2022-12-02, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
😂😂😂
Alex la upp en story på insta nyss med någon ex kriminell tiktokare med eget företag nyss, råkar även veta att företaget (prefab) riskerar konkurs när som helst pga att någon kund inte betalat sin faktura till dom, prefab snubben nämnde det på TikTok. Knappast en slump att han och Alex träffa på varandra halv tolv på natten.

Alex öppnar även videon genom att slöddra fram att dom är absolut inga hemlösa pundare bara att dom inte hunnit fadea sig 😂
Såg riktigt slirigt ut nu.... Fyfan vad sliten
Citera
2022-12-02, 00:02
Medlem
Asså förlåt men varför söker inte Alex hjälp för sitt missbruk? Han ser ju fan ut som en horsare nu. Ärligt talat å hans brud verkar typ l te bry sig ens... Weird 🥴
Citera
2022-12-02, 01:32
Medlem
Nån som vet vad han sysslar med? https://i.ibb.co/CQcWN6k/Screenshot-20221202-013033-Instagram.png
Citera
2022-12-02, 02:02
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Nån som vet vad han sysslar med? https://i.ibb.co/CQcWN6k/Screenshot-20221202-013033-Instagram.png
Tror han vill ha ut sin inkomst utan att kronofogden kan göra utmätning.

Jävligt luffigt att använda sin insta på det där sättet, han söker en snabb pay out sen ska Bonnie & Schlaf fly landet och forsätta sin dagdrivarlivsstil i Amsterdam.

En sak jag funderat på, kan det vara så att Alex är lyst? Jag får inte uppfattningen att han skött sin skyddstillsyn som jag antar han fortfarande har.
Citera
2022-12-02, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
😂😂😂
Alex la upp en story på insta nyss med någon ex kriminell tiktokare med eget företag nyss, råkar även veta att företaget (prefab) riskerar konkurs när som helst pga att någon kund inte betalat sin faktura till dom, prefab snubben nämnde det på TikTok. Knappast en slump att han och Alex träffa på varandra halv tolv på natten.

Alex öppnar även videon genom att slöddra fram att dom är absolut inga hemlösa pundare bara att dom inte hunnit fadea sig 😂
Undrar vad fan det är dom pysslar med, nyfikenheten är ett faktum haha 😂
Kan inte någon snacka lite skit med han och spåna lite? Haha

Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Jävligt luffigt att använda sin insta på det där sättet, han söker en snabb pay out sen ska Bonnie & Schlaf fly landet och forsätta sin dagdrivarlivsstil i Amsterdam.

En sak jag funderat på, kan det vara så att Alex är lyst? Jag får inte uppfattningen att han skött sin skyddstillsyn som jag antar han fortfarande har.

Tror det kan vara så här att eftersom han utåt skötte sig bra under det straffet han avtjänade när den gamla domen föll, så kan frivården ha gjort bedömningen att ingen eftervård krävdes eftersom det var en gammal grej som skedde under en anstalts vistelse.

Ack så fel dom hade isåfall!

Det med youtube lönen låter inte helt fel, det jag tänker på är då är, finns det dom summorna att plocka ut för han ? Har inte riktigt koll på vad man tjänar osv.

Känns rent spontant som det är för mycket cash att plocka ut om det nu är hans?
Kan ha helt jävla fel med.
Citera
2022-12-02, 08:30
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

En utmätning funkar inte så. Kronofogden tar pengarna direkt från där lönen ska komma ifrån innan dom når något konto. Det är inget Alex kan göra åt saken genom att byta konto osv då detta sköts mellan Kronofogden och löneutbetalaren utan honom.
Citera
2022-12-02, 08:32
Medlem
400k till den med Nordea företagskonto! Inget ”Hassleri” och man är ingen målvakt. Det har Alva lovat! 400k för 8h, ingen dålig deal . Svårt att se någon offra sitt bolag för dessa yra skojare
Citera
2022-12-02, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Hahahaha ja säger han som står i samma mjukisbyxor som han gjort senaste månaden! Den dräkten slår väl LV tröjan nu va? När han va efterlyst för mordet hade de iaf råd att ta in på hotell då och då. Nu har dem absolut ingenting! Det han har på sig är det enda han äger, har inte ens en väska är jag säker på! Sålt kamera utrustningen är jag också säker på dem gjort! Har han tagit tbx jackan av Anine? Alva verkar emellanåt byta kläder och sova nånstans. Antar det är väninnan i Gbg, där Alex säkerligen inte är välkommen! Alex och Alva är mycket farliga nu. De scammar vem som helst hur som helst. Allra helst svaga människor som är lite bakom flötet. Desperata. Dem har ingenting att förlora! Planen är att dra sen såklart. Men jag tror knappast hans hälsa klarar ett liv på flykt utomlands.
ja han har nog tagit tillbaka jackan, säkert guld kedjan som Karo hade också😂
Citat:
Ursprungligen postat av Sunesmamma1
Såg riktigt slirigt ut nu.... Fyfan vad sliten
ja alltså det här är typ för sjukt och kontigt för att man ska kunna ta in vad som händer!

Citat:
Asså förlåt men varför söker inte Alex hjälp för sitt missbruk? Han ser ju fan ut som en horsare nu. Ärligt talat å hans brud verkar typ l te bry sig ens... Weird 🥴
Missbruk? Nej Alex är nog en självutnämnd brukare bara 😂
Citat:
Alltså jag får vibbar av ett hackat konto med gamla bilder och Google translate, men det är nog tyvärr inte hackat
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo

Tror det kan vara så här att eftersom han utåt skötte sig bra under det straffet han avtjänade när den gamla domen föll, så kan frivården ha gjort bedömningen att ingen eftervård krävdes eftersom det var en gammal grej som skedde under en anstalts vistelse.

Det med youtube lönen låter inte helt fel, det jag tänker på är då är, finns det dom summorna att plocka ut för han ? Har inte riktigt koll på vad man tjänar osv.

Med youtube så tror jag det går att gå runt utmätningen, för en kanal kan ha mer än 1 person så tror att intjänade pengar kommer till kanalens konto oskattat sen tar man ut dom eftersom, därför många youtubers har en månadslön och därför många youtubers får problem med Skatteverket
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
400k till den med Nordea företagskonto! Inget ”Hassleri” och man är ingen målvakt. Det har Alva lovat! 400k för 8h, ingen dålig deal . Svårt att se någon offra sitt bolag för dessa yra skojare
Haha vem går på det, finns ingen människa som skulle ge någon 400k om det inte var någon hake 😂 men nog därför han träffa prefab för han är pågränsen till konkurs ändå
Citera
2022-12-02, 09:48
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
En utmätning funkar inte så. Kronofogden tar pengarna direkt från där lönen ska komma ifrån innan dom når något konto. Det är inget Alex kan göra åt saken genom att byta konto osv då detta sköts mellan Kronofogden och löneutbetalaren utan honom.

Jo men tror kanske det är lite annorlunda med stora amerikanska youtube. De betalar ju inte ut någon skattat lön på det sättet utan en ersättning man skall redovisa och skatta som lön i det land man bor. Om man inte sitter utomlands och sänder och tar in det i något bolag etc och eller skatteplanerar med utlandsbolag från egna bolaget på något vänster. Men i det här fallet tror jag KFM tar rubbet som kommer in på hans konto eller hälften om det är deras gemensamma/Alvas. Vad han och Alva än säger./hittar på Men han kan ju uppge vilket konto han vill till youtube för utbetalning om det är ett företagskonto och inte privat (tror det måste stå i deras namn om det är privat), iallafall lite kortsiktigt. Något sådant försöker han nog fixa till så de kan dra och schlajfa och göka horor i Amsterdam. Alva får säkert vara med och fönstershoppa tjej. Allt för att Alex skall få healing.

Prefab som de skall tömma? Finns 100st i Sverige, vet någon vilket Prefab kan vi kolla upp det.
Citera
2022-12-02, 09:52
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo

Han har knappast så mkt att plocka ut, han ljuger som vanligt för hans image är allt.
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Säker på det? Vet att han försöker komma undan att betala sina skadestånd som ligger hos kfm den luffaren, vad tror du annars att det kan röra sig om? Något typ av bedrägeri känns ju rätt självklart.
Citera
2022-12-02, 10:15
Medlem
Kaktusmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag trappade ner opiater med opiater ( morfin ) och Stesolid. Diazepam funkar för nedtrappning mot det, och mot kramp, dock inte alprazolam. ( Blå/Xanor )
Men det gäller väl vilken drog som helst förutom cannabis och alkohol. Ligger du på sky höga doser kan du dö om du slutar rakt av. Livsfarligt att gå Cold Turkey efter ett långt och tungt missbruk. Alkohol finns det medicin mot, men där får man även lugnande ( ex Stesolid ) och sömntabletter, om man har svår abstinens. På Beroendecentrum är de mer restriktiva än på Psyk. Min erfarenhet är att de kastar lugnande på en på avdelningarna på psyk.

Haha här har du en som behandlats för både alkohol, opiater och depression! Med varje tillhörande instans. Dock mår jag bra nu.

Haha tack för info! Jag har också behandlats för diverse, bla opiater men blev trappad med suboxone. Tycker morfin låter lite konstigt pga halveringstiden, men finns säkert en poäng! Jag fastnade ju på subben så det var ju ingen lyckad nedtrappning 😂

Citat:

Ja det undrar vi alla.... självinsikten verkar inte jättehög just nu...?
Citera
2022-12-02, 10:17
Medlem
Citat:

Kort o gott, han stänger ditt bankkonto permanent o du får någon tusenlapp som tack för att du åker dit för brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in