2017-02-04, 14:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
"Straffet" är pengar som UK skrivit under på att dom ska betala in kommande åren i diverse avgifter osv. Att dom sen lämnar EU spelar ingen roll, har man en överenskommelse så får man glatt betala det som man ska betala.

Som att säga upp sin fasta telefon hos Telia. Man får fortsätta att betala ett bra tag för något man inte vill ha.

Hur lång uppsägningstid har Sverige?
Citera
2017-02-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Som att säga upp sin fasta telefon hos Telia. Man får fortsätta att betala ett bra tag för något man inte vill ha.

Hur lång uppsägningstid har Sverige?
Sverige kommer alldrig att lämna. Hellre manipulerar man röstantalet än låter det bli en EU exit.
Citera
2017-02-04, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bhassoun
Sverige kommer alldrig att lämna. Hellre manipulerar man röstantalet än låter det bli en EU exit.
När UK försvinner ur EU och EUs medlemstater inte kan finansiera sina budgetunderskott genom internationell upplåning. Sverige ligger i risk-zonen. EU kommer implodera om man gör sig ovän med UK och USA.
http://www.politico.eu/article/eu-negotiator-wants-special-access-to-city-of-london-post-brexit/
"European Commission Brexit negotiator Michel Barnier has said that continued access to London banks is vital to avoid financial instability across the European Union."
Citera
2017-02-04, 16:41
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Wallström är inte bara inkompetent utan också psyksjuk.

Jag tror inte att hon är psyksjuk.
Däremot tror jag att hon känner enorm press att leverera "nåt smart" varje gång hon öppnar käften.
"Nåt smart" är nämligen vad som förväntas komma ur kakhålet hos någon som uppnått den tjänstenivå och lön Wallström faktiskt innehar.

Men vad vet jag, plattitydernas renässans kanske är här?
Citera
2017-02-04, 16:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting
När UK försvinner ur EU och EUs medlemstater inte kan finansiera sina budgetunderskott genom internationell upplåning. Sverige ligger i risk-zonen. EU kommer implodera om man gör sig ovän med UK och USA.
http://www.politico.eu/article/eu-negotiator-wants-special-access-to-city-of-london-post-brexit/
"European Commission Brexit negotiator Michel Barnier has said that continued access to London banks is vital to avoid financial instability across the European Union."

Det knakar redan i alla fogar.

EU är inte längre det som det skapades för. Det är numera en politisk ekonomisk egenytta.

Några länder betalar för de andra. Och får inget tillbaka. Några länder får mycket utan att leverera.
Ekonomin går inte ihop. Ingen har frågat mig om jag vill att Rumenien, Bulgarien och Slovenien ska få vara med. Likaså borde någon/några ställas till svars för Grekland, Italien och portugal.

Frågan är vad som händer om Frankrike, Holland och andra funktionella länder lämnar EU?

Vi går mot en tid där man sätter sitt eget lands demokrati och välfärd för internationell solidaritet.

Frågan är om bygget klarar en ordentlig internationell bankkris. Jag är tveksam.
Citera
2017-02-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting

eu kommissionen som ska förhandla med uk om artikel 50 består ju av folk som inte är folkvalda och det är därför de beter sig som inavlade patrask. Någon i Sverige kommer att bli utan sjukvård, utbildning och lägenhet men det kommer inte bli muslimerna för det är ju rasism att ge bort pengar och allt annat till de som varken kan läsa, skriva, jobba.
Citera
2017-02-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag tror inte att hon är psyksjuk.
Däremot tror jag att hon känner enorm press att leverera "nåt smart" varje gång hon öppnar käften.
"Nåt smart" är nämligen vad som förväntas komma ur kakhålet hos någon som uppnått den tjänstenivå och lön Wallström faktiskt innehar.

Men vad vet jag, plattitydernas renässans kanske är här?

Jag tror att du har rätt men jag ror inte att hon är så "smart" att hon själv kommer på att det är dags för en av dessa "uttalandena" utan det är någon som talar om det för henne. Hon stal ju en lägenhet för inte så länge sedan genom att gå före i kön för att hon ansåg att hon behövde lägenheten bättre ön den som stod först i kön.
Citera
2017-02-04, 16:54
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Jag tror att du har rätt men jag ror inte att hon är så "smart" att hon själv kommer på att det är dags för en av dessa "uttalandena" utan det är någon som talar om det för henne.

Så ser det väl ut för i stort sett hela S ledargarnityr? En hel armé med rådgivare drar i spratteldockornas trådar medan dockorna själva nöjer sig med de höga lönerna och obegränsade gratisresor i regeringsplanet.
Citera
2017-02-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Så ser det väl ut för i stort sett hela S ledargarnityr? En hel armé med rådgivare drar i spratteldockornas trådar medan dockorna själva nöjer sig med de höga lönerna och obegränsade gratisresor i regeringsplanet.

Fri supa, fria middagar, man tar upp lån utomlands för att kunna ge skattesubventioner till sina polare och uppdrag mendan skattebetalarna ska betala notan och där de nya generationerna varken kan eller kommer att ta del av utbildningar, kunna få jobb eller lägenheter för det ska gå till de som "kommer att bidra". Det enda muslimerna bidrar med är kriminalitet. Det är dags att rösta ut dem men problematiken är att det inte finns någon trump här utan en uppsjö med korrupta.
Citera
2017-02-04, 20:07
Medlem
Varför ska Wallström bry sig i Brexit?

Hon borde istället företräda svenska folket med att tex säga att vi efter Brexit slipper betala Storbritannienavgiften som vi fått vara med och betala sedan vi gick med och som för 2017 kommer att kosta 439 miljoner kronor, pengar som kan användas till att stoppa hålen i vår välfärd.

http://www.eu-upplysningen.se/Sverige-i-EU/Sveriges-EU-avgift/
Citera
2017-02-04, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Varför ska Wallström bry sig i Brexit?

Hon borde istället företräda svenska folket med att tex säga att vi efter Brexit slipper betala Storbritannienavgiften som vi fått vara med och betala sedan vi gick med och som för 2017 kommer att kosta 439 miljoner kronor, pengar som kan användas till att stoppa hålen i vår välfärd.

http://www.eu-upplysningen.se/Sverige-i-EU/Sveriges-EU-avgift/

Ingen tror på propagandan från din länk. "Fake"
Citera
2017-02-04, 20:20
Medlem
Enydrions avatar
Jag önskar eu lycka till med att försöka utpressa GB, de har ju knappt ens lyckats utpressa grekland, och då går ju pengarna i motsatt riktning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in