Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Alltså när folk är myndiga har de ju "rätt" att förstöra sitt liv. Om föräldrarna hämtar henne med våld kan hon anmäla dem för kidnappning. Vi vet inte om de har försökt. Men vi ser ju alla hur besatt hon är - tror någon här att hon skulle lyssna om de ber henne lämna Alex? Och för en ung person som kanske är ännu "ungdomligare" än sin ålder kan det hända att de lyssnar ännu mindre på föräldrarna "de förstår inte hur fin Alex är innerst inne".... Eller så har de inte ens försökt, vad vet vi!
Men tänk på att många anhöriga går under av oro över barn, syskon och föräldrar som missbrukar och/eller är i destruktiva relationer. Det går inte att "rädda" folk som inte vill rädda sig själva. Efter 18 gör man som man vill...
EDIIT:
Alltså, de kan kanske göra en "intervention", hämta och åka iväg någonstans och försöka tala henne till rätta men de kan ju inte hålla henne någonstans mot hennes vilja, om hon inte är typ psykotisk och får tvångsvård.... Och med hennes besatthet är det nog svårt.
Jo, jag förstår vad Du menar. Och Du har rätt, dom skulle behöva bryta några lagar för att få sin dotter på rätt köl.
Men seså - bryt dom! Innan deras dotter bryts! Det finns inga andra alternativ. Hon kommer tacka dom i sinom tid.
Jag skulle aldrig kunna stå på sidan om, och sluta upp i publiken, som har som största nöje - att betrakta och håna min dotter. Det är för mig helt sjukt.
Sen är jag självklart införstådd i att gemene man inte bryter lagar. Men kom igen - deras enda dotter ffs!