2017-02-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Jag är inne på samma spår, det finns väldigt många gemensamma nämnare mellan Rodi och Oliver:

Båda bor i Segeltorp (Oliver på Teknikervägen 33 och Rodi på Dalvägen 58). Det är enligt Google Maps cirka 2,5km mellan deras bostäder.
Oliver är född 1996 och Rodi är född 1995. Har dom gått i samma skola? Är väl rätt sannolikt att om dom inte känner varandra att dom har gemensamma vänner, för så stort är inte Segeltorp.

Tycker det är dags för Flashback-detektiverna att börja rota för att se vad ni kan få fram.

Dom känner varandra, oj "kände"... Samma skola gick dom i med all säkerhet. Av den infon jag hört så pekar allt mot att celik är en riktig pundare. kanske blev ejbjuden några lax eller lite knark för att knäppa sin gamle vän och med stor chans ta över det oliver byggt upp...
Citera
2017-02-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Inser att jag gått i samma skola som denne utpekade Oliver
Känns också väldigt underligt att han skulle vara inblandad i något sånt här tragiskt. Visserligen var det flera år sedan vi gick i samma skola och jag kände honom absolut inte så på något vis, men min klass delade till viss del klassrum med hans dito. Som jag uppfattade honom stack han inte ut på något sätt, var inte bråkig, utåtagerande eller något sånt. Så att han nu skulle blivit skjuten känns väldigt främmande och tragiskt. RIP.

Vilken skola?
Citera
2017-02-07, 15:58
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Vilken skola?

Vill inte säga.
Citera
2017-02-07, 16:52
Medlem
Sålde dom kola eller? går ju rätt fort att både dra på sig skulder och ovänner med ladd. Han ser ju ut på bilderna att döma louis vitton manbag armani tshirts osv typisk "orten" "gangster" kläder. Jävligt tragiskt iallafall om det stämmer att vännerna kom i luven över några sketna tusenlappar.
Citera
2017-02-07, 18:50
Moderator
Schlesiens avatar
Är påstådd GM's, R. C*l*k (e,i) involverad i sina morbröders krogverksamhet? Isf, vilka krogar är det?

Det verkar inte som någon av de två på Chronas väg, där någon lämnade kvar tomhylsor för två veckor sedan. 400 m från påstådd GM's bostad.
(FB) Skottlossning i Segeltorp 2017-01-23
Citera
2017-02-07, 19:43
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Är påstådd GM's, R. C*l*k (e,i) involverad i sina morbröders krogverksamhet? Isf, vilka krogar är det?

Det verkar inte som någon av de två på Chronas väg, där någon lämnade kvar tomhylsor för två veckor sedan. 400 m från påstådd GM's bostad.
(FB) Skottlossning i Segeltorp 2017-01-23

Hittar flera möjliga morbröder, finns en Celik som driver pizzeria i segeltorp är det den i tråden?
Citera
2017-02-07, 21:13
Medlem
Båda gick i Segeltorps skolan.
Segeltorp, alla känner alla, Stämmer att Rodi och Oliver har varit vänner.
Längsen jag såg båda sist, pratas massor med olika historier om vad / när / hur, men välkomna till Sverige, här gör vi en höna av en fjäder.

Andra skjutna som ligger i koma är S*muel Li*b*rg.

Det snackas om att Oliver försökte klippa en snubbe förra året, och att detta var hämnd aktion.
Citera
2017-02-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligSnubbe
Båda gick i Segeltorps skolan.
Segeltorp, alla känner alla, Stämmer att Rodi och Oliver har varit vänner.
Längsen jag såg båda sist, pratas massor med olika historier om vad / när / hur, men välkomna till Sverige, här gör vi en höna av en fjäder.

Andra skjutna som ligger i koma är S*muel Li*b*rg.

Det snackas om att Oliver försökte klippa en snubbe förra året, och att detta var hämnd aktion.

Stämmer namnet ovan måste detta vara hans Facebook:

https://www.facebook.com/samu*l.li*berg

Var det skjutningen som skedde i Fruängen?
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-12-14 kl. 05:32.
Citera
2017-02-07, 21:41
Medlem
Citat:
Stämmer namnet ovan måste detta vara hans Facebook:

https://www.facebook.com/samu*l.li*berg

Var det skjutningen som skedde i Fruängen?

I samband med att Oliver sköts sköts S*muel.

S*muel åkte iväg med bilen men kom inte så långt.

Oliver försökte springa från platsen när dom blev beskjutna men kom inte så långt. Han vart avrättad i bostads området.

Edit : vart lite felskrivet. Ändrat nu
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-12-14 kl. 05:33.
Citera
2017-02-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligSnubbe
I samband med att Oliver sköts sköts S*muel.

Oliver åkte iväg med bilen men kom inte så långt.

S*muel försökte springa från platsen när dom blev beskjutna men kom inte så långt.

Jo, det förstår jag. Men vid vilket tillfälle försökte Oliver skjuta någon förra året? Vet du mer om när och var det skedde?

Har du någon koll på om dom tillhör något kriminellt gäng? Tycker spontant att Oliver inte riktigt passade in i det här sammanhanget.
Citera
2017-02-08, 12:32
Bannlyst
Dra på trissor, Samuels farsa är VD på Mercedes-Bentz...
Citera
2017-02-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk
Dra på trissor, Samuels farsa är VD på Mercedes-Bentz...

Snyggt. Tror dock att det endast är för själva försäljningsdelen han är VD för: Mercedes-Benz Försäljnings AB.

http://www.allabolag.se/5565353041/m...orsaljnings-ab
Senast redigerad av 10minute 2017-02-08 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in