2022-11-12, 21:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag har inte märkt av någon svärta i deras produktioner & då har jag sätt nästan allt med Krister, vad ska jag leta efter? för att se mörkret

Syns kanske framförallt i Bröstsim & Gubbsjuka från 1999 där Claesson spelar grosshandlare Thor "Tosse-Ponken" Modin, där finns ett mörker vi sällan sett på svenska scener.
Senast redigerad av Dofterna 2022-11-12 kl. 21:53.
Citera
2022-11-12, 21:58
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Syns kanske framförallt i Bröstsim & Gubbsjuka från 1999 där Claesson spelar grosshandlare Thor "Tosse-Ponken" Modin, där finns ett mörker vi sällan sett på svenska scener.
Fast den pjäsen var ju skriven av Åke Cato inte av Krister

Nämn några minnesvärda svarta scener därifrån? (jag kommer minnas)
Citera
2022-11-12, 22:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Fast den pjäsen var ju skriven av Åke Cato inte av Krister

Nämn några minnesvärda svarta scener därifrån? (jag kommer minnas)

Åke Cato visste vad svärta var!
Tänker framförallt på när han tar sin andra sup, det är tydligt att här har vi en man som brottas med sina demoner.
Citera
2023-12-14, 08:27
Medlem
Håller de på än idag?
Citera
2023-12-14, 16:01
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Håller de på än idag?

Jag undrade av någon anledning samma sak. De känns som såna där som håller på för evigt men rätt länge sen de la ner själva S&K-grejen.

Citat:
Krister Classon tackade för sig 2011. Då hade han gjort sitt som underhållare. Åtminstone som regissör och skådespelare. Under 2022 har han hyllat favoritbandet Beatles med sitt band med en omfattande Sverigeturné. Nu är också det över.

Nu är det också dags för hans radarpartner att tacka för sig.

Det var just genom musiken som han träffade Stefan Gerhardsson i början på 80-talet. Väl på scen tillsammans utvecklades mellansnacket till humor och plötsligt stod duon för en ny karriär som komiker. I det svenska folkhemmet på 90-talet gjorde de succé, som sedan fortsatt med roller i uppsättningar på friluftsteatern Vallarna i Falkenberg.

https://www.mitti.se/nyheter/liseber...115.47f3c07586

Tycker man ser de fortfarande på TV rätt ofta, eller så inbillar jag mig det. Känns som de ofta är på TV tidiga eftermiddagar på helgerna. Så tråkiga så klockorna stannar och blommorna vissnar är de i alla fall.
Citera
2024-03-14, 16:27
Medlem
Limma skinkbits avatar
Full fräs gillade jag. Blandade sketcher, nåt tramsigt sångnummer, ett par monologer och lite drift med publiken. Perfekt!
Farser har jag svårare för, och särskilt buskisfarser som tydligen alltid ska utspela sig i nån slags diffus dåtid på landet. Överspel, fula tänder, talfel, dialekter, fula kläder, direktörskor, drängar, pigor, hembiträden, landsfiskaler, försupna präster, försupna bönder, försupna allt möjligt i en enda salig röra... Nä.
Citera
2024-08-14, 11:51
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag undrade av någon anledning samma sak. De känns som såna där som håller på för evigt men rätt länge sen de la ner själva S&K-grejen.

https://www.mitti.se/nyheter/liseber...115.47f3c07586

Tycker man ser de fortfarande på TV rätt ofta, eller så inbillar jag mig det. Känns som de ofta är på TV tidiga eftermiddagar på helgerna. Så tråkiga så klockorna stannar och blommorna vissnar är de i alla fall.
Menar du föreställningar på Vallarna? Sådana görs nya varje år men de har inget med dessa herrar att göra mer än att Stefan varit med som skådis i vissa. Det är stor skillnad i kvalitet på de flesta av dessa nya och på de från 90-talet och tidigt 00-tal där Krister styrde mer, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in