2017-02-02, 08:44
Medlem
Joosas avatar
I helgen hade Trump enligt uppgift timmeslånga telefonsamtal med Angela Merkel, François Hollande samt med Putin. Ingen av dessa behärskar engelska särskilt väl så min fråga är helt enkelt hur samtalen går till rent praktiskt? Sitter man med tolkar bredvid sig?
Citera
2017-02-02, 08:46
Bannlyst
Har hört att de använder sig av specialtillverkade manicker som översätter något omedelbart efter att det sagts, som i Snowpiercer: https://zoldike.files.wordpress.com/2014/08/kang-ho-song-snowpiercer.jpg
Citera
2017-02-02, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Sitter man med tolkar bredvid sig?

Ja.

När Trump snackar med Ängeln har han en amerikan/ska tolk som har både tyska och engelska som modersmål, som översätter till engelska åt Trump.

Samma sak med de andra, fast med annan tolk då.

Men Putin pratar faktiskt flytande engelska.
Citera
2017-02-02, 12:32
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
Ja.

När Trump snackar med Ängeln har han en amerikan/ska tolk som har både tyska och engelska som modersmål, som översätter till engelska åt Trump.

Samma sak med de andra, fast med annan tolk då.

Men Putin pratar faktiskt flytande engelska.

Gör han? Det visste jag inte, däremot att han pratar tyska efter sina KGB-år i Berlin.
Citera
2019-05-26, 10:55
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Gör han? Det visste jag inte, däremot att han pratar tyska efter sina KGB-år i Berlin.

Putin skäms över sitt engelska uttal, så han pratar ogärna det. Lite smågulligt för att vara en semidiktator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in