Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-05, 23:00
  #337
Medlem
snedtrippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Åtal för penningtvätt som efterdyning:

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6811782

Är det alltså fyra "nya" personer som åtalas, alltså inte de som dömdes för narkotikabrott? Vilka rör det sig om då, släktingar, vänner eller helt enkelt affärsbekanta?

Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Någon av deras målvakter som stod för bankkonto borde ju vara med av dom fyra eller?
Kan det även finnas fup på detta?


Ja det låter som om det mycket väl skulle kunna vara målvakt(er).
Yes, de finns nämnda i i FUP både maskat och omaskat.
Citera
2017-11-09, 09:23
  #338
Medlem
Expressen tar upp fallet:
Citat:
De två bröderna från Uppsala skaffade fram knarket och tog emot beställningar, enligt åklagaren.

Föräldrarna i en småbarnsfamilj paketerade varorna och postade dem till kunderna.

På mindre än ett år sålde det olagliga internetapoteket narkotika för nästan åtta miljoner kronor.

Tre ur kärnan har dömts till fängelse – och för storebrodern väntar nu en ny rättegång efter att han friats i tingsrätten.

[...]

I tingsrätten friades den äldre brodern för narkotikabrott men han dömdes för vapenbrott efter att man hittat en pistol i samband med en husrannsakan.

Den friande knarkdomen överklagades – men när fallet togs upp i hovrätten fick man skjuta upp förhandlingen mot honom eftersom han inte hade gått att nå.

– Han var inte där första dagen och då beslutades att de skulle avskilja målet. Sedan var han där alla andra dagar och satt som åhörare, så han var kanske inte så svår att få tag på ändå, säger åklagare Pontus Melander.

Tid för ny rättegång är ännu inte satt. Antingen blir det i slutet av året eller i början av 2018.

– Jag anser att han har haft en ledande roll i den här narkotikahandeln. Vi får se vad hovrätten säger om den saken, säger åklagaren.
https://www.expressen.se/nyheter/bro...gd-av-polisen/

För mycket att citera, ni får läsa själva.
Citera
2017-11-22, 14:16
  #339
Medlem
Truedetective2s avatar
Idag blev jag kallad till rättegång för köp. I mitten på januari.
Fler kallade?
Citera
2017-11-22, 14:41
  #340
Medlem
joddla35s avatar
Hur såg det ut för dig? Nekade du i förhöret?
Citera
2017-11-22, 15:09
  #341
Medlem
Truedetective2s avatar
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av joddla35
Hur såg det ut för dig? Nekade du i förhöret?
Citera
2017-11-22, 15:36
  #342
Medlem
Truedetective2s avatar
Nån som valde föreläggande som vill dela med sig av sin berättelse ?
Citera
2017-11-22, 18:20
  #343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Åtal för penningtvätt som efterdyning:

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6811782

Är det alltså fyra "nya" personer som åtalas, alltså inte de som dömdes för narkotikabrott? Vilka rör det sig om då, släktingar, vänner eller helt enkelt affärsbekanta?
Har dom blivit straffade eller frikända än?
Citera
2017-11-22, 18:23
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truedetective2
Idag blev jag kallad till rättegång för köp. I mitten på januari.
Fler kallade?
Hade ditt namn kommit upp när dom rotade i postlådor eller mail konversationer, banköverföring?
Citera
2017-11-22, 18:32
  #345
Medlem
Truedetective2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Hade ditt namn kommit upp när dom rotade i postlådor eller mail konversationer, banköverföring?

När dom rotade i postlådor.
Citera
2017-11-24, 11:16
  #346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truedetective2
Idag blev jag kallad till rättegång för köp. I mitten på januari.
Fler kallade?
Jag har också fått tid för rättegång i slutet av januari
Citera
2017-11-24, 15:35
  #347
Medlem
Undrar vad en rättegång mot enskilda köpare kostar samhället egentligen, känns som slöseri med skattepengar.
Om nån blir straffad kan det ju bara handla om böter antar jag om det enbart gäller piller.
Bevisningen dom har känns sådär också då vem som helst kan beställa i annans namn ju.
Det är väl eventuellt banköverföringar/bitcoin dom kan ha bevisning.
Ska bli intressant att följa tråden och se vad för straff det kan bli om det nu blir något.
Citera
2017-11-24, 18:44
  #348
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truedetective2
Idag blev jag kallad till rättegång för köp. I mitten på januari.
Fler kallade?
Japp, jag med, i januari.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback