2017-01-31, 13:22
Medlem
Ålder: 17
Längd: 168 cm
Vikt: 75 kg
Kön: Tjej

Tidigare erfarenhet:
Cannabis (både grönt och brunt)

Substans: LSD
Dos: 1 lapp (180 ug)

Förberedelser:
Så jag, min kille (F) och min kompis (J) drar in till stan vid 13. Dagen innan hade vi alla tre sovit hos F som bor långt ifrån innerstan, så det tog en och en halv timme att ta oss in till Slussen, där vi mötte snubben och fick våra lappar. Efter det drog vi till en mataffär och preppade med frukt och saft innan vi drog hem igen. Vid ca 16.45 var vi hemma igen och började förbereda inför kvällens tripp. Fixade en spellista och bunkrade upp med vatten. Klockan 17.11 skriver jag en lapp som jag sätter på dörren, där jag skriver att vi ska stanna med varandra och inte lämna någon ensam, att vi har tagit LSD och att allt kommer lösa sig. Jag tänkte att det kunde vara bra att ha denna lappen, som vi senare kommer att referera till som "17.11", eftersom att vi inte hade någon trippsittare.

Första halvan:
Någon gång mellan 17.40 och 17.55 tog vi en halv lapp var. Vi hade lapparna i munnen i typ 20 min innan vi svalde. Efter ca 45 min började vi nämna att det "pirrade" i fötterna, men mer än så var det inte. Vi hade innan bestämt att vi skulle vänta 90 min innan vi tog den andra halvan, men efter ca 1 timme och 20 min så började vi misstänka att vi blivit blåsta och bara fått papper, eftersom att jag innan hört att det tar ca 100 ug för att en nybörjare ska börja trippa, och nu hade vi ju tagit 90 ug, så något borde väl hända. Jag ringer snubben vi fick det av och säger att vi inte känner något, han säger att vi ska ta den andra halvan av lappen.

Andra halvan:
Så någon gång runt 19.10 tar vi andra halvan. Jag känner att jag behöver springa upp till huset och gå på toa (F bor i en liten stuga utan toa på tomten). Så jag springer upp till huset. F's lillebror står i duschen så jag får vänta i ca 15 min innan jag kommer in. När jag är klar springer jag ner igen, bara för att springa upp igen med F ca fem minuter senare för att hämta mat. Vi går ner och käkar och när vi har ätit klart börjar vi alla tre att le. Vi känner oss extremt glada och sköna i kroppen.

Jag och J blir rejält röksugna och vi bestämmer oss för att gå till Ica, ca 20 min bort, för att köpa cigg. På vägen till Ica känner vi oss alla väldigt glada och sprängfyllda med energi. För F kickar det in när vi närmar oss affären och han säger att pinnarna och grusformationerna på marken upprepar sig. För J kickar det in när jag och J sitter utanför affären och väntar på att F ska komma tillbaka med ciggen. J ser mönster i kullerstenen. Själv ser jag bara alla färger mycket tydligare och starkare, typ som att alla färger lös i neon.

När F kommer ut drar vi och sätter oss på en bänk vid ett ålderdomshem och röker och snackar. Nu ser vi alla formationer och mönster i träden och buskarna. Vi har även börjat skratta som fan på vägen dit, så vi sitter bara där och asgarvar och snackar. Vi mår skitbra alla tre.

Efter ett tag kommer det en tant, så vi bestämmer oss för att dra till en annan bänk. Ingen är sugen på att dra hem. Det är mörkt och var säkert rätt kallt, men ingen fryser (jag tog t.o.m av mig tjocktröjan jag hade under jackan). Vi går till en park och fascineras av isen på dammen. Vi väljer en bänk och sitter där och bara snackar och garvar. Det är nu vi börjar säga skumma grejer. F säger t.ex. "nej, det kommer ett löv, den vill mig illa". Allt var så in i helvete roligt och jag tror aldrig att jag har skrattat så mycket. Naturen var så jävla vacker också, allt var vackert och vi kände att allting levde. Vi kände alltets energier liksom. Det var riktigt jävla underbart. Jag började även känna att det knarrade och liksom vibrerade i öronen. Det var lite obehagligt men jag vande mig. Fick även lock för öronen ibland.

När vi har suttit på bänken ett tag (vet verkligen inte hur länge) börjar F vilja dra sig hemåt. Väl hemma igen sätter vi på musik. Musiken kändes i hela kroppen, jag hörde alla individuella ljud och det kändes som att musiken var i mig och runt mig och överallt. Efter ett tag kommer Lucy in the Sky with Diamonds på och det kan ha varit det sjukaste jag har varit med om. Melodin, ljuden och allt var så perfekt. Vi lyssnade även mycket på Pink Floyd.

Helt plötsligt ringer J's mamma. J blir helt ställd och vi diskuterar huruvida J borde svara eller inte, när lappen jag skrev innan, 17.11, lossnar från väggen och faller ner. Vi tar det som ett helt otroligt tecken på att J inte ska svara. Då bestämde vi att 17.11 var våran trippsittare, att jag från 17.11 har stannat kvar hos oss och håller koll på oss.

Jag har inte hört att en blir speciellt kåt på LSD, men det var ett moment när jag bara låg på mattan på golvet och kände mig så jävla vacker och kåt och det kändes extremt skumt och nice när jag klämde mig själv på brösten. Men det gick över efter ett tag, när vi upptäckte att mattan rörde på sig... Det är en skitfin, vinröd orientalisk matta och när vi kollade på den såg vi hur det bubblade och rörde sig i mattan. Mönstren rörde på sig.

Jag och J gick ut och tog en cigg och snackade. Jag sa att jag kände mig som att jag var på min all time prime och att jag bara förstod allt, och det var så. Alla mina osäkerheter var som bortblåsta och jag kände en kärlek till mig själv och jorden som jag aldrig känt innan. Jag såg trädens energi som regnbågsfärgade auror kring träden.

Under hela kvällen/natten var "det är bara papper" ett stående skämt, vi trippade ju balls lol.

Sedan började de andra komma ner. De kände sig nyktra igen och fick lite ångest. Jag var INTE nykter. Det kom som i sjok. Jag såg ljus, mönster, virvlar mm. Som i ett kalejdoskop. Då kunde jag bara ligga ner och fnissa och blunda. När jag tittade på F's ansikte såg var det som att någon hade lagt på ett "glow"-filter och jag kände liksom hur det dunkade i mig. Att vara kär på LSD är helt otroligt.

Eftersom att de var nyktra började de bli redo att lägga sig och släcka. Jag var inte riktigt redo att gå lägga mig än. Jag tittade på F's ansikte som liksom morphades och blev till ett ailenhuvud. När vi släckte blev det liksom för mycket och jag var tvungen att tända och sätta mig på golvet med en hink ett tag. Jag mådde inte direkt illa, det mest gungade och jag kände mig lätt illamående, typ som att jag var sjösjuk...Ni vet det jag skrev tidigare, om att det kändes skumt i öronen? Då sa jag att jag önskade att jag hade haft örhängen i öronen, som stabiliserande metaller... Det kändes 100% logiskt just då... Jag formulerade det då som att "upplevelsen" var över, och det var bara "drogen" kvar.

AT:
När jag blev redo att gå lägga mig tog det ändå ett bra tag innan jag kunde sova. Jag såg färger och det såg liksom ut som att det var en massa ljus utanför stugan. Det blinkade jättesnabbt. Ingen kunde sova riktigt så vi låg mest och snackade, gick igenom kvällen och trippen. Vi skrattade fortfarande mycket. För dem var det helt över men för mig fortsatte det med ljus, färger, ögon och kalejdoskopskänslan, starka CEV. Jag var väldigt utmattad, det var sent och jag behövde sova. Så då ville jag mest att det skulle lugna ner sig så pass mycket att jag kunde däcka. Runt klockan 5 på morgonen kunde jag somna. Nästa gång vill jag ha en riktigt stark indika som kan slå ut mig så att jag får slappna av lite i hjärnan när avtändningen är igång.

Dagen efter:
Dagen efter gick vi upp tidigt, F skulle på möte och jag och J skulle till skolan. J bestämde sig för att dra hem när vi kom in till Gullmarsplan, och jag bestämde mig för att dra hem till mig med F, jag var alldeles för trött för att gå till skolan. Tips till alla som tänker ta LSD, underskatta inte att en behöver absolut minst en ledig dag efteråt. Jag skulle helst haft 48 timmar att bara chilla.

Det var en riktigt jävla bra tripp dock. Jag trodde att LSD skulle vara läskigt, mörkt och ångestfyllt. Men det var ljust, vackert och otroligt roligt. Jag trodde verkligen inte att jag skulle bli så påverkad liksom, jag trodde mest att jag skulle se skumma saker, men ändå vara mig själv. Jag trodde liksom inte att jag skulle få ett hög. Jag var fortfarande mig själv, och väldigt väldigt närvarande, vilket jag inte förväntade mig. Jag trodde att jag skulle försvinna från verkligheten liksom, vilket inte hände. Det var mer som att verkligheten blev mycket mer än vad den vanligtvis är. Jag ger denna trippen 10/10. Jag vet att jag inte kommer att få samma typ tripp igen, och jag är fine med det. Nästa gång är jag in it for the fun. Nu var det så mycket realisations och nya upptäckter inom mig själv. Jag var fortfarande lite utmattad i skallen två dagar efteråt. Men jag mådde bra och kände mig stärkt. Jag kan lugnt säga att jag fick den trippen jag behövde och jag ångrar ingenting. Det går inte att förklara hur fantastiskt och otroligt det var. Det är upp till var och en att uppleva.
Citera
2017-01-31, 13:38
Medlem
Goose420s avatar
Skön rapport, alltid lika kul att läsa om första gången folk testar på psykedeliskt, det är sällan vad man ska tro att det är

Och som du redan listat ut så är gräs, i alla fall i de resor jag varit på, alltid ett måste för nedtrippen om inte annat.
Citera
2017-01-31, 13:52
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goose420
Skön rapport, alltid lika kul att läsa om första gången folk testar på psykedeliskt, det är sällan vad man ska tro att det är

Och som du redan listat ut så är gräs, i alla fall i de resor jag varit på, alltid ett måste för nedtrippen om inte annat.
Vafan snackar du om..? Gräs är ett måste?(?!) Det är ju för i helvete en katalysator som kan få en att börja trippa igen även i afterglowen. Slut ge idiotiska tips när du uppenbarligen inte har en aning om vad du snackar om.
Citera
2017-01-31, 14:14
Medlem
Krusensnorres avatar
17?...
Citera
2017-01-31, 14:21
Medlem
Goose420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Vafan snackar du om..? Gräs är ett måste?(?!) Det är ju för i helvete en katalysator som kan få en att börja trippa igen även i afterglowen. Slut ge idiotiska tips när du uppenbarligen inte har en aning om vad du snackar om.

Talade mer för egen del, att få sömn är ofta ett helvete efter en LSD-tripp. Har själv aldrig upplevt att jag börjat trippa igen, jag röker förvisso oftast hela resan igenom dock

Tips: Lyssna inte på den här muppen, gå på din intuition och ha med gräs på nästa tripp, har bara förbättrat trippandet för min del och oddsen är att du kommer få en ännu bättre upplevelse och sömn om inte annat
Citera
2017-01-31, 14:37
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goose420
Talade mer för egen del, att få sömn är ofta ett helvete efter en LSD-tripp. Har själv aldrig upplevt att jag börjat trippa igen, jag röker förvisso oftast hela resan igenom dock

Tips: Lyssna inte på den här muppen, gå på din intuition och ha med gräs på nästa tripp, har bara förbättrat trippandet för min del och oddsen är att du kommer få en ännu bättre upplevelse och sömn om inte annat
Om du inte kunde förstå texten helt fullständigt så kan jag klargöra att ts ville få ett stopp på ruset för att därmed kunna sova och därför hade benso eller någon sömntablett varit det självklara alternativet. Cannabis förstärker LSD-effekterna och kan självklart leda till en mer givande resa, men under vederbörandes situation hade det varit direkt kontraproduktivt.

"gå på din (läs: "min" som i douce420) intuition och ha med gräs på nästa tripp". Uppmanar alla att ta douce420's inlägg med en nypa salt.

https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=21437
http://www.bluelight.org/vb/threads/395983-Combo-Subthread-LSD-amp-Cannabis
https://www.reddit.com/r/LSD/comments/2b8hu2/can_we_talk_about_mixing_acid_and_weed/
Citera
2017-01-31, 15:04
Medlem
Goose420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Om du inte kunde förstå texten helt fullständigt så kan jag klargöra att ts ville få ett stopp på ruset för att därmed kunna sova och därför hade benso eller någon sömntablett varit det självklara alternativet. Cannabis förstärker LSD-effekterna och kan självklart leda till en mer givande resa, men under vederbörandes situation hade det varit direkt kontraproduktivt.

"gå på din (läs: "min" som i douce420) intuition och ha med gräs på nästa tripp". Uppmanar alla att ta douce420's inlägg med en nypa salt.

https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=21437
http://www.bluelight.org/vb/threads/395983-Combo-Subthread-LSD-amp-Cannabis
https://www.reddit.com/r/LSD/comments/2b8hu2/can_we_talk_about_mixing_acid_and_weed/

Att du inte rekommenderade benzo då istället för att börja tjaffsa?
Det är givet ett bättre om hon ville sova men jag själv använder mig alltid utav cannabis när jag befinner mig i de situationerna och skulle fortfarande rekommendera det till någon som trippar ner och inte kan sova för det funkar alltid på mig och de jag trippat med. Sen om det förstärker afterglown eller inte är väl individuellt antar jag, fair enough. Jag har aldrig märkt av någon större skillnad oavsett dosering.
Citera
2017-02-20, 23:45
Medlem
naturdjur00s avatar
Mysig rapport!
Gött att trippen va bra även fast det fanns nojja innan den. Är själv lite orolig men detta var lugnande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in