06
Medlem
pandanaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikki1971
Stort tack för den intressanta länken. Att få in lite mjältbrand i heroin upprepade gånger är väldigt intressant tycker jag. Enligt min vetskap är mjältbrand /antrax extremt farligt och svårt att komma över. Så hur det har hamnat i heroin är en väldigt befogad diskussion anser jag. Nu vet jag ju att många vacciner är kontaminerade med allt möjligt som man inte bryr sig om att säkerhetstesta.. men heroin? Man undrar ju liksom vilka som tillverkar heroinet?

Nu förtiden är maioriteten av säljare av jonk på plattan Gambianer, men vad vet jag, deras källa kanske är afghaner...

Men har hört någon gång att afghaner bla. ser ner på afrikaner. Vet dock inte hur sant det påståendet är
Citera
2017-02-04, 22:13
Medlem
666000999s avatar
De hade en teori om att det berodde på att man hade smugglat heroin i djurkadaver. Inget som fastslogs dock..

Citat:
– Det troliga skälet till smittan är att narkotikan förvarats i djurkroppar, man har smugglat det inuti döda djur helt enkelt, säger Varg Gyllander, pressekreterare vid Rikskriminalpolisen, till Sydsvenskan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12219455.ab
Citera
2017-02-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
De hade en teori om att det berodde på att man hade smugglat heroin i djurkadaver. Inget som fastslogs dock..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12219455.ab

Det är ju en rimlig teori. Enligt bra källor har man använt döda soldater o smugglat i oxå ( som sen ska hem till väst) ni kan ju själva räkna ut vilka som har tillgång till kropparna... känns ju lagom kul o va soldat när en död kropp är värd mer än en levande... men så dör ju fler i övning vad jag förstått?

Att smuggla djur till väst vet jag inte hur det går till? Det är väl redan svårt o smuggla levande? O om de satt i karantän borde de varit sjuka av antraxen o deras avföring hade väl inspekteras om det kom ut påsar?
Citera
2017-02-05, 17:06
Medlem
Det här med antrax är en hel vetenskap. Man kan googla lite. Jag har läst på en hel del om sånt här. Tydligen har de lyckats effektivisera viruset nåt rejält iallafall. .. jag tror dock inte på att man smittat djur med antrax o proppat heroin i dem. Kanske soldater dock. Lättare o smuggla i kistor.
En studie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/N...?report=reader där det står att det inte smittar helt lätt..
Citera
2017-02-05, 17:25
Medlem
Grejen med antrax är att den smittar i luften via sporer. Om jag förstått rätt så lyckas man inte smitta sina djur i denna studie med antrax i kapsel eller injektion. Den blir helt enkelt inte virulent då den behöver syre för det. I rapporten frpn Eurosurveillance står det dock att det var en NY form av antrax. . Så teorin att de kanske ville testa lite kan nog stämma.. de har nog uppgraderat den genom att korsa med andra virus så gör de hela tiden. Spanska sjukan är värsta exemplet hittills med en tredjedel av jordens befolkning döda, med utbrott start i en militärbas på Alaska. . Som sen spreds till stilla havs öar o sen vidare.. inte var det fåglar som spred det i allfall .. även om det ör ett humant virus H1 korsat med fågel, N1... resten ör historia. .

It is very largely through the uptake of spores from the environment that anthrax is contracted. The cycle of infection is illustrated in Fig. 1. Within the infected host the spores germinate to produce the vegetative forms which multiply, eventually killing the host (see chapter 5). A proportion of the bacilli released by the dying or dead animal into the environment (usually soil under the carcass) sporulate, ready to be taken up by another animal. This uptake by the next host may happen at any time, from less than one hour to many decades later.
Citera
2017-02-05, 19:08
Medlem
Citat:

Det är i större utsträckning. De hittar på nya sätt hela tiden. Vissa patent kan man se på google t om. Sidan med baciller de tillverkat är 3 a4 sidor. . De tar alla djur de kan och sen tar de djurens virus o korsar med mänskliga virus. Finns massor av exempel. H1N1 förklarar jag ovan. Ett annst är HIV eller cancer. Dr Tent SV40 autimmune kan du söka på om du vill veta mer hur dessa epidemier startat.
Jag tror inte för ett ögonblick att de hade otur när de tänkte. Dessa människor har extremt hög iq. Sen hsr de lyckats få till syånd att hemligstämpla innehållet i vacciner o de behöver inte bevisa effekter eller göra säkerhetstestar ( de är kontaminerade med andra patogener, t ex mycoplasma ) . Det går heller inte att stämma dem i domstol om människor skadas o dör av deras vacciner. De tog de nort på 80 talet för de höll på att gå i konkurs av alla krav... tacka sjutton för det.. dr tent beröttsr mer om polio vaccinet. .
Senast redigerad av nikki1971 2017-02-05 kl. 19:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in