2017-10-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Käre clanton
Denne " man" är så fullständigt fixerad vid detta ämne att han utan svårighet skulle kunna ägna ytterligare 6000 inlägg bar åt detta ämne. Då det visar sig att allt han säger är upprepningar och inget annat.
Någon empati för folk som är uppvuxna i misär och fattigdom har han inte ägnat en tanke, likaså att denna tjej är mor till två barn som i högsta grad är beroende av sin mor, sådan tankar existerar inte då detta i hans värld handlar om grovt koppleri och skattefusk.

Men som tur är har hon väldigt många vänner, bl.a. mig som tänker hälsa på henne så fort det är görligt och försöka ge lite tröst i allt elände.
Så, sammanfattningsvis tycker jag att vi ignorerar denna så full av åderförkalk löjliga människa
Ja du har naturligtvis rätt.
Det roliga i sammanhanget är att han tror att detta gör någon skillnad och att staten blir rikare av detta.På fullaste allvar tror han att de uppskattade pengarna snällt kommer att betalas.
Citera
2017-10-30, 03:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Käre clanton
Denne " man" är så fullständigt fixerad vid detta ämne att han utan svårighet skulle kunna ägna ytterligare 6000 inlägg bar åt detta ämne. Då det visar sig att allt han säger är upprepningar och inget annat.
Någon empati för folk som är uppvuxna i misär och fattigdom har han inte ägnat en tanke, likaså att denna tjej är mor till två barn som i högsta grad är beroende av sin mor, sådan tankar existerar inte då detta i hans värld handlar om grovt koppleri och skattefusk.

Konsekvenserna av att organisera en bordell skulle hon ha tänkt på innan hon började ägna sig åt bordellverksamhet, hon hade exempelvis kunnat steka hamburgare på Mc Donalds eller jobba som städare men det var snabba pengar i en olaglig bransch som lockade och du verkar på nåt sätt hylla hennes "livsstil". Du kan knappast förebrå någon skribent för att denne har invändningar mot denna systematiska brottsliga verksamhet som bla har gjort det möjligt att införskaffa många klockor och handväskor, det handlar alltså inte om någon stackars utblottad småbarnsmor som försökt skaffa mat för dagen, vem i helvete försöker du lura?

Hon är fortfarande dömd för grovt koppleri hur motsträvig du än må vara och man kan alltid hoppas att den fd "bordellmamman" lärt sig en läxa nu, dvs det lönar sig inte att driva illegala bordeller!
Citera
2017-10-30, 06:53
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Konsekvenserna av att organisera en bordell skulle hon ha tänkt på innan hon började ägna sig åt bordellverksamhet, hon hade exempelvis kunnat steka hamburgare på Mc Donalds eller jobba som städare men det var snabba pengar i en olaglig bransch som lockade och du verkar på nåt sätt hylla hennes "livsstil". Du kan knappast förebrå någon skribent för att denne har invändningar mot denna systematiska brottsliga verksamhet som bla har gjort det möjligt att införskaffa många klockor och handväskor, det handlar alltså inte om någon stackars utblottad småbarnsmor som försökt skaffa mat för dagen, vem i helvete försöker du lura?

Hon är fortfarande dömd för grovt koppleri hur motsträvig du än må vara och man kan alltid hoppas att den fd "bordellmamman" lärt sig en läxa nu, dvs det lönar sig inte att driva illegala bordeller!

Du är dummare än tåget
1:det var ju för att komma ifrån fattigdom hon ägnade sig åt detta.
2: på MCD får man inte ihop till familjeförsörjningen
3: jag " hyllar" inte brottslig verksamhet
4: och klockorna som inte alls var särskilt dyra, kan inte de ha varit gåvor?
Ja hon är dömd vilket jag förstår att du njuter av, men min poäng var att man kan känna empati för en människa även om denna har knullat ihop några tusen om man vet vem det är.
Men fortsätt du att harva på i dina hjulspår, ingen tar dig ändå på allvar.
Citera
2017-10-30, 12:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
1:det var ju för att komma ifrån fattigdom hon ägnade sig åt detta.

Säkert, men med din logik så skulle var och varannan invandrare starta upp bordeller men det gör dom inte. Alltså snackar du skit. Bordellmamman hade kunnat gå på SFI och sen skaffa sig en utbildning som så många andra invandrarkvinnor från Asien, jag känner en thailändska förresten som arbetar inom sjukvården och en tjej från Kina som är IT-konsult.

Citat:
2: på MCD får man inte ihop till familjeförsörjningen

Det går alldeles utmärkt men lönen räcker inte till förhållandevis dyra märkesväskor och klockor. Alla människor har ett val här i livet men vissa väljer helt uppenbart fel stig.

Citat:
3: jag " hyllar" inte brottslig verksamhet

Nej, men du vill förminska allvarlig brottslighet som grovt koppleri faktiskt utgör.

Citat:
4: och klockorna som inte alls var särskilt dyra, kan inte de ha varit gåvor?

Den förklaringen håller inte ihop, samtidigt som hon var "fattig" så får hon helt plötsligt en massa märkesklockor, märkesväskor och blingbling kastade över sig utan synlig anledning, vad skulle föranleda denna oerhörda givmildhet från vem eller vilka? Ställ allt detta i relation till bokföringsfusket i halvmiljonklassen.

Citat:
Ja hon är dömd vilket jag förstår att du njuter av, men min poäng var att man kan känna empati för en människa även om denna har knullat ihop några tusen om man vet vem det är.

Men nu var det väl massöserna som knullade ihop många hundratusentals kronor, bordellmamman är dömd för grovt koppleri. Men du att även hon tog hand om kunderna och erbjöd "extra" vid hög arbetsbelastning och många salongsbesökare? Alla får självklart känna empati för vem som helst men det förminskar inte den brottsliga gärningen som de kriminella gjort sig skyldiga till.

Mvh/Lawn
Citera
2018-01-09, 10:04
Medlem
Jag har letat och kan inte hitta FUP eller dom i detta fall. Är det någon som kan hjälpa mig
Citera
2018-01-09, 11:28
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filler67
Jag har letat och kan inte hitta FUP eller dom i detta fall. Är det någon som kan hjälpa mig
dom https://minfil.org/Y3t0w8dfbf/HRS_B_2017_5872_R_ORG.pdf
Citera
2018-03-07, 14:46
Avstängd
thaimans avatar
Någon som vet om damen är frisläppt ännu?
Citera
2018-03-07, 17:57
Medlem
kaks avatar
Citat:
Någon som vet om damen är frisläppt ännu?
Då hon dömdes till 2,5 år lär hon väl sitta inne fortfarande.
Med villkorlig frigivning efter två tredjedelar av strafftiden borde hon komma ut 17:e september i år.
Stor fest på Tigern?
Citera
2018-03-11, 08:45
Medlem
Har sett henne ute redan, troligen permission?
Citera
2018-05-07, 02:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Då hon dömdes till 2,5 år lär hon väl sitta inne fortfarande.
Med villkorlig frigivning efter två tredjedelar av strafftiden borde hon komma ut 17:e september i år.
Stor fest på Tigern?

Hon är troligtvis rökt inom thaimassagebranschen och den forna karriären som mamasan med ett stall av hårt arbetande flickor tillhör nog det förgångna så vad finns det att fira? Att en bordellmamma och dömd kriminell släpps fri?
Citera
2018-05-07, 07:26
Medlem
fanrik.stals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon är troligtvis rökt inom thaimassagebranschen och den forna karriären som mamasan med ett stall av hårt arbetande flickor tillhör nog det förgångna så vad finns det att fira? Att en bordellmamma och dömd kriminell släpps fri?

Flickor har det väl aldrig varit tal om det har varit kvinnor närmare 40 år samtliga goda vänner med den dömda.
Citera
2018-05-07, 23:06
Medlem
Citat:
Here we go again, hur orkar du repetera dig så in i helvete.
Alla vet din ståndpunkt,precis alla.
Och jag har hela tiden hävdat att fiffel med kassan skall inte förekomma, men det skiter du i att lyssna till.
Sök för dina problem innan du anklagar andra.
Du kan möjligen vara det enda undantaget bland alla miljarder innevånare i världen som är fläckfri, i så fall, grattis.

🤣🤣🤣
Faktiskt! Kanske har vi ändå funnit vår renaste människa av hela människosläktet. WoHo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in