2017-03-09, 13:23
Medlem
sickDAPiMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Nä men jag har levt de jävla skita livet han lever, finns ingen heder eller samvete!

Då har du driftat i fel kretsar med fel folk. Jag känner till en hel del idioter, men dom hittar du överallt. Av 10 kriminella så är 1 bra. 9st är golbögar eller kompistjuvar. Det bevisas tydligt när man sitter på olika anstalter. Majoriteten är blattar men ungefär 10% är reko. Sen är det stor skillnad på vad du träffar för folk på klass.2 och klass.1. Jag får bara sitta på ettor och dom senaste gångerna så har över 90% varit bra gubbar.

Som sagt, drifta med fel folk så får du en skev bild av verkligheten!
Citera
2017-03-09, 13:53
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickDAPiMP
Då har du driftat i fel kretsar med fel folk. Jag känner till en hel del idioter, men dom hittar du överallt. Av 10 kriminella så är 1 bra. 9st är golbögar eller kompistjuvar. Det bevisas tydligt när man sitter på olika anstalter. Majoriteten är blattar men ungefär 10% är reko. Sen är det stor skillnad på vad du träffar för folk på klass.2 och klass.1. Jag får bara sitta på ettor och dom senaste gångerna så har över 90% varit bra gubbar.

Som sagt, drifta med fel folk så får du en skev bild av verkligheten!

Ja de har ju verkligen lyckats, du har suttit, det har inte jag.

Sluta glorifiera kriminalitet, det är bara löjligt.
Misslyckade kriminella åker fast, med eller utan idioter som man jobbar med.

Alex är då ett klassiskt exempel på en misslyckad kriminell, lika så är du.
Citera
2017-03-17, 02:56
Medlem
Ghurps avatar
någon släktskap med Landing Ceesay R&White från fiskis som någon misstog var alex ceesay?
Citera
2017-03-23, 21:45
Medlem
sickDAPiMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Ja de har ju verkligen lyckats, du har suttit, det har inte jag.

Sluta glorifiera kriminalitet, det är bara löjligt.
Misslyckade kriminella åker fast, med eller utan idioter som man jobbar med.

Alex är då ett klassiskt exempel på en misslyckad kriminell, lika så är du.

Din aggressiva hållning speglar din personlighet som en öppen bok. Du dömer ut människor, inkl. mig utan att egentligen ha någon kunskap eller information om personen innan han/hon blir dömd. Det speglar låg intelligens och något slags trauma som fortfarande spökar om nätterna. Sluta spela din pajas. Har du åsikter och kan sitta och sprida dom som cancer på flashback så tycker jag att du hör av dig till mig och säger det till mitt ansikte och inte via internet.

Men som sagt, du är på en lägre nivå intellektuellt och det gör dig ointressant men ändå måste jag säga det här. Du dömer mig, kan du skriva mitt för och efternamn och har kollat upp mig så är det en annan sak. Men sitter du och suger åt dig "information" med andrahandsuppgifter och verkar sy ihop hela säcken med lite vad du vill, bara det är något aggressivt som du kan spy ut så verkar det inte spela någon roll, när du helt uppenbarligen varken har koll på mig eller Alex.

Say my name!
Senast redigerad av sickDAPiMP 2017-03-23 kl. 21:45. Anledning: ditt --> din
Citera
2017-03-24, 02:15
Medlem
Någon som tror han kommer livnära sig på musiken eller fortsätta som kriminell?
Citera
2017-03-24, 09:26
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Din aggressiva hållning speglar din personlighet som en öppen bok. Du dömer ut människor, inkl. mig utan att egentligen ha någon kunskap eller information om personen innan han/hon blir dömd. Det speglar låg intelligens och något slags trauma som fortfarande spökar om nätterna. Sluta spela din pajas. Har du åsikter och kan sitta och sprida dom som cancer på flashback så tycker jag att du hör av dig till mig och säger det till mitt ansikte och inte via internet.

Men som sagt, du är på en lägre nivå intellektuellt och det gör dig ointressant men ändå måste jag säga det här. Du dömer mig, kan du skriva mitt för och efternamn och har kollat upp mig så är det en annan sak. Men sitter du och suger åt dig "information" med andrahandsuppgifter och verkar sy ihop hela säcken med lite vad du vill, bara det är något aggressivt som du kan spy ut så verkar det inte spela någon roll, när du helt uppenbarligen varken har koll på mig eller Alex.

Say my name!

bla bla bla

Nä jag har varken koll på dig eller Alex, men det finna 100 tals som er.
Citera
2017-03-25, 00:17
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
när du helt uppenbarligen varken har koll på mig eller Alex.

Say my name!

du som känner honom. är han släkt med landing ceesay som alex misstogs vara i början av denna tråd?
är ju ingen farlig information att dela med sig av.. hade varit schysst å veta!
Citera
2017-10-03, 11:42
Medlem
Blahfackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PEVCE
Snart lyssnar hela sverige på honom

Att någon är kriminell betyder inte att denne är en dålig person i grunden, men att det är en belastning för samhället går inte att förneka.
Vad innebär att en person är dålig i grunden? Dessa förortsgangstrar låter sin girighet gå över andra människors välbefinnande. Av texterna att döma är det samhällets fel att de inte har råd med lyx, därför ska andra människor betala.
Senast redigerad av Blahfacks 2017-10-03 kl. 12:36.
Citera
2017-10-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
Någon som tror han kommer livnära sig på musiken eller fortsätta som kriminell?
Fortsätta som kriminell man kan inte som svensk artist och underground rappare leva på sin musik.
Citera
2017-10-03, 11:51
Medlem
Blahfackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23strawberry
Fortsätta som kriminell man kan inte som svensk artist och underground rappare leva på sin musik.
Nä just det, för det är en nödvändighet att kunna bränna 50 lök på krogen och köra den nyaste Audin.
Senast redigerad av Blahfacks 2017-10-03 kl. 12:36.
Citera
2017-10-12, 05:42
Medlem
PEVCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blahfacks
Vad innebär att en person är dålig i grunden? Dessa förortsgangstrar låter sin girighet gå över andra människors välbefinnande. Av texterna att döma är det samhällets fel att de inte har råd med lyx, därför ska andra människor betala.

Vet inte hur man ska definiera det riktigt. Tänker mer generellt att de flesta har en underliggande moral och omtanke för andra ändå, även om man i vissa situationer sätter sitt eget välbefinnande först eller behandlar andra illa. Med det sagt menar jag inte att kriminalitet är försvarbart, som sagt är det en börda för samhället.

Kanske inte har hört all hans musik men tyckte han stack ut lite från den generiska förortsrapen, lite känsla.
Citera
2017-10-15, 02:54
Medlem
Citat:
Folk förändras när dom blir äldre. Det jag pratar om är en nästan tio år gammal dom.

För tio år sedan var Alexander 15 år, fick han en dom då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in