2022-06-10, 14:34
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Vilka horungar till vänner som ordnar en muckfest med sprit och droger när någon som är clean sedan några månader kommer ut. Fy fan vad taskigt.
Jag skulle inte direkt lägga skulden på hans vänner.

Det är Alex som har valt att fortsätta umgås med kriminella.

Det är ingen annan än Alex som själv väljer vilka val han gör i livet.

Att försöka rättfärdiga hans intag av alkohol och droger genom att skylla på hans vänner är bara löjligt.

Vill han lämna sin gamla livsstil så bör han sluta umgås med kriminella som dessutom än idag är aktiva.
Citera
2022-06-10, 14:46
Medlem
https://youtu.be/EaXussuUkkU Video ang misshandeln på Kumla som ledde till Alex senaste volta.
Citera
2022-06-10, 14:57
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag skulle inte direkt lägga skulden på hans vänner.

Det är Alex som har valt att fortsätta umgås med kriminella.

Det är ingen annan än Alex som själv väljer vilka val han gör i livet.

Att försöka rättfärdiga hans intag av alkohol och droger genom att skylla på hans vänner är bara löjligt.

Vill han lämna sin gamla livsstil så bör han sluta umgås med kriminella som dessutom än idag är aktiva.

Precis så är det. Han har valt att ha en tre veckors muckfest. Ingen annan.
Han säger att han druckit fler dagar än inte, men det är nog mer än alkohol inblandat. Inget han kan erkänna öppet såklart iom frivården osv.. Att han inte minns vad han sagt när han var full (tiktok-klippet där han erkänner mord och ska börja drifta igen) är bara bs. Han var den som sköt. Som han sa har han liv på sitt samvete. Där kom hans rätta jag fram och nu är det full skadereglering på gång.
Dessutom skriver mormodern till en av dem att "ni klarar detta" osv på deras senaste inlägg på instagram. Så det har nog varit ett jäkla liv.

Har inte Alex frivårdsmöten och sådant eller är han helt fri nu? Kan han bara dra utomlands hur länge han vill?
Jag tror han var tvungen att dra för att slippa pissprov, och åka in igen..
Citera
2022-06-10, 15:04
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Har alltid haft svårt för dessa sk. "vänner" som uppmuntrar sin nyktre polare att dricka/knarka.
Visst, det är i slutändan ett eget personligt val och ansvar, men ändå.
Har alltid haft svårt för personer som skyller sin misär på sina "vänner"

Det är ingen som tvingar Alex till att umgås med pundare. Det är något Alex själv har valt och därmed kan man inte heller lägga någon skuld hos hans "vänner".
Citera
2022-06-10, 15:09
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Han säger att han druckit fler dagar än inte, men det är nog mer än alkohol inblandat. Inget han kan erkänna öppet såklart iom frivården osv.. Att han inte minns vad han sagt när han var full (tiktok-klippet där han erkänner mord och ska börja drifta igen) är bara bs. Han var den som sköt. Som han sa har han liv på sitt samvete. Där kom hans rätta jag fram och nu är det full skadereglering på gång.
Dessutom skriver mormodern till en av dem att "ni klarar detta" osv på deras senaste inlägg på instagram. Så det har nog varit ett jäkla liv.

Har inte Alex frivårdsmöten och sådant eller är han helt fri nu? Kan han bara dra utomlands hur länge han vill?
Min teori är att Alex har varit rädd för att bli stämplad som influencer/YouTuber inne på anstalten.

Nu har jag personligen aldrig suttit inne, men jag kan tänka mig att det inte är något man inte vill bli sedd som inne på en anstalt.

Han har därför återgått till att bli den hänsynslösa personen för att hålla upp en fasad inför sina "vänner"

Alex är långt från att komma på samma nivå som Sebastian Stakset, där pratar om vi en fantastiskt förändring i sin livsstil.

Det är skrattretande att Alex och Alva satt i en video och kritiserade Kriminalvården för att han inte fick en fotboja.

Nu kan nog alla komma överens om att det skulle vara en felaktig bedömning om han fick en fotboja istället för att sitta av tiden på en anstalt.
Senast redigerad av Fricky 2022-06-10 kl. 15:14.
Citera
2022-06-10, 15:14
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Min teori är att Alex har varit rädd för att bli stämplad som influencer/YouTuber inne på anstalten.

Nu har jag personligen aldrig suttit inne, men jag kan tänka mig att det inte är något man inte vill bli sedd som inne på en anstalt.

Han har därför återgått till att bli den hänsynslösa personen för att hålla upp en fasad inför sina "vänner"

Alex är långt från att komma på samma nivå som Sebastian Stakset, där pratar om vi en fantastiskt förändring i sin livsstil.

Låter rimligt, han vill ha en fot i bägge världar och det kommer aldrig gå.
Citera
2022-06-10, 15:22
Medlem
FarstaSplitters avatar

SS har "nog" också tagit ett par rejäla återfall. Inte ens solen är fläckfri
Citera
2022-06-10, 15:29
Medlem
HAHA, offerkoftan på direkt ser man! Han "går igenom en del just nu" LOL. Det är nog de anhöriga till den han så glatt påmint om oss att han mördade som det är synd om.
Men förstår givetvis våran hjälte, det var en rejäl grodda som hoppade ur munnen på honom, blir svårt att snacka bort den.
Citera
2022-06-10, 15:55
Medlem
Citat:

Har faktiskt aldrig tvivlat på att det var A som sköt och har aldrig trott att det rört sig om ett våda skott. De inblandade har ett bra försvar och klarade sig pga det. Men med det sagt har jag ändå följt As förändring med glädje. Jag hoppas att han tar sig tillbaka på rätt väg.
Citera
2022-06-10, 15:59
Medlem
Killen dom är med i Turkiet heter Yon*t*n H*ilu. Bara att googla eller söka på Flashback

* = a
Citera
2022-06-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATTENTI0NWH0RE
Killen dom är med i Turkiet heter Yon*t*n H*ilu. Bara att googla eller söka på Flashback

* = a

Jo vi vet. Det har redan postats i tråden.
Citera
2022-06-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Neeein! Verkar bara fungera på tik tok: https://www.tiktok.com/@jaaruujaruuu
Man borde texta allt som sägs i ett inlägg, det är ju ett guldkorn av sällan skådat slag!
Erkänner mord sådär mitt på ljusa dagen och ska göra kaos med hela STHLM och alla deras mammor, lol lol lol

Tack för länken!
Citat:
Verkligen. Tycker Alvas anhöriga bör ingripa och ta henne ur situationen. Hon är farligt medberoende.

Såg ni förresten videon där Alex skulle pranka Alva att han börjat punda igen? Hon blev helt i skräck. Och nu har pranket blivit verklighet..
Risken är att hon inte pallar med att kämpa emot och hoppas och kör in på samma livsstil för att orka med. Men det är nog svårt för anhöriga - när folk är myndiga så gör de som de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in