2005-12-21, 23:30
Medlem
Vobblers avatar
Moderatorernas nicks borde stå i bold så man vet om/när de är online. Sen tycker jag inte de ska "surfa osynligt" heller. Vad är det för jävla fjantfuktion förresten? Är det farligt att visa att man surfar runt på FB dygnet runt?

Tänk vad farligt om världen fick reda på att jag inte har något liv och hänger här istället.

Nej, bort med "kurragömma-funktionen".
Citera
2005-12-21, 23:36
Medlem
El Zorros avatar
Kolla här så ser du vilka som är on-line (förutom vi som surfar osynligt): http://www.flashback.org/showgroups.php
Citera
2005-12-21, 23:54
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Kolla här så ser du vilka som är on-line (förutom vi som surfar osynligt): http://www.flashback.org/showgroups.php

Jo visst, men det är ju meningslöst när 95% av moderatorerna leker kurra gömma. Skrota det där tramset.
Vad är ni rädda för?
Citera
2005-12-21, 23:58
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jo visst, men det är ju meningslöst när 95% av moderatorerna leker kurra gömma. Skrota det där tramset.
Vad är ni rädda för?

Tyvärr så är det en del användare som följer allla ens steg när man surfar som vanligt. De luskar och drar slutsatser, ställer krav o.s.v. Av den anledningen så har jag valt att surfa osynligt.
Citera
2005-12-22, 03:47
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Tyvärr så är det en del användare som följer allla ens steg när man surfar som vanligt. De luskar och drar slutsatser, ställer krav o.s.v. Av den anledningen så har jag valt att surfa osynligt.

Det låter ju som en smått paranoid historia att ni skulle ha så många stalkers? Är problemet verkligen så stort som det påstås att var och varannan moderator måste surfa osynligt?!

Vad har ni förresten att dölja (i er närvaro i olika trådar/forum)? Vilka typer av krav är det som användare ställer relaterat till "spårningsfunktionen"?

Jag är en nyfiken jävel, förlåt....
Citera
2005-12-22, 10:00
Medlem
rebbans avatar
Det här är ju en intressant fråga.
Varför surfa osynligt förstår inte riktigt syftet med det.
Ju mera moddarna syns ju mera respekt får nog medlemmarna för dom och ser att dom är aktiva och läser och inte bara sitter och myser i outlaw och delar ut varningar.
Citera
2005-12-22, 10:05
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag surfar inte osynligt fast det vore kanske en god tanke, så att folk kanske tror att man har ett liv utanför FB.

Sedan ser jag inte problemet med att vissa surfar osynligt? Har ni frågor till någon moderator brukar det väl inte ta så lång tid innan ni får svar eller det kanske finns en annan moderator att fråga? Om inte det är ett problem så ser jag inte riktigt vikten av att se vad moderatorn gör stunden?
Citera
2005-12-22, 10:17
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler

Sedan ser jag inte problemet med att vissa surfar osynligt? Har ni frågor till någon moderator brukar det väl inte ta så lång tid innan ni får svar eller det kanske finns en annan moderator att fråga? Om inte det är ett problem så ser jag inte riktigt vikten av att se vad moderatorn gör stunden?

Många klagar på att moddarna inte är tillräckligt aktiva och inte läser tillräckligt mycket som exempel. På frågor direkt till moddarna säger ni att ni visst är inne mycket men att ni läser mest och inte poster så mycket vilket inte folk ser.
Om ni surfar osynligt så syns ni inte då tror folk att ni bara är inne och varnar bannar folk osv.
Är ni synliga så ser folk att ni är inne och även läser och finns.

/rebban
Citera
2005-12-22, 10:49
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Eftersom jag svarade på detta i den gamla tråden känns det lättast att peka till den:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=231125
Citera
2005-12-22, 11:40
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det låter ju som en smått paranoid historia att ni skulle ha så många stalkers? Är problemet verkligen så stort som det påstås att var och varannan moderator måste surfa osynligt?!

Vad har ni förresten att dölja (i er närvaro i olika trådar/forum)? Vilka typer av krav är det som användare ställer relaterat till "spårningsfunktionen"?

Jag är en nyfiken jävel, förlåt....

Det finns exempel på när användare har punktmarkerat mods och dragit slutsatser när vi har läst olika trådar och senare gått in i outlaw så det är ingen paranoia. Likaså så finns det en del som kräver att man ska svara på deras PM inom några sekunder om de ser att man är on-line.
Citera
2005-12-22, 11:47
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Det finns exempel på när användare har punktmarkerat mods och dragit slutsatser när vi har läst olika trådar och senare gått in i outlaw så det är ingen paranoia. Likaså så finns det en del som kräver att man ska svara på deras PM inom några sekunder om de ser att man är on-line.

Spelar det någon roll om någon förvirrad själ till användare drar slutsatser på eventuellt felaktiga premisser då?! Låt dem göra det då i så fall!! De som kräver sekundsnabba svar kan ni väl be att dra åt h-e eller ge dem en tillsägelse om de är så sjukligt triggerhappy?!

Jag tror iaf, precis som rebban, att ni skulle tjäna på det stora hela om ni (moderatorerna alltså) visade er mer online istället för att smyga omkring på forumet som osaliga andar.... Ni gör ju samma saker oavsett om den gröna lampan lyser eller inte så låt den då för böfvelen lysa upp denna gråa värld!!
Citera
2005-12-22, 12:11
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Spelar det någon roll om någon förvirrad själ till användare drar slutsatser på eventuellt felaktiga premisser då?! Låt dem göra det då i så fall!! De som kräver sekundsnabba svar kan ni väl be att dra åt h-e eller ge dem en tillsägelse om de är så sjukligt triggerhappy?!

Jag tror iaf, precis som rebban, att ni skulle tjäna på det stora hela om ni (moderatorerna alltså) visade er mer online istället för att smyga omkring på forumet som osaliga andar.... Ni gör ju samma saker oavsett om den gröna lampan lyser eller inte så låt den då för böfvelen lysa upp denna gråa värld!!

Att surfa osynligt var ett beslut jag tog i höstas och jag tog det inte utan att ha tänkt igenom det. Så tyvärr, jag kommer att fortsätta att surfa osynligt. För min del överväger fördelarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in