2022-08-11, 02:56
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Skönt du förstår vad jag förstår Libra!
Ja, som sagt, många av dessa typer försöker leva på, och rättfärdiga sina handlingar och hänvisar till diagnoser och störningar. Sen tycker dem att det är coolt att de haft det så tufft pga av att de har en annorlunda hjärna än majoritet, knas uppväxt hit o dit!
Självklart har de flesta med ovanstående det jätte tufft, inte det jag menar.
Men i detta fall tror jag enbart det handlar om en hjärndöd hjärna, mindervärdeskomplex och låg självkänsla, inget annat! Ibland finns det ingen förklaring till att en människa bara helt enkelt är dum i huvudet!

Den sista meningen! Ibland är det inte svårare än så.

Så vad tror ni allihop? Kommer de återgå till sina vanliga videos nu som innan fängelset eller är det över och bara nedåtgående nu?
Och albumet? Floppar det?
Citera
2022-08-11, 03:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

Så vad tror ni allihop? Kommer de återgå till sina vanliga videos nu som innan fängelset eller är det över och bara nedåtgående nu?

Senast redigerad av sweetcrypto 2022-08-11 kl. 03:26.
Citera
2022-08-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Hörde i någon intervju med han hos reallokal att han tydligen ska ha l”hotat till sig”ett 4 plats säte på tunnelbanan, då av mindre killar och för att visa hur tuff han var framför bruden han hade med sig.

Sagt något i stil med ”Detta är mitt 4 säte tagga ” på ett hotfullt sätt..

Definitionen av en tvättäkta gangster.😂

En gangster som åker tunnelbana 😂😂😂
Citera
2022-08-11, 09:50
Medlem
Citat:
...
Verkar tyvärr inte så. Har väl skrämts och hotats enormt till att bara ge upp bostaden.
Så lågt och smutsigt, även andra i den världen ser ner på dem kan jag garantera.

Hoppas folk kan träda fram och anmäla nu i efterhand! Eller iallafall komma ut med sanningen. De förtjänar verkligen inte sina tittare. Skamfläckar som låtsas vara maskrosbarn som vänt sina liv. Ett hån mot dem som verkligen gjort den resan.

Usch! Droger förädlar inte personligheten direkt...
Ja, att ta andras bostad är riktigt djävligt.

Alltså, jag vill egentligen inte vara någon Siewert Öholm som tjatar om "dåliga förebilder för ungdomen". Tycker inte man kan kräva att alla ska ha ett moraliskt uppbyggligt budskap. Men det är verkligen dynga de förmedlar. Förutom brotts- och drogromantiken så är det materialism - att löjliga överprisade märkekläder är något att sträva efter. (En T-shirt är en Tshirt).
Djävla "ride or die"- ideal. Att tjejer ska vara lojala och stötta sin kriminella narkoman no matter what och gå helt upp i hans liv i stället för att bygga upp något själv. Och så sitter de dumma barnen och kommenterar att hon måste stötta honom "ni är så starka tillsammans" etc. "Man kan väl inte lämna någon när de har det som svårast1".

Romantisering av fängelse och muck och allt det där.

Hyckleri - och så lägg på lite religiöst trams på det.

Jag vill faktiskt inte önska olycka på någon. Jag hoppas de blir rena och hittar någon försörjning men helst inte att de ska lyckas bygga vidare på den där Youtubekanalen. De bidrar nog lika mycket till att romantisera skiten som att uppmuntra folk som vill reda upp sitt liv.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-08-11 kl. 09:54.
Citera
2022-08-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Usch! Droger förädlar inte personligheten direkt...
Ja, att ta andras bostad är riktigt djävligt.

Alltså, jag vill egentligen inte vara någon Siewert Öholm som tjatar om "dåliga förebilder för ungdomen". Tycker inte man kan kräva att alla ska ha ett moraliskt uppbyggligt budskap. Men det är verkligen dynga de förmedlar. Förutom brotts- och drogromantiken så är det materialism - att löjliga överprisade märkekläder är något att sträva efter. (En T-shirt är en Tshirt).
Djävla "ride or die"- ideal. Att tjejer ska vara lojala och stötta sin kriminella narkoman no matter what och gå helt upp i hans liv i stället för att bygga upp något själv. Och så sitter de dumma barnen och kommenterar att hon måste stötta honom "ni är så starka tillsammans" etc. "Man kan väl inte lämna någon när de har det som svårast1".

Romantisering av fängelse och muck och allt det där.

Hyckleri - och så lägg på lite religiöst trams på det.

Jag vill faktiskt inte önska olycka på någon. Jag hoppas de blir rena och hittar någon försörjning men helst inte att de ska lyckas bygga vidare på den där Youtubekanalen. De bidrar nog lika mycket till att romantisera skiten som att uppmuntra folk som vill reda upp sitt liv.
Nej de ska absolut inte tjäna pengar på barn! Borde vara 18 års gräns på deras kanal och Instagram! Och då blir det = automatiskt inga följare! Ingen vuxen människa respekterar denna skit!
Citera
2022-08-11, 11:29
Medlem
Citat:

Allt kommer floppa tack Gud! Ingen har förtroende för Alex längre, han har liksom inte bara gjort bort sig på ett sätt.

För övrigt såg Alva riktigt fräsch ut i senaste videon, och hon är duktig på att spela in! Hon är en helt annan människa när han inte är med, totalt annorlunda! Hoppas hon kan hitta tbx till sig själv! För med honom är hon totalt nollställd utan personlighet.
Jag tror ju inte hon är genom ond, som han är. Hon har en chans i livet! Man ser på kommentarer på Youtube nu att alla hejar på Alva och känner för henne! Vågen har vänt över till hennes "fördel" , hoppas hon känner det, och tar vara på det!
Citera
2022-08-11, 12:56
Medlem
Citat:
Nej de ska absolut inte tjäna pengar på barn! Borde vara 18 års gräns på deras kanal och Instagram! Och då blir det = automatiskt inga följare! Ingen vuxen människa respekterar denna skit!

Det är ju dubbelmoral för ens egen del då man har kollat på en del av deras content. Vi i denna tråd bidrar ju till deras views... Så visst finns något slags intressefaktor annars skulle inte vi heller kolla. Vi kollar och så kommenterar hur tråkigt det här haha.
Man kan ju förstå att youtube är ett sätt som känns naturligt att hitta en laglig inkomst, som inte kräver massa utbildning, i o m att han, och nu även Alva har ett visst kändisskap.

Samtidigt, innehåll som bygger på att man använder sitt eget liv kan nog bli ganska destruktivt och stressande i längden.

(Familjekanaler slutar väl oftast med elände när de får slut med contentidéer och börjar med fejkpranks, exploatering av sina barn och scammar sina följare). Tror inte det är något bra upplägg om man försöker bli ren, att känna krav på att det ska hända något "spännande" och prata om den gamla livsstilen som man ska komma ifrån.

Om de ska jobba med Youtube vore det nog bättre att hitta någon annan nisch - musik, komedi och skojiga klipp, samhälle och politik, eller intervjuer (fast inte bara kriminella minnen) eller vad de nu kan ha tillräckligt intresse för...
Citera
2022-08-11, 14:37
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det är ju dubbelmoral för ens egen del då man har kollat på en del av deras content. Vi i denna tråd bidrar ju till deras views... Så visst finns något slags intressefaktor annars skulle inte vi heller kolla. Vi kollar och så kommenterar hur tråkigt det här haha.
Man kan ju förstå att youtube är ett sätt som känns naturligt att hitta en laglig inkomst, som inte kräver massa utbildning, i o m att han, och nu även Alva har ett visst kändisskap.

Samtidigt, innehåll som bygger på att man använder sitt eget liv kan nog bli ganska destruktivt och stressande i längden.

(Familjekanaler slutar väl oftast med elände när de får slut med contentidéer och börjar med fejkpranks, exploatering av sina barn och scammar sina följare). Tror inte det är något bra upplägg om man försöker bli ren, att känna krav på att det ska hända något "spännande" och prata om den gamla livsstilen som man ska komma ifrån.

Om de ska jobba med Youtube vore det nog bättre att hitta någon annan nisch - musik, komedi och skojiga klipp, samhälle och politik, eller intervjuer (fast inte bara kriminella minnen) eller vad de nu kan ha tillräckligt intresse för...

Nu har orten släppt en dokumentär med namnet "Hur Sveriges farligaste gangster vände sitt liv (Alex Ceesay dokumentär)" på youtube

https://youtu.be/9SAiQLHLxuw
Citera
2022-08-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Nu har orten släppt en dokumentär med namnet "Hur Sveriges farligaste gangster vände sitt liv (Alex Ceesay dokumentär)" på youtube

https://youtu.be/9SAiQLHLxuw

Hahah, hela videon är ju bara patetisk
Citera
2022-08-11, 17:45
Avslutad
Citat:
Ja exakt, dem sitter o garvar åt det också när de återberättar
Fruktansvärt
Vilken video?
Citera
2022-08-11, 17:49
Avslutad
Citat:
Ja det är så lågt och fegt att jag inte ens fattar hur de kan skryta om det. Inte ens vett nog nu i efterhand att skämmas för det.

Sådana töntar som Alex Sleezay måste alltid hävda sig. Hans ego måste matas dagligen. Jätte"gangster" Bara småbarn som tycker han är cool..

Verkar tyvärr inte så. Har väl skrämts och hotats enormt till att bara ge upp bostaden.
Så lågt och smutsigt, även andra i den världen ser ner på dem kan jag garantera.

Hoppas folk kan träda fram och anmäla nu i efterhand! Eller iallafall komma ut med sanningen. De förtjänar verkligen inte sina tittare. Skamfläckar som låtsas vara maskrosbarn som vänt sina liv. Ett hån mot dem som verkligen gjort den resan.

Gämför aldrig ceesay med big sleeze det är två helt olika karaktärer med helt olika bakgrund ..
Citera
2022-08-11, 18:16
Medlem
Indos avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ITmIjMZOl7Q [Senaste videon från deras kanal]
Kolla vid 12:35 hur genuint ledsen Alva ser ut när alex blir sådär glad över några semlor och inte alls över presenterna hon gav honom, Hahaha så sorgligt..

För övrigt tycker jag Alex (aktiv) är sjukt underhållande men jag hade nog inte orkat med många nätters race med honom och då sticker jag inte under stol med mitt missbruk och hur spårad jag kan vara, sitter för tillfället inlåst på LVM vilket förklarar en del...

/Indo 💫
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in