Citat:
Nej precis dem är inte neutral och det är precis där problemet ligger.
Självklart kan man ha 2 olika extrema motparter i samma program.
Lika mycket tid till båda och inga vinklade frågor åt något håll… ser inte vart problemet i det ligger. Men du får gärna förklara.
Tyckte debatten mellan Sverige och Danmark i invandringsfrågan sköttes rätt snyggt i upplägget. Att sedan SVT tog in helt korkade debattörer är en annan femma.
Så varför skulle inte det kunna sändas i en privat tvkanal ? Ser inte problemet!
Nej det är inte bara politiska debatter MEN det är en jävla massa vinklade reportage i alla dessa olika program. Man kan tex lägga 10 min på ett reportage om en somalsik fotbollspelare i div 6 mitt i sportspegel på söndag , man kan släppa fram helsjuka bidrag i melodifestivalen med grova homo budskap i mitten av programmet. Och så fortsätter de. Är du verkligen inte medveten om det?
Självklart kan man ha 2 olika extrema motparter i samma program.
Lika mycket tid till båda och inga vinklade frågor åt något håll… ser inte vart problemet i det ligger. Men du får gärna förklara.
Tyckte debatten mellan Sverige och Danmark i invandringsfrågan sköttes rätt snyggt i upplägget. Att sedan SVT tog in helt korkade debattörer är en annan femma.
Så varför skulle inte det kunna sändas i en privat tvkanal ? Ser inte problemet!
Nej det är inte bara politiska debatter MEN det är en jävla massa vinklade reportage i alla dessa olika program. Man kan tex lägga 10 min på ett reportage om en somalsik fotbollspelare i div 6 mitt i sportspegel på söndag , man kan släppa fram helsjuka bidrag i melodifestivalen med grova homo budskap i mitten av programmet. Och så fortsätter de. Är du verkligen inte medveten om det?
Det blir lätt lite freakshow när de är extrema. De hamnar så extremt långt från var den mer vanliga debatten ligger, som om TV ibland letar efter ytterligheterna bara för att det saka bli lite högljutt i debatten. Men de kan väl få ha sådana debatter också. Jag gillar dom inte, men jag kan byta kanal.
Varför sänds inte politiska debatter i så många av de privata TVkanalerna. Är det inget problem borde de väl sända dem. Eller de kanske drar för lite publik och annonsörer, och det kanske är annonsörerna som ska bestämma vilka politiska frågor som ska diksuteras och hur debattörerna ska se ut och låta för att nå så stor publik som möjligt.
Baren deltagarna diskuterar USA skärpta sanktioner mot Iran kontra lättnande sanktioner mot Ryssland. Programmet gjort i samarbete med Arla och Billerud.
ja, man kan lägga 10 minuter med en somalisk fotbollsspelare. För mig är det Okej, bara jag också får veta om Hammarby spöade AIK eller inte. Sen vill jag förstås se hela Vasaloppet.
Ja jag tycket bada naken på Sergelstorg var ett sjukt bidrag. Men det är väl själva poängen att folk ska gilla eller ogilla de olika låtarna.
Men du tycker illa om SvT för att det fanns en böglåt i Mello. Stackars dig.