2017-02-02, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
Äta-träna-pissa-skita och sova, låter som ett kanonliv.
byt ut träna mot jobba så har du ditt eget och andras skitliv :P
Citera
2017-02-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Styrkelyftare eller body builders om man vill, lever inte speciellt länge men jag tror inte det har att göra med själva lyftandet i sig utan med att många äter massa preparat som förstör levern, njurarna etc och dör pga av det. Oftast brukar folk som tränar långdistanslöpning leva väldigt länge. Har ingen källa på det dock men det verkar som så.
Ska man vara lite krass så är vi människor mer evolutionärt anpassade för långdistanslöpning än för att lyfta skrot.

Injectioner förstör varken Lever eller Njurar vilket de flesta utav atleterna använder, inte tabletter.
Tabletter används bara utav fjortisgrabbar på FB.
Citera
2017-02-02, 13:56
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leibovitz
anabola sterorider är mer förekommande inom kroppsbyggning än styrkelyft. Dom här testas OFTA.

Övervikt är inte hälsosamt. Men att äta mycket är inte skadligt. Är du elitidrottare så gör du av med mycket energi och kompenserar det med kilokalorier. Vad du äter kan dock spela in.

Hjärtproblem är väll ganska vanligt förekommande bland elitidrottare. Riksidrottsförbundet rekommenderar alla elitidrottare att gå på regelbundna hjärtkontroller.

fotnot. Charlotte Kalla fick också hjärtflimmer under tävling i vinter.

bullshit. har du källa på ditt påstående?

En sak som jag VET, är att styrkelyftare dopar sig oftast med centralstimulantia. tex efedrin eller amfetaminliknande preparat. Även adrenalin. Förutom steroider då.
Citera
2017-02-02, 16:30
Medlem
Vet inte om den här är postad redan. Här får man se när han äter frulle låg tydligen på 7000 kalorier om dagen.

https://www.youtube.com/watch?v=WlamVqwMxVI
Citera
2017-02-02, 18:21
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
Äta-träna-pissa-skita och sova, låter som ett kanonliv.

Citat:
Ursprungligen postat av smurfmamma

Håller med till fullo. Life sucks, and then you die.
Citera
2017-02-02, 19:27
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok, vet du ungefär hur mycket 370 kg hade motsvarar raw? Även med gummidräkt så är ju 370 kg sjukt mycket. 100 kg är stabilt. 200 kg supertungt. 300 kg monsterbra och uppemot 400 kg är ju i klass med en gorilla.

Gorillor och chimpansers muskelfibrer är 3 ggr så effektiva som våra. Explosivt.
Man har inte gjort många experiment på styrkelyft, men teoretiskt sett borde en genomsnittlig gorilla klara 900 kg i marklyft. Hur mycket de skulle klara med träning och steroider förtäljer inte historien.
Citera
2017-02-03, 06:15
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfmamma

Jag jobbar inte och har således inget skitliv.
Citera
2017-02-04, 10:43
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men har du något litet som visar på annat än men tror det måste vara så? För att han kände och hängde med Ricky Brusch så måste det liksom vara så... Vill väl tro att vissa är faktiskt rena men skit då händer då. Skit här att nu beroende på kost då framförallt att hjärtat gav upp till slut.
Jag kände Ricky mkt väl och var själv med och tränade i Rickys klubb Skånes Björnar i Sösdala, utan att att jag behövde dopa mig... mkt konstigt va? Personligen tror jag inte att Johnny dopade sig. Man KAN faktiskt bli både stor och stark träning, vilket vissa internetexperter inte tycks förstå.
Citera
2017-02-04, 10:50
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Kompis med Ricky Brusch. Säger kanske en del om att det kanske inte bara var kostråd han fick.
Som sagt jag kände också Ricky mkt väl... vad menar du?
Citera
2017-02-04, 14:21
Medlem
Han verkar ha varit en skön person som gick sin egen väg i livet, som gjorde det han brann för och struntade i samhällets förväntningar. Tråkigt men inte så förvånande att han dog så pass ung.
Citera
2017-02-04, 14:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Som sagt jag kände också Ricky mkt väl... vad menar du?
Men Ricky var väl inte helt psykiskt frisk på slutet om jag förstått det rätt?
Men instämmer, varför behöver vänskap med Ricky Bruch innebära att man dopar sig?
Citera
2017-02-05, 10:37
Medlem
Faukess avatar
Bara för att klargöra; Det var enligt Jonny själv inte 20 frallor han åt utan 20 halva frallor, alltså "bara" 10 frallor.
Han var en riktigt skön och rolig kille som alltid bjöd på sig själv. Hur många sköna historier som helst att bjuda på.
Vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in