Citat:
Ursprungligen postat av
AnalFisting
När UK försvinner ur EU och EUs medlemstater inte kan finansiera sina budgetunderskott genom internationell upplåning. Sverige ligger i risk-zonen. EU kommer implodera om man gör sig ovän med UK och USA.
http://www.politico.eu/article/eu-negotiator-wants-special-access-to-city-of-london-post-brexit/
"European Commission Brexit negotiator Michel Barnier has said that continued access to London banks is vital to avoid financial instability across the European Union."
Det knakar redan i alla fogar.
EU är inte längre det som det skapades för. Det är numera en politisk ekonomisk egenytta.
Några länder betalar för de andra. Och får inget tillbaka. Några länder får mycket utan att leverera.
Ekonomin går inte ihop. Ingen har frågat mig om jag vill att Rumenien, Bulgarien och Slovenien ska få vara med. Likaså borde någon/några ställas till svars för Grekland, Italien och portugal.
Frågan är vad som händer om Frankrike, Holland och andra funktionella länder lämnar EU?
Vi går mot en tid där man sätter sitt eget lands demokrati och välfärd för internationell solidaritet.
Frågan är om bygget klarar en ordentlig internationell bankkris. Jag är tveksam.