Citat:
Ursprungligen postat av
thaiman
1:det var ju för att komma ifrån fattigdom hon ägnade sig åt detta.
Säkert, men med din logik så skulle var och varannan invandrare starta upp bordeller men det gör dom inte. Alltså snackar du skit. Bordellmamman hade kunnat gå på SFI och sen skaffa sig en utbildning som så många andra invandrarkvinnor från Asien, jag känner en thailändska förresten som arbetar inom sjukvården och en tjej från Kina som är IT-konsult.
Citat:
Ursprungligen postat av
thaiman
2: på MCD får man inte ihop till familjeförsörjningen
Det går alldeles utmärkt men lönen räcker inte till förhållandevis dyra märkesväskor och klockor. Alla människor har ett val här i livet men vissa väljer helt uppenbart fel stig.
Citat:
Ursprungligen postat av
thaiman
3: jag " hyllar" inte brottslig verksamhet
Nej, men du vill förminska allvarlig brottslighet som grovt koppleri faktiskt utgör.
Citat:
Ursprungligen postat av
thaiman
4: och klockorna som inte alls var särskilt dyra, kan inte de ha varit gåvor?
Den förklaringen håller inte ihop, samtidigt som hon var "fattig" så får hon helt plötsligt en massa märkesklockor, märkesväskor och blingbling kastade över sig utan synlig anledning, vad skulle föranleda denna oerhörda givmildhet från vem eller vilka? Ställ allt detta i relation till bokföringsfusket i halvmiljonklassen.
Citat:
Ursprungligen postat av
thaiman
Ja hon är dömd vilket jag förstår att du njuter av, men min poäng var att man kan känna empati för en människa även om denna har knullat ihop några tusen om man vet vem det är.
Men nu var det väl massöserna som knullade ihop många hundratusentals kronor, bordellmamman är dömd för grovt koppleri. Men du att även hon tog hand om kunderna och erbjöd "extra" vid hög arbetsbelastning och många salongsbesökare? Alla får självklart känna empati för vem som helst men det förminskar inte den brottsliga gärningen som de kriminella gjort sig skyldiga till.
Mvh/Lawn