2017-02-17, 10:18
Medlem
ross11365s avatar

Vilken enerverande person du är!
Alla som läser och skriver här vet att koppleri, grovt koppleri och människohandel är ett brott. Vi vet också att det är ett brott att köpa sexuella tjänster. Vi har även förstått din ståndpunkt i frågan angående thaimassage salonger, Tack! Det är nog fel forum att envisas med din moralpredikan och jag med flera skulle uppskatta om dina inlägg innehöll fakta om fallet istället.
Citera
2017-02-17, 13:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ross11365
Vilken enerverande person du är!

Tack! Dina synpunkter är värdefulla för debatten

Citat:
Alla som läser och skriver här vet att koppleri, grovt koppleri och människohandel är ett brott.

Vet dom? Alla som följt tråden vet också att det finns vissa skribenter som med alla medel försökt förminska brottsligheten runt många av salongerna.

Citat:
Vi vet också att det är ett brott att köpa sexuella tjänster.

För klara det för gubbsen som besöker salongerna och bidrar till koppleri, grovt koppleri och människohandel, dessa "kunder" är en kugge i maskineriet, utan dom försvinner salongerna och så också dessa trådar i aktuella brottsfall.

Citat:
Vi har även förstått din ståndpunkt i frågan angående thaimassage salonger, Tack!

Tack själv återigen men du har en något sarkastisk ton nu, det känns som om du inte riktigt gillar att all brottslighet runt salongerna förs upp till debatt?

Citat:
Det är nog fel forum att envisas med din moralpredikan och jag med flera skulle uppskatta om dina inlägg innehöll fakta om fallet istället.

Påpeka detta för de skribenter som tjatar om helt ovidkommande verksamheter som frisörer, byggbranschen mm där svarta pengar också florerar, dessa skribenter håller ju faktiskt en moralpredikan i syfte att förminska brottsligheten runt salongerna bara för att det förekommer svarta pengar och fusk i andra branscher. Jag har hela tiden fokuserat på thaisalongerna och den brottslighet som frodas där som i det aktuella fallet men just nu vet ingen vad som hänt exakt men vi kan gissa att upplägget med koppleri är rätt vanligt på många salonger runt om i Sverige och ingen ägarinna är så dum så att hon inte vet om att hennes egna anställda säljer sexuella tjänster och att salonger erbjuder extra är tydligen otroligt vanligt i Stockholm om vi nu ska lita på dig eller ljuger du?

(FB) Thaimassage i Sverige (Inga PM-requests eller recensioner!)
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-17 kl. 13:31.
Citera
2017-02-17, 16:04
Medlem
Helt jävla otroligt att polisen som i övriga sammanhang går på knäna och inte har resurser att agera vad gäller våldtäkter, rån, olaga hot, inbrott, stölder, misshandel mm....men jaga oskyldigt thai -massöser då har de plötsligt resurser, prioriteringen hos polisen är ju åt helvete. Sparka den inkompetente jubelidioten genast. Visst kan det väl finnas skräckexempel, men de allra flesta massöser verkar ju göra detta frivilligt och är vare sig hitlurade eller trafficing. De massöser jag talat med säger att de själva behåller 100% av vad de får in på HE eller annan sexuel tjänst. Visst brukar ägarna veta om att sånt förkommer, men det är inte ägarna tvingar tjejerna till nåt, tvärtom har jag varit med om att en favvo massös fick sparken pga att ägarinnan fick veta att hon gett HE. Sedan är det märkligt det där snacket om att de är hitlurade och trafficing offer, de flesta brukar ju vara här på tre eller sex-månadersvisa, efter visat gått ut så åker de hem till Thailand endast för att återkomma med förnyat visa. Blir ju liiite märkligt att de då frivilligt återvänder, om de känt sig lurade första svängen...eller ?

Gummihandskar vid avrunkning såg jag nån skriva hahaha
Senast redigerad av B.Pitt 2017-02-17 kl. 16:13.
Citera
2017-02-17, 16:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Pitt
Helt jävla otroligt att polisen som i övriga sammanhang går på knäna och inte har resurser att agera vad gäller våldtäkter, rån, olaga hot, inbrott, stölder, misshandel mm....men jaga oskyldigt thai -massöser då har de plötsligt resurser, prioriteringen hos polisen är ju åt helvete.

Det är inte massöserna polisen jagar i första hand utan de som styr verksamheten, grovt koppleri och människohandel i kombination med fusk med kassaregister och i vissa fall även svart arbetskraft är inga småbrott. De enda som vill att polisen inte stoppar denna brottslighet kan på goda grunder antas vara.

1. Salongsägare eller personer med kopplingar till dessa
2. Kunder som besöker dessa salonger och som vill ha kvar dessa till varje pris pga extratjänsterna.
3. Totalt verklighetsfrånvända människor som inte förstår att grovt koppleri tex kan ge upp till 8 års fängelse.

Citat:
Sparka den inkompetente jubelidioten genast.

Ven ska sparkas? Rikspolischefen? Någon minister? Precisera tack.

Citat:
Visst kan det väl finnas skräckexempel, men de allra flesta massöser verkar ju göra detta frivilligt och är vare sig hitlurade eller trafficing. De massöser jag talat med säger att de själva behåller 100% av vad de får in på HE eller annan sexuel tjänst.

Kan inte du förklara hur ägarna till salongerna får verksamheten att gå runt då? Menar du på fullt allvar att dom låter sina anställda behålla alla pengar från extratjänsterna bara för att vara snälla trots att dom vet vad som händer i rummen? Vad händer om det inte kommer in så mycket pengar via vanlig massage utan den största delen är från extratjänsterna? Samtidigt har antalet salonger exploderat så konkurrensen borde vara rätt stor, en salong som enbart säljer vanlig hederlig massage klarar sig nog rätt illa i längden? Om man läser thaimassagerescensionerna på olika forum så verkar det ändå vara vissa extratjänster som efterfrågas på dessa salonger. Hur många massöser har du talat med och hur vet du att dom talar sanning?

Citat:
Visst brukar ägarna veta om att sånt förkommer, men det är inte ägarna tvingar tjejerna till nåt, tvärtom har jag varit med om att en favvo massös fick sparken pga att ägarinnan fick veta att hon gett HE.

Ok, en enda ägarinna har gett en enda massös sparken (går detta att verifiera?) för att hon gett HE men hur fungerar det på de andra 300 salongerna bara i Stockholm? Kunderna som springer på salongerna tycks ju i princip nästan bara göra detta pga extratjänster som HE och B2B mm, i vart fall om man läser massagetrådarna här på FB?

Citat:
Sedan är det märkligt det där snacket om att de är hitlurade och trafficing offer, de flesta brukar ju vara här på tre eller sex-månadersvisa, efter visat gått ut så åker de hem till Thailand endast för att återkomma med förnyat visa. Blir ju liiite märkligt att de då frivilligt återvänder, om de känt sig lurade första svängen...eller ?

Hur vet du att dom återvänder frivilligt, dom har kanske inte något val?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-17 kl. 16:50.
Citera
2017-02-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är inte massöserna polisen jagar i första hand utan de som styr verksamheten, grovt koppleri och människohandel i kombination med fusk med kassaregister och i vissa fall även svart arbetskraft är inga småbrott. De enda som vill att polisen inte stoppar denna brottslighet kan på goda grunder antas vara.

1. Salongsägare eller personer med kopplingar till dessa
2. Kunder som besöker dessa salonger och som vill ha kvar dessa till varje pris pga extratjänsterna.
3. Totalt verklighetsfrånvända människor som inte förstår att grovt koppleri tex kan ge upp till 8 års fängelse.

Ven ska sparkas? Rikspolischefen? Någon minister? Precisera tack.

Kan inte du förklara hur ägarna till salongerna får verksamheten att gå runt då? Menar du på fullt allvar att dom låter sina anställda behålla alla pengar från extratjänsterna bara för att vara snälla trots att dom vet vad som händer i rummen? Vad händer om det inte kommer in så mycket pengar via vanlig massage utan den största delen är från extratjänsterna? Samtidigt har antalet salonger exploderat så konkurrensen borde vara rätt stor, en salong som enbart säljer vanlig hederlig massage klarar sig nog rätt illa i längden? Om man läser thaimassagerescensionerna på olika forum så verkar det ändå vara vissa extratjänster som efterfrågas på dessa salonger. Hur många massöser har du talat med och hur vet du att dom talar sanning?

Ok, en enda ägarinna har gett en enda massös sparken (går detta att verifiera?) för att hon gett HE men hur fungerar det på de andra 300 salongerna bara i Stockholm? Kunderna som springer på salongerna tycks ju i princip nästan bara göra detta pga extratjänster som HE och B2B mm, i vart fall om man läser massagetrådarna här på FB?

Hur vet du att dom återvänder frivilligt, dom har kanske inte något val?
4. Hederliga skattebetalande medborgare utan sexualskräck och djupt oroade över kriminalitetens utbredning i Sverige och polisens prioriteringar.

Är du efterbliven eller feminist? Förklara ditt idiotiska svammel.
Citera
2017-02-17, 17:26
Medlem
Citat:
Helt jävla otroligt att polisen som i övriga sammanhang går på knäna och inte har resurser att agera vad gäller våldtäkter, rån, olaga hot, inbrott, stölder, misshandel mm....men jaga oskyldigt thai -massöser då har de plötsligt resurser, prioriteringen hos polisen är ju åt helvete. Sparka den inkompetente jubelidioten genast. Visst kan det väl finnas skräckexempel, men de allra flesta massöser verkar ju göra detta frivilligt och är vare sig hitlurade eller trafficing. De massöser jag talat med säger att de själva behåller 100% av vad de får in på HE eller annan sexuel tjänst. Visst brukar ägarna veta om att sånt förkommer, men det är inte ägarna tvingar tjejerna till nåt, tvärtom har jag varit med om att en favvo massös fick sparken pga att ägarinnan fick veta att hon gett HE. Sedan är det märkligt det där snacket om att de är hitlurade och trafficing offer, de flesta brukar ju vara här på tre eller sex-månadersvisa, efter visat gått ut så åker de hem till Thailand endast för att återkomma med förnyat visa. Blir ju liiite märkligt att de då frivilligt återvänder, om de känt sig lurade första svängen...eller ?

Gummihandskar vid avrunkning såg jag nån skriva hahaha

Du har i mitt tycke ganska naiv uppfattning om hur det går till i salongerna...
Alla möjliga varianter på hur man blir ersatt eller vem som får mest gryn från en "behandling" förekommer.

Ett klart besked om massösen ersättningsform framkom när jag hamnade på en massös svarta lista.
Då jag INTE köpte extra..Fick hon ingen ersättning för bara ge massage..i detta fall framkom inte om hon fick behålla hela ersättningen för extra eller hon fick ge bort 50 % vilket inte alls verkar ovanligt.

Det är en hel del gryn som omsätts, om man räknar lite på detta utan några moraliska incitament och bortser från en ganska konstiga sexköpslagen så kan damerna få en hyfsad inkomst ändå, som de inte kan omvandla till skattepliktig inkomst, om viljan funnits..lite märkligt då det inte är olagligt att sälja sexuella tjänster.

Jag tror att de som är frekventa besökare med extra i sikte, kan göra realistiska beräkningar...övriga har liksom svårt att bestämma några viktiga faktorer..hur många som säljer extra, till vilket pris och hur ofta.

Som det går att utläsa på detta forum...så finns här några lyckliga som inte vill eller har förmågan att fatta ett barr ..en hel del realister...och de som är missledda att tro att brotten i massage svängen är av samhällsstörtande karaktär...
Jag stör mig åxå på fenomen i branschen...men av humanitära skäl...som trafficking och hallikar...resten är upp till myndiga oberoende personer att fatta beslut om.
Om inte uppenbara skäl finns för polisen att ingripa är det resursslöseri att driva spaning i långa perioder och uppta resurser för att åstadkomma ett åtal som inte inbringar statskassan något eller att grova brottslingar döms.
Citera
2017-02-17, 18:05
Medlem
ross11365s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag har hela tiden fokuserat på thaisalongerna och den brottslighet som frodas där som i det aktuella fallet men just nu vet ingen vad som hänt exakt men vi kan gissa att upplägget med koppleri är rätt vanligt på många salonger runt om i Sverige och ingen ägarinna är så dum så att hon inte vet om att hennes egna anställda säljer sexuella tjänster och att salonger erbjuder extra är tydligen otroligt vanligt i Stockholm om vi nu ska lita på dig eller ljuger du?

(FB) Thaimassage i Sverige (Inga PM-requests eller recensioner!)

Tråden heter Thaimassage, 38 årig kvinna häktad i Stockholm men du har gjort tråden till en debatt om thaimassagesalonger och hur de fungerar utifrån dina gissningar. Jag kan tala om att i just det här fallet så finns det starka bevis för grovt koppleri. Den häktade kvinnan har varit väldigt naiv gällande sättet hon har "fixat fram" sina tjejer. Jag tycker det är klokt att vänta in förundersökningsprotokollet om man har inget vettigt att skriva om fallet.
Däremot om du vill så gärna debattera betydelsen av thaimassagesalonger och hur salongernas verksamhet fungerar i Sverige så kan du alltid starta en egen tråd!
Jag ljuger vid behov precis som alla andra
Citera
2017-02-17, 18:12
Medlem
Avva66s avatar
En polis fick ett medvetet happy ending vid massage, och sedan blev det ingripande. Win Win för polisen, och en extra pinne. Fan, kan inte vuxna människor få bestämma över sej själva? Jag menar, hur många kvinnor dödas i Sverige på ett år över lite tillfredsställelse på ett Thaimassage? Noll. Koncentrera er på traffikingen i stället, kära poliser!
Citera
2017-02-17, 20:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
4. Hederliga skattebetalande medborgare utan sexualskräck och djupt oroade över kriminalitetens utbredning i Sverige och polisens prioriteringar.

5. De hederliga skattebetalande medborgarna blir ohederliga medborgare i samma stund som de köper sexuella tjänster av massöserna som dessutom kan antas ta emot betalning svart under bordet i rätt många fall då det ändå gäller köp av förbjuden art sett ur torskarnas perspektiv, har inte du förstått detta än så kommer du aldrig att förstå. Det är djupt rörande att du vill stoppa kriminaliteten i Sverige, tyvärr är det bara "viss kriminalitet" du vill stoppa.

I den aktuella salongen så har försäljning tydligen varit satt i system har jag fått höra av en viss källa, de män som köpt tjänster på den kopplerimisstänkt kvinnans salong löper med dessutom risk att bli straffade för köp av sexuella tjänster. Att inte lida av sexualskräck (som du) är inte lika med att du att har rätt att köpa HE och andra extratjänster på salongerna och bidra till att denna sunkiga kommers fortgår, dina sexuella problem får du lösa på annat sätt eller flytta utomlands. Att det sen är fel att bara köparna straffas är en annan femma, självklart så ska det vara förbjudet att sälja också för det tjänar ingenting till att bara skuldbelägga den ena parten. Och det spelar ingen roll heller om det ens skulle vara tillåtet att köpa för koppleri är ett brott i Sverige sen bra många år tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Är du efterbliven eller feminist? Förklara ditt idiotiska svammel

Svaret är givetvis nej vad gäller båda alternativen, men man kan faktiskt fråga sig om du är efterbliven eller torsk? Förklara DITT idiotiska svammel tack.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-17 kl. 20:30.
Citera
2017-02-17, 20:51
Medlem
Så var den hackiga skivan igång igen.
Citera
2017-02-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Så var den hackiga skivan igång igen.

Sluta fyll på bensin, så kanske den stannar till slut. Gräsklipparen alltså
Citera
2017-02-18, 00:12
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tezepmls
Sluta fyll på bensin, så kanske den stannar till slut. Gräsklipparen alltså
Gräsklipparmannen var ju usel redan som film, fast han kommer nog leta upp oss som ofta äter thai och gå full retard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in