2017-02-04, 22:17
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenneth
Är det bara jag här som är skeptisk? Tror inte TS kommer att fixa detta. Han har nog inte nerverna för att klara av ett sånt stort projekt.

Misstänker att han gråtande kommer att ringa efter hjälp från en parkeringsficka.

Max tre mil säger jag.

nu klarade han av det. enligt honom själv. men andra trafikanter är an en annan åsikt verkar det som, av hans inlägg...

Men kommer antagligen vara inblandad i en krock innan sommaren är slut. Om det nu körs bil.

Tråden hade passat bättre på familjebloggen.se eller liknande. blir rädd när man läser en del här. folket är så skadat.
Citera
2017-02-04, 22:39
Medlem
DatorRunkarns avatar
Det är inte så svårt att bara få bilen att rulla framåt på en bred väg i dagsljus. Det är de oväntade situationerna som kan vara knepiga, det är då det kan hända saker:

Du glömmer titta i döda vinkeln när du ska köra om, eller glömmer kolla i backspegeln, väjer ut framför annan bil.
Du råkar köra för fort utan avsikt och får fortkörningsböter.
Du kollar på mobilen/GPS:en och kör i diket.
Du ser en snygg tjej och kör in i en lyktstolpe.
En annan trafikant gör dig upprörd och du gör något i raseri som hämnd.

Du somnar och hamnar upp och ner med bilen på en åker (har sett IRL)
Ett rådjur dyker upp, du tvärnitar eller reagerar inte. KRASCH(Sett IRL)
Du får sladd i halkan men behåller sinnesnävaro, låter bli att bromsa och lyckas hålla bilen på vägen (Hänt IRL)

Någon kör i sjuttio på nittioväg. Du blir desperat och svänger ut framför en långtradare (sett IRL)
Motorn börjas rassla men du tänker "jag är snart hemma" men snart börjar det ryka och du tänker "jag är snart hemma" bara 5 km kvar. Motorn skär i hop och
du får gå sista biten. HÄNT PÅ RIKTIGT
Du ser en katt bli påkörd och ska jaga rätt på ägaren i ett närliggande hus eftersom katten ligger och sprattlar i diket (sett IRL)

Det kan hända mycket knepigheter på vägen..
Citera
2017-02-05, 00:00
Medlem
Provocative2.0s avatar
Jag tog mitt körkort mitt i en vecka.
Samma helg kom en släkting till min flickvän ner till trakten för att köpa bil. En riktigt gammal gubbe som inte orkade köra så långt själv.
Därför fick jag o svågern hjälpa honom. Så denna helg körde jag Linköping-Årjäng Tor. När vi skulle hem så var jag i gasen så jag sträckkörde hela sträckan med svågern i passagerarsätet.

Efter det hade jag aldrig problem med långfärder.
Så kör på bara.
Citera
2017-02-05, 20:05
Medlem
Spenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Är det konstaterat att ts är en man?

Tro det eller ej, men i inlägg #9 har hon skrivit "Mvh Linus"
Citera
2017-02-05, 22:09
Medlem
Avva66s avatar
.
Senast redigerad av Avva66 2017-02-05 kl. 22:25.
Citera
2017-02-06, 12:43
Medlem
dovAkins avatar
Fan långkörning är inge problem. Skillnad om man ska åka i rusningstrafik i Stockholm och inte hittar.

Kommer gå utmärkt TS!
Citera
2017-02-11, 00:24
Medlem
OrakelSpektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorver
Hej!
Har nu gått ca 3 veckor sedan jag klarade uppkörningen.
Har sedan dess kört ca 5mil med automat, med passagerare bredvid.

Imorgon kommer jag köra ca 10mil helt själv i en nyköpt manuell. Jag är supernervös då det är första gången jag kommer sitta bakom ratten helt själv.

Det känns som att jag har glömt hur man kör.

Har givetvis inte glömt, det bara känns så.

Är det nerverna? Eller bör jag undvika att köra själv? Jag har ju körkort! Och klarade både teori och uppkörning på första försöket!

Tror ni att nervositeten släpper när man väl sitter i bilen och rattar?

Har ni några tips på hur jag kan slappna av och tro på mig själv?

Kommer använda GPS, men känns ändå pirrigt! Hinner man glömma hur man kör på 3 veckor? Eller är det, igen, nervositeten som gör att jag känner såhär?

Mvh
Läste inte hela tråden men antar att det redan gått bra vid det här laget, haha! Blev riktigt glad av att läsa din trådstart. En trafikant som faktiskt bryr sig om hur han/hon kör! <3

Starta inte resor för sent.
Se till att ha ätit bra redan.
Ta dina bekväma kläder/dojjor.
Om du kommer fel så kasta dig inte över spärrlinjer o dyl, fortsätt en bit och vänd/kolla karta på ett bra ställe.
Och ensam är bättre än en passagerare som försöker hjälpa till!!!

Svår väderlek med dålig sikt, mörker och halka kan ta på psyket om man redan känner sig lite otrygg. Jag tycker det är roligt att vara den som klarar de där bitarna, det behöver inte vara en ångestgrej!
Olika fabrikat av speciellt vax för vindrutan är faktiskt skönt att ha lagt på före långresor (knappast någon storsäljare märkligt nog så glöm mackarna där).

Nästa gång kör du fyrdubbelt så långt utan pisspaus, du e på gång nu jag känner det!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in