2023-03-30, 22:40
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Vem har han golat? Hur när och om vad? Säger inte att du ljuger. Är bara nicke nyfiken

En svensk man som hjälpte honom när han var mitt i punderiets lägsta punkt.
Citera
2023-03-30, 22:42
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Lägst 6 månader och högst 6 år. Lägg till att han är återfallsförbrytare och att även med detta kommer bli dömd för diverse ringa narkotikabrott osv. Skulle tippa på att han får 2-3 år. Så det blir nog inget mer Alex på ett bra tag.

Jag ryggar ditt "bet", tror inte vi hör något från honom på minst två år.
Citera
2023-03-30, 22:46
Medlem
knark-kungens avatar
Tror ni luffaren kommer vara säker på anstalt eller kommer någon plocka honom?

Kanske köra på honom lite i röven tills han säger åt Alva att robba en 7/11. Rätt stora skulder han har om jag förstått det rätt, finns nog många som vill japp han.

Och en sista sak, tror ni han lipar i häktet?
Citera
2023-03-30, 22:47
Medlem
Ni som tror att han är nära döden, ni är medvetna om att det finns folk som missbrukar i 30-40 år va? Han hinner nog hålla på ett bra tag till.
Citera
2023-03-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
En svensk man som hjälpte honom när han var mitt i punderiets lägsta punkt.

Prefab killen på TikTok?

Hur kommer denna sång att mottas på kåken? Tror han kommer få det tufft på kåken den här vändan om han har golat och dessutom har massa obetalda skulder i huvudstaden.
Citera
2023-03-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
Ni som tror att han är nära döden, ni är medvetna om att det finns folk som missbrukar i 30-40 år va? Han hinner nog hålla på ett bra tag till.

Risken just nu är nog större att han får en penna i halsen på kåken, än att han tar en överdos
Senast redigerad av AlpraOxy1337 2023-03-30 kl. 22:52.
Citera
2023-03-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jag ryggar ditt "bet", tror inte vi hör något från honom på minst två år.

Under två år är en riktig högoddsare
Citera
2023-03-30, 22:57
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Stugbajsaren hade förtjänat att sitta livstid på Hinseberg efter alla pensionärer hon har blåst.

Stugbajsaren? Utveckla detta är du snäll?
Citera
2023-03-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Nån som låst upp artikeln?

En känd rapartist har häktats i Karlstad. Mannen, som är i 30-årsåldern, misstänks för grovt penningtvättsbrott.
– Han blev häktad igår, bekräftar åklagare Magnus Feldt Håpnes.

Rapparen är en av Sveriges mest kända och har skördat stora framgångar med sin musik. Han har dessutom en stor följarskara på sociala medier.
Mannen har tidigare i år misstänkts för narkotikabrott när han var på besök i Kristinehamn.
Nu är rapartisten på nytt brottsmisstänkt. Enligt häktningsframställan anhölls mannen i sin utevaro den 22 mars innan anhållandet verkställdes fyra dagar senare.
Under gårdagen häktades han på sannolika skäl misstänk för grovt penningtvättsbrott, detta enligt åklagare Magnus Feldt Håpnes. Enligt häktningsframställan har det misstänkta brottet begåtts under tidsperioden 19 januari fram till 16 februari i år.
Mannen förvaras i arresten i Karlstad.
Citera
2023-03-30, 23:04
Medlem
HeroicDozes avatar
Några år hit eller dit lär inte göra AC särskilt mycket. Jag undrar vad de ekonomiska konsekvenser kan tänkas bli? Vad för belopp pratar vi om?
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-03-30 kl. 23:19.
Citera
2023-03-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Några år hit eller dit lär inte göra AC särskilt mycket. Jag undrar vad för ekonomiska konsekvenser är? Vad för belopp pratar vi om?

Han har ju själv snacka om ”kaniner” i samband med att han sökte företagskonton.

Kanin= 1 miljon riksdaler
Citera
2023-03-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Inte alls otippat att Alex åkte dit tillslut.

”Vad var det jag sa”

Han letade företagskonton helt öppet på instagram i samband med att tiktoks egna lilla konkurssnickare skulle likvidera sitt bolag.

Vissa här i tråden sa att jag var negativ och hater för att jag påstod att det handlade om penningtvätt 🤣
Det var minsann inget sådant han höll på med.

Det roliga är att Alva hann få sina SHEIN paket för 4000 kr och lite swish här och där till drinkar medans Alex var i Gbg med Marcus Berg och hämtade droger, Alex vill ju gå i sin fars fotspår och bli en riktig dealer och köpa in ett parti…

Vad hände?

Alex pundade slut på det han köpte för hans lilla del av överföringen på mindre än en månad utan att betala av sina skulder i Stockholm.

Det bästa för Alva vore att hon också blir häktad så hon kan plugga upp högstadiet och äntligen få ett eget rum med litet fönster, men det kommer inte att ske.

Hon kommer bli kastad åt sitt öde av polisen och få åka hem till mamma och pappa och uppföra sig fint.
Inte störa deras myskvällar osv.
Tror hon hålls anhållen inte mer än så.

Alex kommer få Max 1 år. Han har redan golat ner en person.

Låt mig inte behöva säga vad var det jag sa ännu en gång 😊
Ja han sket fullständigt i vad han gjorde! Helt öppet och desperat. Han visste/ville också att han skulle komma att åka in. Men det viktigaste just då i stunden va snabba cash och droger!

Så du vet alltså om att han gjorde detta ”bedrägeri” och använde pengarna han fick, för att lösa ett mindre parti, som han såklart själv använde upp! (Om jag förstod dig rätt?)
Vet du förresten vilka summor skulderna ligger på i Stockholm?
Självklart har han redan golat ner ngn! När det kommer till kritan är han en riktig jävla mes! Hoppas han har en riktigt kall och jävlig cell, där han kan ligga och skaka och svettas ut nästan 1 års ”rush”!

Vet du förresten om Alva riskerar ngt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in