Sammanfattning av videon ifall det är någon som inte vill sponsra Alex och kolla på den:
Vilken skräll, han skyller
ALLT på Alva såklart. Han började videon med att säga "
jag lovade Alva att inte smutskasta henne i den här videon, så det ska jag inte göra.."
2 min senare: Kallar henne mytoman..
Anledningar från Alex till att han dumpade Alva (allt var hennes fel, han har inte gjort något fel..):
x Hon är mytoman, ljuger tydligen om småsaker som gör Alex psykad (
t.ex kunde hon ljuga när han frågade om hon kissat eller bajsat, om hon ljög så kunde Alex tydligen bli psykad....)
x Hon är för sällskapssjuk och frågar för mycket frågor/visar intresse.
x Hon smutsar ner för mycket hemma
(tydligen fick Alex boka städfirma som fick gå in med gasmask, och detta ledde till att Alex fick stress och ville knarka 
)
x Han älskar henne inte längre och tappat tilliten säger han.
Han avslutar videon med att säga argt att vi tittare är små fjortonåringar som inte kommit någonstans i livet, att vi ska sluta smutskasta honom och sluta säga att han är en dålig muslim, buuuhu.
Han säger att han hoppas tittarna fortfarande älskar honom, för han är ju så charmig och svår att hata???? OJ om han visste hahah.
Han har gjort sitt största misstag i livet - han dumpade Alva. Den enda som troligtvis faktiskt älskade Alex på riktigt
Han låter som om han käkat piller i en masspillerpsykos i minst en vecka och sedan försökt dra 1g ladd för att inte se så jävla skev ut i ansiktet, och för att inte sluddra lika mycket. Det går sådär...