• 1
  • 2
2017-02-11, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Eftersom fglar (och ven andra djur) gr sitt yttersta fr att maskera sjukdom s har det gtt mycket lngt fr att din undulat har hamnat i detta skick.

Min starka rekommendation r att du snarast tar din fgel till veterinr fr avlivning.
Djuret lider svrt och oavsett orsak anser jag att det inte finns ngon reell chans till till tillfrisknande.

Detta innebr inte heller ngra enorma summor.

Marsch ivg nu!

Om det nu lider s oerhrt s varfr dra ut p lidandet? Stryp fanskapet nu.
Citera
2017-02-11, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men ta din sjuka undulat till veterinr genast, fan att den ska behva tappa ALLA fjdrar, vingla och falla och ha en KNL p brstet och du svarar sarkastiskt p rdet att ta den till veterinr
Loggade just in och -ja, jag r arg och hoppas du trollar.

Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Du har redan ftt det enda vettiga rd som finns - kontakta veterinr med kunskap om undulater. Det r uppenbart att din fgel r sjuk och hon plgas med stor sannolikhet.

Det r din skyldighet enligt lag (moral, etik och framfrallt empati ocks!) att se till att ditt sjuka djur fr vrd.

.

Citat:
Ursprungligen postat av Lushie
Ta omedelbart undulaten till veterinren. Sdana som du br inte ha husdjur alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Lushie
Om du inte har rd att ge ditt djur vrd br du inte ha ett djur. Sna som du gr mig uppriktigt frbannad. Nu tar du ett SMS-ln och ger ditt djur den vrd det frtjnar.

Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
r du inte p vg till veterinr n? Tar man djur tar man ansvar, det har inte med predikande att gra. Hoppas du frstr hur du framstr som inte ger ditt sjuka djur vrd alt human avlivning.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobben06
http://undulater.ifokus.se/articles/...?discussions-1

Lista p fgelkunniga veterinrer. Bra att spara fr er alla som t.ex. har undulater.

Sjuka tips. En undulat som inte mr bra nackar man sjlv. Vad fan ska TS till en veterinr att gra?
Citera
2017-02-11, 05:46
Medlem
Snobben06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Sjuka tips. En undulat som inte mr bra nackar man sjlv. Vad fan ska TS till en veterinr att gra?

Oftast r det s dumskalle att man inte ens hinner till ngon veterinr d en undulat r sjuk av ngon anledning. Den faller dd ner s a s vilket r ngot man INTE vill vara med om.

Vad gller TS undulat som verkar varit dlig lnge ska man kontakta veterinr. De kan botas. Ls och lr om du nu har intresse av undulater.

Av ren omtanke letade jag i efterhand upp denna lista p fgelkunniga veterinrer p ntet.

Idiot!
Senast redigerad av Snobben06 2017-02-11 kl. 05:49.
Citera
2017-02-11, 09:35
Medlem
Myrtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobben06
http://undulater.ifokus.se/articles/...?discussions-1

Lista p fgelkunniga veterinrer. Bra att spara fr er alla som t.ex. har undulater.

Lgger till Ywon Roschat i Uppsala, mycket duktig p fglar.
Citera
2017-02-18, 08:01
Medlem
Snobben06s avatar
[quote=elgecy|59935573]Cancer hos undulater har i de flesta fall uppsttt p gr av passiv rkning. Du har frmodligen bolmat p rtt bra i nrheten av den dr stackars pippin. Tur i oturen r dock att snus kan fungera som ett motgift vid cancer hos undulater. Smula ned lite baksnus bland pippins vanliga mat, s ska du se att knlen kommer minimeras och frhoppningsvis frsvinna helt! Har din undulat svrt att f i sig snuset, kan du trycka in det rektalt (upp i anus) p den. Samma effekt.[/QUOTE

Kul skmt ...

OBS heter inte anus utan kloak p fglar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här