2024-06-25, 00:27
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legendaryleif
Ja nu skall det hungerstrejkas också. Citat ifrån aftonblaskan:

”Nu utlyser han en hungerstrejk i Evinfängelset. Det meddelar hustrun Vida Mehrannia i ett uttalande till Aftonbladet.
”Denna hungerstrejk är mycket livshotande, Ahmadreza vet detta bättre än någon annan – men han ser inget annat alternativ”.

Ja det kanske tar ut sin rätt så slipper vi detta förbannande gnäll!! ” åh det är så orättvist att min man inte fick följa med”
Håll käft! Vidriga häxa som missunnar de andras frisläppning.

Det finns väl viktigare saker som borde kunna platsa under ”EXTRA JUST NU” i svensk media, usch.
Stackars lilla Ahmadreza då. Korkad som en hund har han varit och det inser han själv också innerst inne. Den här kritiken mot Sverige är bara ett tillfälle han tar i akt eftersom han visste att det var hans enda mikrochans. Nu förstorar han upp denna chans i sitt gnäll. Iransk medborgare, varför i helvete tror han att han får sitta kvar därnere? Ju fortare han avlivas eller svälter ihjäl desto fortare slipper vi höra mer gnäll. Vi är nog många här som dessutom kan ställa upp och knulla hans fru tre dagar i veckan medan han gör sitt bästa för att anamma maratonkroppen, om han nu bekymrar sig över att hon inte tillfredsställs i tillräcklig utsträckning.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-06-25 kl. 00:31.
Citera
2024-06-25, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Stackars lilla Ahmadreza då. Korkad som en hund har han varit och det inser han själv också innerst inne. Den här kritiken mot Sverige är bara ett tillfälle han tar i akt eftersom han visste att det var hans enda mikrochans. Nu förstorar han upp denna chans i sitt gnäll. Iransk medborgare, varför i helvete tror han att han får sitta kvar därnere? Ju fortare han avlivas eller svälter ihjäl desto fortare slipper vi höra mer gnäll. Vi är nog många här som dessutom kan ställa upp och knulla hans fru tre dagar i veckan medan han gör sitt bästa för att anamma maratonkroppen, om han nu bekymrar sig över att hon inte tillfredsställs i tillräcklig utsträckning.
Kloka ord! Ja men det håller jag faktiskt med om, ska vi sträcka ut en hjälpande hand åt paret? Klart att hon inte ska gå med kli i terrorgrottan! Jag tänkte faktiskt på det, undra om det handlar mycket om att han är svartsjuk att hon skall kåta ur och vara OTROGEN!? MOT HONOM!? Ja vi får väl se hur länge den köttklumpen håller sig igenklibbad, om hon inte redan har börjat experimentera på annat håll dvs.
Citera
2024-06-25, 01:01
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Kloka ord! Ja men det håller jag faktiskt med om, ska vi sträcka ut en hjälpande hand åt paret? Klart att hon inte ska gå med kli i terrorgrottan! Jag tänkte faktiskt på det, undra om det handlar mycket om att han är svartsjuk att hon skall kåta ur och vara OTROGEN!? MOT HONOM!? Ja vi får väl se hur länge den köttklumpen håller sig igenklibbad, om hon inte redan har börjat experimentera på annat håll dvs.
Kärringen är dessutom rikt som ett troll. Bor i Täby i en villa värderad till 10 milj. Hon behöver inte ens Ahmadreza längre. Allt är säkert bara ett spel för gallerierna. Innerst inne hoppas hon att han ska avrättas så att hon kan gå vidare och ostört knulla Teleskop-Anders, den svenske företagsledaren som redan vrider musten ur de där persiska blygdläpparna med sin teleskopstötta till kuk.
Citera
2024-06-25, 12:06
Medlem
Citat:
Håller med dig till fulllo! Uppenbart manipulerade bilder. Han ser ju ut som en vaxdocka mer eller mindre.

Som jag har sagt tidigare. Han kan väl krypa på alla fyra till Israels styre och be om hjälp, dem som det passade att jobba för. Istället för att terrorisera ” Ulf Quisling Pyssling ”

Om han faktiskt hade jobbat för Israel hade de förmodligen försökt manipulera ut honom på något vis. Det mesta tyder på att han inte har gjort det. Att "jobba för Israel" är standard-anklagelsen för alla politiska fångar i Iran, helt oavsett om det är sant eller ej.
Citera
2024-06-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Om han faktiskt hade jobbat för Israel hade de förmodligen försökt manipulera ut honom på något vis. Det mesta tyder på att han inte har gjort det. Att "jobba för Israel" är standard-anklagelsen för alla politiska fångar i Iran, helt oavsett om det är sant eller ej.
Jag förstår hur du tänker. Men varför skulle regimen i hans egna hemland hålla honom fången under så här lång tid om han inte gjort något för att skada landet, tex?
Citera
2024-06-25, 22:05
Medlem
Citat:
Jag förstår hur du tänker. Men varför skulle regimen i hans egna hemland hålla honom fången under så här lång tid om han inte gjort något för att skada landet, tex?
Precis som Iran gjort tidigare. Usa bla har betalat stora pengar och kommer inte ihåg om det var tydkland som släppte en terrordöm iranier pga iran fängslat deras medborgare. Drt fungerar ju. Att ge efter skapar bara nya offer. Förbjud svenskar att åka dig. Åket dom får dom stå sitt kast. Att UD inte varnat då iran hållit åå med detta länge är en gåta och skandsl. Dags att kapa alla band med dessa skitländer. Stäng ambassaden o skicka ut packet. De är ju ändå bara här för spionage och terror.
Citera
2024-06-26, 18:35
Medlem
Kungsgardens avatar
Nu går dottern ut i media.

Citat:
Det är ett frågetecken familjen vill räta ut. De flydde inte, utan flyttade till Sverige.

–Det är ganska snart 15 år sedan, 2009 flyttade vi hit. Jag var sex år gammal då och min bror är född här, han är 12 år nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rkligen-hoppet

Tyvärr har jag ledsnat på familjen och reagerar mest på att lillebror är född i Sverige och trots det talar mamman engelska i intervjuer. Jag hoppas sonen har fått lära sig svenska? Att pappa Djalali talar och skriver på engelska är ett krav från Evin-fängelset och jag vet inte hur hans svenska är.

Synd att dottern inte vill reda ut hur pappa blev svensk medborgare.
Citera
2024-07-03, 00:05
Medlem
lunarluddes avatar
Nu tjurar Djalils fru i Expressen igen om att "hon hela tiden får samma svar" av Billström. Tycker det är väldigt märkligt att Djalili och hans fru verkar lägga hela skulden på Sverige för att han sitter på kåken i Iran, är snarare diktaturen i Iran hon ska anklaga isåfall, om han nu ens är oskyldig, jag får känslan att han knegat med mossad och haft fuffens för sig, ser ond ut i ögonen.

Sen är det jävligt märkligt hur Sverige kan ge honom svenskt medborgarskap, när han sitter på kåken för ett allvarligt brott i ett annat land.

Jag har inte sett ett ända artikel där Djalils fru anklagar Iran för några onda handlingar mot sin make utan enligt henne verkar det bara vara Sveriges fel, dessutom verkar hon vara sjukt respektlös mot Johan och Saaed som regeringen äntligen fått hem.
Citera
2024-07-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Nu tjurar Djalils fru i Expressen igen om att "hon hela tiden får samma svar" av Billström. Tycker det är väldigt märkligt att Djalili och hans fru verkar lägga hela skulden på Sverige för att han sitter på kåken i Iran, är snarare diktaturen i Iran hon ska anklaga isåfall, om han nu ens är oskyldig, jag får känslan att han knegat med mossad och haft fuffens för sig, ser ond ut i ögonen.

Sen är det jävligt märkligt hur Sverige kan ge honom svenskt medborgarskap, när han sitter på kåken för ett allvarligt brott i ett annat land.

Jag har inte sett ett ända artikel där Djalils fru anklagar Iran för några onda handlingar mot sin make utan enligt henne verkar det bara vara Sveriges fel, dessutom verkar hon vara sjukt respektlös mot Johan och Saaed som regeringen äntligen fått hem.

På vilket sätt har hon varit sjukt respektlös mot Johan och Saaed?
Citera
2024-07-03, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

Det är kanske vad man menar med att "uppvärdera" medborgarskapet… iofs inte Kristerssons folkmordsregim som delade ut medborgarskapet då, men man hade säkert gjort samma sak.
Citera
2024-07-13, 22:01
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Hur kan man tolka Adaktussons uttalande i DN idag? Vad kan vara så känsligt att S-regeringen inte kunde kräva ovillkorlig frigivning av honom?

Från artikeln i DN idag https://www.dn.se/sverige/lars-adaktusson-regeringen-maste-vara-tydlig-om-att-djalali-ar-oskyldig/

"– Jag ville inte att Ahmadreza Djalali skulle glömmas bort. Så jag tog upp hans situation i olika sammanhang. Nu ställde jag en interpellation (fråga) till utrikesminister Ann Linde (S). Den handlade om regeringens ovilja att kräva av Iran att släppa Djalali fri.

Några dagar innan frågestunden blev Lars Adaktusson kallad till utrikesdepartementet.

– Jag visades till UD:s avlyssningssäkra rum. Där informerades jag om orsaken till att regeringen inte krävde ovillkorlig frigivning.

Vad sades vid mötet?

– Jag kan inte gå in på hemligstämplade uppgifter. Men det jag fick veta reste snarare nya frågetecken än de rätade ut dem som redan fanns.
"
Citera
2024-07-14, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Hur kan man tolka Adaktussons uttalande i DN idag? Vad kan vara så känsligt att S-regeringen inte kunde kräva ovillkorlig frigivning av honom?

Från artikeln i DN idag https://www.dn.se/sverige/lars-adaktusson-regeringen-maste-vara-tydlig-om-att-djalali-ar-oskyldig/

"– Jag ville inte att Ahmadreza Djalali skulle glömmas bort. Så jag tog upp hans situation i olika sammanhang. Nu ställde jag en interpellation (fråga) till utrikesminister Ann Linde (S). Den handlade om regeringens ovilja att kräva av Iran att släppa Djalali fri.

Några dagar innan frågestunden blev Lars Adaktusson kallad till utrikesdepartementet.

– Jag visades till UD:s avlyssningssäkra rum. Där informerades jag om orsaken till att regeringen inte krävde ovillkorlig frigivning.

Vad sades vid mötet?

– Jag kan inte gå in på hemligstämplade uppgifter. Men det jag fick veta reste snarare nya frågetecken än de rätade ut dem som redan fanns.
"

Journalisten på DN borde ju "typ åtalas" - Hen uppmanar med sin fråga "-Vad sades på mötet?, Adaktusson att avslöja statshemligheter.

UD HAR AVLYSSNINGSSÄKRA RUM AV EN ANLEDNING!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in