Citat:
Ursprungligen postat av
davidwatts
Det kanske stämde för ett par år sedan men nu finns det andra kort, t.ex Santander och Norweigan med lägre avgifter, kredikort Mastercard. Ica har ganska lågt valutaväxlingspåslag, 1,25%.
Har ingen erfarenhet med någon utav dem korten, men om du har en positiv erfarenhet av dem så kan de vara värda att införskaffa.
Citat:
Om jag vore TS hade jag antingen haft kvar kreditkort hos SEB (Mastercard) och skaffat ett bankkort (Visa) från Forex.
Eller blivit kund i Handelsbanken med ett Allkort (Mastercard) och skaffat ett bankkort (Visa) från Forex.
Tredje och fjärde alternativet, om TS reser mycket så istället ett kreditkort (Visa) från Forex och bankkort (Mastercard) från antingen Handelsbanken eller SEB.
De stora bankerna har större avgifter eftersom de har mer personal när det gäller rådgivning, lån osv. Fördelen med exempelvis ICA banken är att du har en internettjänst och får lägre kostnader.
Jag vet inte hur det är med Forex däremot. Forex har ett jävla valutapåslag om man vill växla pengar innan man ska åka utomlands. Hur det är med deras kort däremot vet jag ej.
Hursomhelst är det viktigt att TS har en bank som har antingen Mastercard eller VISA och låga avgifter. Mitt förslag är ICA banken.