Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-03, 22:23
  #1
Medlem
Re4listeNs avatar
Tjenare jag och min kompis såg något som fick hela världen att stanna upp - trodde vi. För 5-7 årsen var jag och min kompis påväg hem ifrån krogen (observera att vi var salongsberusade) och precis när vi skulle entra in hos honom så fick man syn på ett kraftigt sken i den kålsvarta natthimlen. Skenet rörde sig sjukt obekant, som om den observerade något. Den körde i en ganska lugn hastighet och gjorde några stop. Jag försökte lyssna fall det var någon motor som lät så det kunde få en rimlig förklaring att det var en helikopter eller något. Men det var absolut knäpptyst och inte en människa mer än jag och min kompis som upplevde ett "holy moment", det kändes som tiden stod still och ja, det var så sjukt. Efter vi båda observerat det tittade vi på varandra men sa inte ett ljud. Men bestämde oss raskt vi måste följa ljuset och se vad det är. För ljuset försvann runt hustaket till lägenhetehuset min kamrat bodde i och vi hade bestämt oss för att knyta benhögen i. Så jag sprang i högsta hugg för att inte missa och se vad det kan ha varit. Men till min besvikelse när jag efter 1 minuts intensivt letande på stjärnhimlen inte kunde hitta det som hade betätt sig så märkligt, gjorde det på alla sätt och vis mig mycket undrande vad det kan ha varit. Spånat på nätet och hittat liknande berättelser men inte riktigt lika och sett videor som också varit lika det jag upplevt. Är det någon annan som sett något liknande än jag ? Snälla kom inte med hånfulla kommentarer som jag var hög eller full. För det jag såg med min kamrat också kan inte bli mer sant !
Citera
2017-02-03, 22:29
  #2
Medlem
DatorRunkarns avatar
Du har sett ett flygande tefat..

Det är inget nytt. Flygande tefat är ett välkänt fenomen. Titta efter flygandetefat filmer på youtube och kom tillbaka med en video som liknar det du såg.
Citera
2017-02-03, 23:09
  #3
Medlem
abandoftrusts avatar
Gör inte narr av dig på nåt sätt, du säger att det var klar blå himmel. Vart rörde sig föremålet?
Citera
2017-02-03, 23:42
  #4
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Astronomi och rymdfart --> Ufologi

/Moderator
Citera
2017-02-03, 23:47
  #5
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Gör inte narr av dig på nåt sätt, du säger att det var klar blå himmel. Vart rörde sig föremålet?

Kålsvart himmel skrev ja. Jag bor vid södra Vättern så den drog norrut.
Citera
2017-02-04, 00:47
  #6
Medlem
Swe1227s avatar
Lösningen på gåtan : Klotblixt
Citera
2017-02-04, 02:06
  #7
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Skenet rörde sig sjukt obekant, som om den observerade något.


Ursäkta mig, men om det var ett "sjukt obekant" sätt som skenet "rörde" sig, men som du samtidigt tyckte att det verkade som att det observerade något, då identifierade du ju skenets rörelsesätt som ett sätt som något rör sig när detta observerar något - således inte obekant.

Du såg ett sken för ett antal år sedan och förväntar dig att någon annan ska kunna avgöra vad du såg genom den knapphändiga beskrivningen du gav. Du kan ha sett Månen och inte fattat det! Hur ska vi veta? Ett sken är ljus från något. Men om det var en ljuspunkt, som en stjärna men ovanligt stark är det troligt att det var Venus, Jupiter eller någon annan av planeterna.

Du skriver att det rörde på sig. Då kan det ha varit en satellit, som ju regelbundet och ofta passerar över oss. Det plötsliga försvinnandet förklaras av att den rörde sig in i jordskuggan. Men du kan lika gärna ha sett ett flygplan eller en helikopter.

Att det var ett flygande tefat med utomjordingar vid spakarna som plötsligt visade sig över trakten kring Jönköping för att sedan, efter bara någon minut, försvinna spårlöst är förstås den sista förklaringen jag skulle godta.

Men för att svara på din ursprungliga fråga: Nej. Jag har inte sett något liknande, om jag försöker tolka din återgivning av vad du säger dig ha sett. Men det förändrar förstås inte om det var ett flygande tefat eller ej...
Citera
2017-02-04, 11:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Tjenare jag och min kompis såg något som fick hela världen att stanna upp - trodde vi. För 5-7 årsen var jag och min kompis påväg hem ifrån krogen (observera att vi var salongsberusade) och precis när vi skulle entra in hos honom så fick man syn på ett kraftigt sken i den kålsvarta natthimlen. Skenet rörde sig sjukt obekant, som om den observerade något. Den körde i en ganska lugn hastighet och gjorde några stop. Jag försökte lyssna fall det var någon motor som lät så det kunde få en rimlig förklaring att det var en helikopter eller något. Men det var absolut knäpptyst och inte en människa mer än jag och min kompis som upplevde ett "holy moment", det kändes som tiden stod still och ja, det var så sjukt. Efter vi båda observerat det tittade vi på varandra men sa inte ett ljud. Men bestämde oss raskt vi måste följa ljuset och se vad det är. För ljuset försvann runt hustaket till lägenhetehuset min kamrat bodde i och vi hade bestämt oss för att knyta benhögen i. Så jag sprang i högsta hugg för att inte missa och se vad det kan ha varit. Men till min besvikelse när jag efter 1 minuts intensivt letande på stjärnhimlen inte kunde hitta det som hade betätt sig så märkligt, gjorde det på alla sätt och vis mig mycket undrande vad det kan ha varit. Spånat på nätet och hittat liknande berättelser men inte riktigt lika och sett videor som också varit lika det jag upplevt. Är det någon annan som sett något liknande än jag ? Snälla kom inte med hånfulla kommentarer som jag var hög eller full. För det jag såg med min kamrat också kan inte bli mer sant !

Om du kan gissa höjden på denna detta sken, var i höjd med ballonger eller höjd med flygplan. Det kan ha varit en lykta som något har tänt och släppt upp, en sån där kinesiskt lykta, dom kan ändra riktning med vinden och slockna bara sådär. Om du kan gissa höjden så kan man också gissa storleken på den.
Jag gissar på att du och din kompis såg något förklarligt, men eftersom ni inte kunde identifiera det så trodde ni att ni såg något paranormalt.
Citera
2017-03-03, 20:32
  #9
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Om du kan gissa höjden på denna detta sken, var i höjd med ballonger eller höjd med flygplan. Det kan ha varit en lykta som något har tänt och släppt upp, en sån där kinesiskt lykta, dom kan ändra riktning med vinden och slockna bara sådär. Om du kan gissa höjden så kan man också gissa storleken på den.
Jag gissar på att du och din kompis såg något förklarligt, men eftersom ni inte kunde identifiera det så trodde ni att ni såg något paranormalt.


Nej, den stannade upp liksom som en helikopter med lyse på eller som en drönare. Var absolut ingen lyckta eftersom den måste ha varit ett par tusen meter upp i luften. Men det var precis knäpptyst så ett UNIDENTIFY FLYING OBJECT var det. Men om det var en mänsklig farkost eller ej kan jag inte svara på och tänkte se om någon annan sett nåt liknande.
Citera
2017-09-10, 09:03
  #10
Medlem
Jag har sett mycket oförklarliga saker på kvällarna fortsätt med att titta upp på kvällarna så kommer du få se mera
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback